Gå til innhold

E-D 3D Glasses - noen med erfaringer?

[-GoMp-]

Anbefalte innlegg

Hei.

Surfet meg innom noen sider med reviews osv av E-D (Wireless) 3D Glasses, og fikk grådig lyst til å kjøpe meg et par... :innocent:

Men, jeg har noen spørsmål, som jeg lurte på om noen vet noe om/har erfaringer med.

Er det noen som har et par? Anbefales de? Hvor mange/hvilke spill fungerer de bra med? Har ikke funnet noen liste eller read-me fil på nett...

På hjemmesiden til Edimensional står det at brillene nå støtter både CRT og LCD skjermer, men at anbefalt refreshrate er minimum 70Hz. Vil det da bli veldig mye flimmer hvis jeg har 60Hz på min LCD skjerm? Går vel fint an å sette høyere Hz på den, men er litt mer bekymret for min DLP projektor som jeg bare kan velge mellom 50 og 60 Hz på:/... blir det mye flimmer, tror dere?

Håper noen har kunnskap om dette - for det har ikke jeg=) Kommer ikke på flere spm i farta..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Har de 3d-brillene med kabel (E-D Wired 3D Glasses), men er ikke fornøyd med dem. 3d-følelsen er ikke så bra som de skal ha det til. I tillegg har jeg problemer med at bildet flimrer endel. Mulig jeg har for lav hz. 3d ytelsen droppes endel når jeg bruker dem. Hos meg fungerer dem i C&C Generals og Google Earth. Fungerer sikkert i mange andre spill også, men det er to spill/programmer jeg mener å oppleve 3d i. Du kan eventuelt sende edimensional en mail om hvilke spill de fungerer i. Prøvde bf2 også, men jeg fikk dem ikke til å fungere (mulig det var noen innstillinger som jeg gjorde feil). Programvaren som følger med synes jeg ikke er noe særlig god. Jeg har sagt til programmet at det ikke skal skru seg på når jeg starter ett 3d-spill, men det gjør det allikevel. Heldigvis går det ann å skru av programmet manuelt. Synes ikke de er verdt ca 1 000 kr.

Tror nok det kan bli litt mye flimring med en refreshrate på 60 hz.

Hvis du lurer på noe om det tekniske så kan du sikkert bare sende dem en mail.

Tror at de skal fungere best på Nvidia-kort (jeg har ati), så det kan være det som er problemet, men tviler på at det kan bli så mye bedre.

Er det mer du lurer på så er det bare å spørre. :)

Lenke til kommentar

Ok, takk for svaret :)

Jeg klarte ikke å holde meg, så jeg bestilte et par. Kan oppdatere her/lage en ny tråd etter jeg har testet dem. Ut ifra flere reviews jeg har lest nå virker det som om det er et produkt som virker bra, bare man tar seg tid til å kalibrere riktig, Og sørger for å ha minst 70Hz på skjermen. Jeg kan ha 75hz på min dersom jeg senker oppløsningen et hakk, så det skal jeg gjøre.

Lenke til kommentar
Ok, takk for svaret :)

Jeg klarte ikke å holde meg, så jeg bestilte et par. Kan oppdatere her/lage en ny tråd etter jeg har testet dem. Ut ifra flere reviews jeg har lest nå virker det som om det er et produkt som virker bra, bare man tar seg tid til å kalibrere riktig, Og sørger for å ha minst 70Hz på skjermen. Jeg kan ha 75hz på min dersom jeg senker oppløsningen et hakk, så det skal jeg gjøre.

6743009[/snapback]

Gleder meg til å høre dine erfaringer! :) Har hatt VELDIG lyst på et par selv ganske lenge nå, men har vært usikker pga litt varierende brukererfaringer av det jeg har funnet på nett.. Virker som det går greit med CRT skjermer, men at det er vanskeligere å få det til å funke med LCD..

Venter spent på hva du får til... ;)

Lenke til kommentar

Jeg er rimelig spent selv! :) På Edimensional sin hjemmeside står det jo forøvrig at LCD-skjermer også støttes.

System Requirements for Gaming:

Windows PC 95/98/ME/2000/XP

CRT or LCD external monitor with VGA connection (no laptop screens)

Monitor:

Minimum 70Hz refresh rate suggested

Jeg skal i alle fall teste ut FarCry og Doom3 - dersom brillene leverer den opplevelsen som noen beskriver er nok de to spillene noe kulere å spille ^^

En brukererfaring på komplett.no skrøt jo fælt av disse brillene da, spesielt i FarCry. Var forsåvidt to misfornøyde erfaringer da... men det kan jo godt hende at det KUN er pga at man ikke tar seg nok tid til å justere / har for lav Hz på skjermen. Håper jeg :)

Lenke til kommentar
Jeg er rimelig spent selv! :) På Edimensional sin hjemmeside står det jo forøvrig at LCD-skjermer også støttes.

System Requirements for Gaming:

Windows PC 95/98/ME/2000/XP

CRT or LCD external monitor with VGA connection (no laptop screens)

Monitor:

Minimum 70Hz refresh rate suggested

Jeg skal i alle fall teste ut FarCry og Doom3 - dersom brillene leverer den opplevelsen som noen beskriver er nok de to spillene noe kulere å spille ^^

En brukererfaring på komplett.no skrøt jo fælt av disse brillene da, spesielt i FarCry. Var forsåvidt to misfornøyde erfaringer da... men det kan jo godt hende at det KUN er pga at man ikke tar seg nok tid til å justere / har for lav Hz på skjermen. Håper jeg :)

6743441[/snapback]

Det håper jeg også! ;) Test det gjerne i Battlefield 2 også hvis du har mulighet.. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...