Gå til innhold

Er boxed kjøler til Core 2 Duo bra nok?

Longinus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke intel har noe å tjene på å gi ut x antall millioner kjølere som ikke kjøler godt nok på stock hastighet. Og for at den skal kunne brukes såvel som i sahara som på nordpolen, skal det være litt å gå på på disse breddegrader.

Når det er sagt, vil du sikkert kunne oppnå lavere temperatur og lavere støynivå med mer massive kjølere.

Lenke til kommentar

...og radiateds svar kan egentlig auto-reply´es på alle de hundreogørti som har spurt om akkurat det samme opp gjennom årene her på forumet. Hvorfor skulle ikke en offisiell kjøler kunne kjøle tilstrekkelig det produktet det leveres sammen med?

Det finnes vel kanskje enkelte tilfeller, f.eks Prescott, der boxed-kjøleren ikke akkurat er råkraftig på å flytte vekk varme, i hvert fall ikke når man presser frekvensene oppover.

Lenke til kommentar
...og radiateds svar kan egentlig auto-reply´es på alle de hundreogørti som har spurt om akkurat det samme opp gjennom årene her på forumet. Hvorfor skulle ikke en offisiell kjøler kunne kjøle tilstrekkelig det produktet det leveres sammen med?

Virker som et dumt spørmsål, men jeg har mine grunner.

Min gamle pentium på 3.6ghz lå rundt 85-90 grader med boxed vifte, idle.. Da jeg kjøpte denne, dumpet temperaturen ned til rundt 40-45 idle. I en test av EE955, klarte de akkurat å se windows boote før systemet kræsjet grunnet overoppheting..

edit:

Takker for svar.

;)

Endret av Longinus
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Må si at jeg har relativt dårlig erfaring med stock kjøleren til Intel. Har en E6400, har skiftet kjølepasta, alikevel ligger CPU på rundt 54 grader idle, og kommer opp i rundt 65 grader load. Har sjekket at kjøler sitter skikkelig, har fjernet rammen på hovedkortet og har god luftgjennomstrømning i kabinett...alikevel er temperatur såpass høy. Så jeg har bestilt meg en Noctua NH-U12, skal bli andre saker da tenker jeg :D

Lenke til kommentar
Boxed kjølern på min E6600 (som jeg får tilbake mandag  :w00t: ) var veldig stille :D

Er selfølgelig noen som klager på all støy, til dere: Kjøp vann og slutt å whine ;)

6928310[/snapback]

Da maser de om harddiskene som de hører en liten lyd av. Eller kanskje pumpa på vannkjølingen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...