T homas Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 (endret) Hei Jeg har lastet ned ubuntu,dette var da en komprimert fil når jeg unzipet denne fikk jeg ikke fram en .iso fil men dette kunne noen gitt meg noe tips til hva jeg skal gjøre evt. en link til en guide? Endret 20. august 2006 av T homas Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 (endret) Link til fila du lasta ned? Edit: sikker på at det ikkje er windows som trur det er eit arkiv, og ikkje ein iso? Endret 19. august 2006 av Mr.Elendig Lenke til kommentar
quakie Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 (endret) Når jeg lastet ned Ubuntu fra den offisielle siden, fikk jeg bare et stk .iso fil jeg kunne brenne. Et godt sted å laste ned fra er f.eks. her: http://se.releases.ubuntu.com/6.06/ Endret 19. august 2006 av quakie Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Link til fila du lasta ned?Edit: sikker på at det ikkje er windows som trur det er eit arkiv, og ikkje ein iso? 6708494[/snapback] Er litt dumt at programmer som WinRAR som default assosieres med .iso filer. Ikke rart mange feilaktig ender med å pakke ut filene da Lenke til kommentar
T homas Skrevet 20. august 2006 Forfatter Del Skrevet 20. august 2006 (endret) Så dere mener jeg bør laste ned på nytt men nå rett til desktop? Prøver det jeg kommer tilbake senere. Er det noe spesielt jeg bør huske på når jeg instalerer ubuntu? har bare instalert xp. edit: Lastet ned samme sted som deg quakie Endret 20. august 2006 av T homas Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Du har pakket ut iso-filen med winrar eller noe.. Lenke til kommentar
T homas Skrevet 20. august 2006 Forfatter Del Skrevet 20. august 2006 Jeg fikk det til nå men fikk feilmelding når jeg skal instalere 442,4437979] buffer I/O error on device hda,logical block 2379781 noen som vet hva dette betyr? Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 same problemet her... bare at eg fekk mangen fleire feilmeldinger.. Lenke til kommentar
T homas Skrevet 20. august 2006 Forfatter Del Skrevet 20. august 2006 Jeg fikk nesten samme feilmelding noe likt dette. Lenke til kommentar
9001 Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Virker som dere begge har en herpa cd-plate (eller cdrom). Lenke til kommentar
T homas Skrevet 20. august 2006 Forfatter Del Skrevet 20. august 2006 Er det noen som har en link til en .iso fil de hvet funker eller en live cd? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 http://ftp.du.se/ubuntu-releases/6.06/ og brenn ut sakte med imgburn =) http://www.imgburn.com/index.php?act=download Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Alle dei ofesielle ubuntuspeila skal fungere. Kontroler cden med md5sum for å være sikker på at den er brent riktig. Lenke til kommentar
T homas Skrevet 20. august 2006 Forfatter Del Skrevet 20. august 2006 (endret) brant den quakie linket til tidligere i tråden på maks fart med imgburn,skal prøve sakte nå. Hva er md5sum? Kjenner jeg begynner og bli lei linux før jeg idet hele tatt har prøvd Edit:Driver og brenner på x2 det må vell være sakte nokk Edit:Funker det ikke nå instalerer jeg xp,gidder ikke kødde mer med ubuntu Endret 20. august 2006 av T homas Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 brant den quakie linket til tidligere i tråden på maks fart med imgburn,skal prøve sakte nå.Hva er md5sum? Kjenner jeg begynner og bli lei linux før jeg idet hele tatt har prøvd Edit:Driver og brenner på x2 det må vell være sakte nokk 6711180[/snapback] Problemet ditt har ingenting å gjøre med linux. Det er ikke Ubuntu sin feil om det er noe galt med cd-r platene dine eller brennern din, eller softwaren du bruker. md5sum er en verdi (et slags fingeravtrykk) som kalkuleres ut ifra f.eks. en datafil, og kan brukes til å verifisere at filen er korrekt. Du finner md5 summene til hver av iso filene her I Windows kan du f.eks. bruke et program som heter HashCalc til å kalkulere ulike checksummer, inkludert md5 HashCalc Lenke til kommentar
T homas Skrevet 20. august 2006 Forfatter Del Skrevet 20. august 2006 (endret) Nei,men jeg har jo ikke samme problemene med xp. md5 greiene var helt like.Får prøve en gang til Edit: Får samme feilmelding nå,Noen som har noen tips til hva som kan være galt nå? Endret 20. august 2006 av T homas Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Eg fekk det til. Hos meg så var det CD-ROMen som var kaputt.. Lenke til kommentar
wiley Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Nei,men jeg har jo ikke samme problemene med xp. 6711308[/snapback] Det er fordi du ikke brenner dine egne XP-CDer. Du kan bestille ubuntu-CDer helt gratis om du ikke får til å brenne dem selv. Om du brenner .iso-fila som et image og md5sum stemmer så er det enten brennefeil eller hardwarefeil. Lenke til kommentar
T homas Skrevet 20. august 2006 Forfatter Del Skrevet 20. august 2006 (endret) Prøvde og bytte cd-rom,men da mistet jeg bilde,så jeg må skaffe meg en annen skjerm kabel Edit: noen som har link til en live cd av ubuntu skjønner ikke helt hvem som er hvem Endret 20. august 2006 av T homas Lenke til kommentar
Jorsalfar Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Live CD og installasjons cd er samme cden, så det er ikke så rart du ikke skjønner hvem som er hvem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå