XaroN_ Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Heisann, jeg skal forwarde min ip + en port.. altså ip:port til et av subdomenene mine? hva trengs for det, jeg skrev ip'en i en index.htm og la til subdomenet, men det funket ikke.. noen som vet hva jeg kan gjøre? Det er en spill server jeg skal kjøre gjennom subdomenet mitt, hosten min er web10 Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Du skal altså forwarde slik at en request til sub.domene.net kommer til 0.0.0.0:0? (Innlegget ditt er litt tvetydig) Dette må isåfall gjøres i DNS, såvidt jeg kan forstå. I kontrollpanelet på web10 velger du DNS. Helt nederst kan du legge til din egen regel. Legg til for eksempel: Localname: kake Type: A MX Priority: 0 Target: 10.0.1.1:123 Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Du skal altså forwarde slik at en request til sub.domene.net kommer til 0.0.0.0:0? (Innlegget ditt er litt tvetydig) Dette må isåfall gjøres i DNS, såvidt jeg kan forstå. I kontrollpanelet på web10 velger du DNS. Helt nederst kan du legge til din egen regel. Legg til for eksempel: Localname: kake Type: A MX Priority: 0 Target: 10.0.1.1:123 6710024[/snapback] Eller hvis han ikke har fast ip så kan han f.eks. ha noe som no-ip på maskina. Da blir tilfellet Type: CNAME, og Target: adresse.no-ip.org Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Eller header("Location: 127.0.0.1:1234"); <- PHP. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Martin: Tror ikke det vil fungere fordi det forutsetter at requesten er en HTTP-request. Han skulle jo bruke det som spillserver. Lenke til kommentar
XaroN_ Skrevet 22. august 2006 Forfatter Del Skrevet 22. august 2006 Jeg fikk det sånn halveis til å fungere, eneste negative er at dns forwardingen til web10 ikke støtter port.. da står det ugyldig eller noe sånt Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Martin: Tror ikke det vil fungere fordi det forutsetter at requesten er en HTTP-request. Han skulle jo bruke det som spillserver. 6713663[/snapback] Nei selvfølgelig. Trodde etter å ha skumlest at han bare skulle ha forwarding til en ip-adresse. Statsside feks. Men da kan han ikke bruke det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå