Gå til innhold

Hvilke kort er prisvinnere kontra ytelse?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sorry gutter, men et skjermkort nær 3000 spenn synes ikke jeg er prisgunstig. Kan dere forsvare prisen contra ytelse når man f.eks. får en X1600 til litt over tusenlappen? Har X1900 mer enn 200% mer ytelse enn X1600? Hva med 7900'ern til nvidia? Prisgunstig? Kanskje om ett år ja, men ikke nå?

Lenke til kommentar
Sorry gutter, men et skjermkort nær 3000 spenn synes ikke jeg er prisgunstig. Kan dere forsvare prisen contra ytelse når man f.eks. får en X1600 til litt over tusenlappen? Har X1900 mer enn 200% mer ytelse enn X1600? Hva med 7900'ern til nvidia? Prisgunstig? Kanskje om ett år ja, men ikke nå?

6710436[/snapback]

Prisgunstig betyr ikke nødvendigvis kortet som har absolutt mest ytelse pr. krone, for det er som regel de aller kjipeste kortene som koster så og si ingenting.

Det so mer poenget er at x1900GT (på ca 1700kr) og 7900GT (på ca 2100) er utrolig god ytelse i toppklassen, men koster likevel halvparten av de virkelige toppklasse kortene. Dermed er de er meget bra kompromiss mellom økonomi og ytelse.

-Stigma

Lenke til kommentar
Du bør sjekke denne testen hos anandtech. Hjalp meg mye med valg av skjermkort! :thumbup:

6709894[/snapback]

Hjemmekino.no?? hehe....

6710015[/snapback]

oops, slikt skjer :DHER er testen jeg tenkte på.. :thumbup:

6711977[/snapback]

Merkelig test.. Syns vanligvis at 7900GT er hakket bedre enn x1900gt i de fleste tester.

Eks: http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=31550

Based on what we've seen TUL's Radeon X1900 GT is a good card but it simply cannot keep up with Gainward's 7900 GT card. The Nvidia-powered card simply runs faster and twelve pipes of R580 chip at 585MHz just cannot keep up with it.
Lenke til kommentar

Merkelig test ja.. Det er sikkert å visst. X1900XT fremstår jo her som et kort av en annen dimensjon. Men overklokker man 7900GT litt så får den jo plutselig oppi 50% ytelse økning. Og det er factory OC fra eVga... Tviler sterkt på at den testen der er reell. Jeg også har fått med meg det at 7900GT normalt slår X1900GT i de fleste tester.

Sliter litt med å svelge disse resultatene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...