b-real Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 http://slashdot.org/article.pl?sid=02/10/22/2353214 Quote: but banks are having issues relating to federal privacy laws. Favorite line: 'Microsoft has told...that it plans eventually to eliminate users' ability to disable Microsoft's access to their systems.'" Storebror ser deg. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 http://neworder.box.sk/newsread.php?newsid=6261 tror ikke jeg kommer til å ha det nye oset installert heller... Lenke til kommentar
kåre klut Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Det er vel liten sannsynlighet for at de for gjennomslag her....fordi dvs at ALLE MÅ bruke Windows maskiner med Palladium installert. Leste en x at de vil forandre bruken av nettet slik at nettet blir ubrukelig hvis du ikke kjører Palladium (?)pga sikkerhetsting i OS`et etc. (Hardware ikke software) Pluss at dvs at du ikke kan gjøre som du vil med din maskin....men M$ bestemmer hva du kan ha/ikke ha på maskinen. Jeg ble litt skremt av en artikkel en x som gikk i dybden på hva dette systemet vil gjøre. Helt horribelt spør du meg. Det kan sitte en j**** hos m$ å skru av tilgangen til din egen maskin eller egne programmer. Eller rett og slett "ødelegge" maskinen hvis du prøver så mye å installere warez. *skjelve* Da blir det kaos hvis Mac skal ha sitt nett, Linux sitt og m$.....ehm..ingen for folk nekter å bruke det...lol Det var ikke helt svar på tråden men bare måtte nevne det ;o) [ Denne Melding var redigert av: kåre klut på 2002-10-24 10:42 ] Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Høres horribelt ut. De kan da ikke gjøre dette? Lenke til kommentar
kåre klut Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 read and weap http://www.cl.cam.ac.uk/%7Erja14/tcpa-faq.html Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-24 00:11, skrev tivolieselet:http://neworder.box.sk/newsread.php?newsid=6261 tror ikke jeg kommer til å ha det nye oset installert heller... Det skal visst fungere å slå av den feature greia så lenge du er administrator eller har admin rettigheter på maskina OS'et er installert på. Lenke til kommentar
kåre klut Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 sorry...dbbl post [ Denne Melding var redigert av: kåre klut på 2002-10-24 11:51 ] Lenke til kommentar
kåre klut Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Den 2002-10-24 11:08, skrev kåre klut: Quote: Sure - unless your system administrator configures your machine in such a way that TCPA is mandatory, you can always turn it off. You can then run your PC with administrator privileges, and use insecure applications. There is one respect, though, in which you can't turn Fritz off. You can't make him ignore pirated software. Even if he's been informed that the PC is booting in untrusted mode, he still checks that the operating system isn't on the serial number revocation list. This has implications for national sovereignty. If Saddam is stupid enough to upgrade his PCs to use TCPA, then the American government will be able to hot-list his Windows licences, and thus shut down his PCs, next time there's a war. Booting in untrusted mode won't help. He'd have to dig out old copies of Windows 2000, change to GNU/linux, or find a way to isolate the Fritz chips from his motherboards without breaking them. If you aren't someone the US President hates personally, this may not be an issue. But if you turn TCPA off, then your TCPA-enabled applications won't work, or won't work as well. http://www.pnc.com.au/~da5150/ab_winhistory.jpg Lenke til kommentar
moft Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 ..og det verste er ... at det vil finnes en bunch newbies som biter på , akkuratt slik some en bunch folk kjører XP istedet for w2k - det siste non-spyware OS fra M$ (btw - det er også snakk om i neste ombang å KUN kjøre signert software , slik som xbox - at du eterhvert skal BARE få kjøre software som M$ har certifisert.) XBOX er forøvrig M$'s prøveprosjekt, dem lærer mye av den, det er derfor dem er villig til å ombygge den i hå om å gjøre den hacker-sikker - noe som ikke funket , v1.1 ble hacket på 3 uker. Lenke til kommentar
moft Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 ..og det verste er ... at det vil finnes en bunch newbies som biter på , akkuratt slik some en bunch folk kjører XP istedet for w2k - det siste non-spyware OS fra M$ (btw - det er også snakk om i neste ombang å KUN kjøre signert software , slik som xbox - at du eterhvert skal BARE få kjøre software som M$ har certifisert.) XBOX er forøvrig M$'s prøveprosjekt, dem lærer mye av den, det er derfor dem er villig til å ombygge den i hå om å gjøre den hacker-sikker - noe som ikke funket , v1.1 ble hacket på 3 uker. Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 huhh.. man kan jo bli paranoid av mindre.. Lenke til kommentar
Cursed Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 glad for at jeg lærer meg linux :smile: dette er jo skummelt! Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-24 16:46, skrev Cursed:glad for at jeg lærer meg linux :smile:dette er jo skummelt! Ja, hadde bare DET hjulpet *sukk*! Bare tenk deg når reklamekampanjene begynner å rulle. "Palladium, den nye virusfrie datamaskinen! Kjøp nå! Kun kr. 2995.-". Da er hele tanken om demokrati og frihet solgt! Tenk på alle de dumme BRØDHUENE som vil kjøpe dette, for "Den var jo SÅÅÅÅ billig, også går det ikke an å få virus på den!" (kyss meg i r*vva). Intel, AMD, Disney og Microsoft osv, er TERRORISTER i ordets rette forstand!!! Allt vi kan håpe på, er at det dukker opp hardware fra det fjerne østen som ikke har noe med Palladium å gjøre. Kineserene har visst begynnt å produsere egne prosessorer (forventes å komme opp på PIII nivået neste år). Håper de får sveiva i gang noen hovedkort og harddisker også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå