Gå til innhold

Gamer-PC til 15k+-, trenger litt hjelp :)

Anbefalte innlegg

Har lest en del her og lett litt rundt om på nettet og kommet frem til dette. oppsettet :love:

Er litt i tvil om høytalerne, er ikke kresen på lyd men jeg er ikke helt sikker på om noen så billige høytalere er noe tess. Kunne tenke meg å betale 600 eller mindre for et sett.

Jeg er også litt i tvil om skjermkortet. Har lest flere steder at dette (x1900GT) er jevngodt med 7900GT, men jeg har også lest at det ligger langt under.

Vurderer også x1900XT, men vet ikke om det eller 7900GT er det beste.

Kort sagt, det står mellom x1900GT, x1900XT og 7900GT. Er interessert i pris/ytelse.

Jeg kunne også tenkt meg å overklokke (ikke enda, men om noen måneder ;)) om dette spiller noen rolle for valget.

Ellers tror(håper) jeg at resten ser greit ut, er det noe som bør endres er det are å rope :D

Forøvrig kjøper jeg fra komplett fordi de er billigst for det oppsettet jeg har

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takk for svar efikkan :)

ok, så x1900GT er jevngodt med 7900GT, gjelder deg klokket og uklokket? Hvordan er ytelsen til XT i forhold til pris? bør jeg betale den ekstra tusenlappen?

Om kabinettet; det at du er litt i tvil, betyr det at jeg bør bytte da? isåfall blir alternativet dette

Jeg er også blitt litt i tvil om hovedkortet, det er et bra hk, men kan det bli litt "overkill"? Tenkte jeg skulle ha ett hk som varer i mange år før jeg oppgraderer så jeg ville ha et av de bedre...

Ellers, er det noen som har noen meninger om høyttalerne?

Endret av Henrikse
Lenke til kommentar

Har selv et Logitech X-530-sett. I bunn og grunn er vel dette X-230, bare med flere høyttalere slik at man får 5.1 kanaler. Til prisen spiller disse fantastisk etter min mening, tror nok det er lydkortet (innebygd) som begrenser disse i mitt tilfelle.

Jeg tror du vil bli veldig fornyd med X-230. Det finnes sikkert sett som spiller bedre, f.eks. Logitech Z-5500, men da bør du også koste på deg et bedre lydkort enn det innebygde, f.eks. et i Creative X-Fi-serien. Du får god lyd for pengene i alle fall med X-230, det er det ingen tvil om.

:)

Når det gjelder hovedkortet, er det jo mange som skal ha Core 2-oppsett som velger det kortet. Så misfornøyd blir du nok ikke, så mange kan vel ikke velge samme kort uten grunn. Jeg leste en test av Gigabyte GA-965P-DQ6, som er en verdig konkurrent til kortet du har satt opp ut fra testen. Du kan jo lese og se hva du syns. Jeg har ikke erfaring med Asus-kort, men mange er jo fornøyde med de. Har selv et Gigabyte K8NXP-SLI, som ikke har bydd på noen problemer.

Lykke til. Har også lyst på Core 2-system :dribble:.

Lenke til kommentar
ok, så x1900GT er jevngodt med 7900GT, gjelder deg klokket og uklokket? Hvordan er ytelsen til XT i forhold til pris? bør jeg betale den ekstra tusenlappen?

Om kabinettet; det at du er litt i tvil, betyr det at jeg bør bytte da? isåfall blir alternativet dette

er det noen som vet? :dontgetit:

zlappfisk: takk for svar, da tenker jeg at jeg går for x-230 høytalerne, er ikke veldig kresen på lyden så de bør fungere greit.

Leste den testen og syntes det virker som om de er omtrent jevngode, tror jeg går for Asus sitt fordi det er 975x-chipsett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...