Gå til innhold

Hjelp til kjøp av billig projektor


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Har nå lenge gått og drømt om en 42" Plasma tv, men har i den siste tid kommet mere over til tanken på en billig, mindre tv og en projektor til film og tv spill.

 

Det projektoren skal brukes til er:

 

-Tv spill (ps2 og ps3)

 

-Film

 

-Og mulig spilling via data

 

Lyd messig er ikke sååå viktig siden den alltid vil være i bruk sammens med film eller spill, men klart den kan ikke overdøve vanelig lyd nivå når man ser film om kvelden.

 

Det jeg er ute etter er en billigs mulig projektor som gir meg ok bilde kvalitet, til film og slikt.

Er ikke noe særlig inne på hva som kreves til bilde kvalitet og slikt av en projektor, så håper jo på at noen av dere har peiling og kan peile meg inn på hva jeg er ute etter:

 

-Billigs mulig projektor

 

-Ok lyd nivå (ikke overdøve film ved vanelig volume)

 

-Grei pris på pærer (ved lang levetid kan de jo være dyrere.

 

Så om noen har noen forslag til hva som kunne passet meg så er det bare og poste.

Kunne også tenkt meg og få vite hva som er minimum av spesefikasjoner som trengs for og få ok kvalitet.

 

Er veldig taknemlige for alle svar, og det er bare og spørre om noe mangler i min beskrivelse.

 

Mvh ITW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var fet den efikkan, lurer litt på at jeg bare venter litt og fikser en til 10000kr som gir meg hd-tv istede.

 

Hadde jeg hatt mere peil kunne jeg jo sjekket bruktmarkede, men vet jo ikke helt hva jeg skal se etter så:(

6708655[/snapback]

Det kan være lurt å vente ja.

 

Men brukte projektorer bør du være forsiktig med. Pærene utgjør ofte mesteparten av prisen, og kan gjerne koste fra 5k og oppover.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Heisann!

Kjøpte meg prosjektor for ca 1 mnd siden eller noe sånt.. ga litt over 7 000 for den med lerret på 72" og takfeste.. angrer meg på kjøpet av universal takfeste.. for det er noe jalla mekk spør du meg.. å like etter at jeg fikk den så så jeg jo seff at dem hadde ORGINAL feste til den som tilogmed var billigere..

 

Prosjektoren er forøvrig en BenQ Projektor, MP610, 2000 Ansi Lumen.

Kjøpt hos www.xd.no det er egentlig en bedrifts prosjektor.. men jeg syns den funker helt fint til film i mørkt rom og signal via VGA inngangen.. blir mye dårligere via S-Video og composite.. men prøver å få tak i det som trengs for å kjøre komponent signal inn via vga inngangen.. men utstyret som trengs på xbox og tuner'n min koster ca 1 000 kr pr stk + kabler :(

Endret av Drkangel
Lenke til kommentar

Bedriftsprojektorer bør man holde seg langt unna, da disse vanligvis har dårlige kontrast verdier.

 

Jeg kjøpte for 1 års tid siden en BenQ PE 5120, denne er jeg fortsatt strålende fornøyd med. Billig projector med bra bildet.

 

BenQ W100, ser grei ut med tanke på specs osv. 16:9 format, bra kontrastverdi.

https://prisguiden.no/product.php?productId=43031

 

opp i prisklasse er jo

Epson TW520 en grei konkurrent, bedre oppløsning, bra kontrastverdi.

https://prisguiden.no/product.php?productId=49417

 

Forøvrig er jo BenQ PE 5120 fremdeles til salgs, men denne begynner å bli så gammel at den vil jeg ikke anbefale.

 

Forøvrig er det ett godt tips å ta seg en tur til avforum.no, der er det garantert noen den siste mnd som har spurt om akkurat det samme som deg, og fått en god begrunnelse på hvilken projektor de skal velge. Forøvrig kan jeg jo nevne at hvis du skal gå for en DLP projektor, bør du låne en med deg hjem først, for å sjekke at du ikke blir sjøsyk av å se på bildet. Dette gjelder helst eldre DLP modeller, men likevel bør man låne med seg hjem.

Lenke til kommentar

Jeg har den på økonomi mode.. å da bruker den vel ikke like mye lys styrke, så jeg er egentlig veldig fornøyd til den prisen =) hadde det ikke vært for det jævla takfeste som du netsen ikke kan puste på uten at det vrir seg.. klarte å montere det litt feil så det er jo veldig sikkert min egen feil:P

 

Men tenkte bare å slenge på litt mer info:

2000 ANSI Lumens

SVGA Native Resolution

2000:1 High Contrast Ratio

Whisper Quiet 25 dB (Eco. Mode)

Golden Ratio Color Wheel (5 Segments)

Color Matching Technology

sRGB with NSTL Certificate

Quick Cooling

Hot Key for “Mode” Selection

9 sets of Application Mode

Power saving ”Auto Off”

Security Password Function

High Altitude Mode

HDTV Compatible (480p, 576p, 720p, 1080i)

4000 Hours Lamp Life (Eco. mode)

6 lbs Light Weight

 

 

Jeg er ihvertfall fornøyd.. men jeg kan ikke akkurat kalles kresen da.. er vandt til å se film på en 21" tv hehe.

Lenke til kommentar

Hvis du er ute etter en prosjektor i prisklassen 10000,- så burde du ta en titt på denne. Har selv Panasonic PTA-E700, forgjengeren til E900. Det beste kjøpet jeg har gjort! E700 har vunnet en hel haug av tester og har blitt kåret til det beste kjøpet i klassen som til og med slår prosjektorer til 20000. E900 er vel egentlig en oppdatert verson, men er i bunn og grunn liten forskjell mellom de to.

 

Kan vel egentlig bare anbefale deg å slå til på denne. Hvis du er i tvil er det bare å gå på google så finner du ut mer! E900 hos hjemmekino.no.

 

:thumbup:

Endret av jurgeeen
Lenke til kommentar

Blir nok og spare en stund jeg så kjøper jeg en til 10000 da, men de blir nok ikke før om noen måneder, siden jeg skal ha ny skjerm til pc'n også.

 

Så de kan jo ha skjedd en del til da, men hd-tv er greit og ha med seg så de må man jo ha:)

Men skal se litt på alle de som er nevnt her og se på spesefikasjonene så kan jeg jo trekke ut en felles sak for hva som gjør en god projektor.

 

Men tusen takk for alle svar, hjalp meg masse!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...