Gå til innhold

Noen som kan dette med hvitevarer?

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en del nye hvitevarer, men på dette området kan jeg ingen verdens ting.

Jeg trenger et kompiskap, oppvaskemaskin, vaskemaskin og komfyr.

Det må helst ikke koste så veldig mye for hver enkelt ting.

Noen som jobber med dette, eventuelt kan noe om slike ting og kan gi meg tips til ting jeg bør kjøpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta deg en tur på Elkjøp, eller Lefdal...whatever...same shit, different name :D , og kikk på følgende merker:

Whirlpool, Bosch, Electrolux, Gram, og Asko (hvis dem har det). Alle disse er gode merker, som finnes i flere prisklasser.

Prismessig, så er det vel slik med hvitevarer som med mange andre varer, at du får det du betaler for. Oppvaskmaskin ville jeg lagt litt penger i, så får du en som støyer lite. Tro meg....støy har mye å si på en oppvaskmaskin. Vil du ha komfyr med keramisk topp, så bør du ikke gå for de billigste, da toppene har en tendens til å ryke, og disse toppene er ganske dyre. Vil absolutt anbefale keramisk topp, da disse er lettere å holde reine, enn vanlige stekeplater.

Sikkert trygt å kjøpe disse:

Electrolux kombiskap til 3890,-

Bosch vaskemaskin til 3495,-

Whirlpool oppvaskmaskin til 4695,-

Electrolux komfyr med keramisk topp til 6995,-

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Jeg kommer nok ikke til å kjøpe brukt. Er bedre å heller kjøpe nytt nå så har jeg i en del år framover.

Har satt av ca 17000 til disse varene. Får jeg det billigere og fortsatt bra så er jo det så klart en fordel, men vil ikke gå i den fellen at jeg kjøper det billigste og må slite med dårlig kvalitet.

Produktene som ble linket til her virker vel bra nok, men kombiskapet blir for lite. Trenger en større frysedel.

Noen som kan forklare meg hvordan en selvrensende stekeovn fungerer? Høres utvilsomt meget spennendes ut:)

Usikker på om jeg skal gå for "grå" eller om jeg skal holde meg til hvit.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Det bør være ein selvfølge å kontrollere prisen du får på netthandelen mot butikkpris, spesielt ved kjøp av så dyre ting. Nå er det desverre ikkje alltid varene finnes i butikk, noko som gjer det vanskeleg, men såg at dei hadde AEG-maskiner på Netthandelen, det må vel finnast i butikk òg.

Ein ting til, er det sånn at alle kvitevarer har reklamasjonstid på 5 år? Meiner å ha lese det ein stad. Er vel 2 års garanti som er vanleg?

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Vi kjøpte vår oppvaskmaskin på netthandelen.no råbillig...

6709787[/snapback]

Hvordan er kvaliteten?

Jeg er på utkikk etter hvitevarer selv...

6709979[/snapback]

Tja.. Vel, alt blir rent. Det er en idiotisk nettbutikk, men hvis du følger godt med på auksjonene der kan du få en grei pris. Pass på frakten. Vi fikk i stål, så da ble mor fornøyd.

Lenke til kommentar
Tja.. Vel, alt blir rent. Det er en idiotisk nettbutikk, men hvis du følger godt med på auksjonene der kan du få en grei pris. Pass på frakten. Vi fikk i stål, så da ble mor fornøyd.

6710060[/snapback]

OK. Takk for svar.

Gikk det lang tid før dere fikk varen?

Lenke til kommentar
Det bør være ein selvfølge å kontrollere prisen du får på netthandelen mot butikkpris, spesielt ved kjøp av så dyre ting. Nå er det desverre ikkje alltid varene finnes i butikk, noko som gjer det vanskeleg, men såg at dei hadde AEG-maskiner på Netthandelen, det må vel finnast i butikk òg.

Ein ting til, er det sånn at alle kvitevarer har reklamasjonstid på 5 år? Meiner å ha lese det ein stad. Er vel 2 års garanti som er vanleg?

6710020[/snapback]

Produkter som er "ment å vare lenger enn 5 år" har 5 års reklamasjonsrett mot fabrikasjonsfeil.

Lenke til kommentar

Et annet tips er å gå i butikken å be om "B-varer", dvs varer som har skader eller har mangler. Fant et kombiskap i børstet aluminium, som var satt ned til halve prisen, fordi det var en ganske stor ripe i siden, noe som ikke ville synlig på kjøkkenet engang.

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Fikk følgende tilbud fra Elkjop her i Åsane i dag, så lurer på om noen kan si hva de mener om dette tilbudet.

Gorenje Cooker Ceramic Steel kr 5395

Ariston Washing Machine kr 5895

Candy Diswasher kr 4195

I tillegg fikk jeg pris på et kombiskap, men finner ikke dette på nett.

Noen som har noen formeninger om tilbudet jeg har fått? Er inkludert frakt, men kommer vel 400 eller noe i miljøgebyr.

Lenke til kommentar
Vi kjøpte vår oppvaskmaskin på netthandelen.no råbillig...

6709787[/snapback]

Hvordan er kvaliteten?

Jeg er på utkikk etter hvitevarer selv...

6709979[/snapback]

6710060[/snapback]

Vi har nå byttet leverandør av transporten av hvitevarer så nå får du utleveringen billig. Eksempel leverer vi en vaskemaskin fra Søgne ( Kristiansand ) til oslo for 285 kroner. Elkjøp tar fra Oslo til Oslo 375 kroner.

En annen viktig ting er å sjekke prisene på diverse prisguider for å finne den laveste prisen på samme varer, deretter legger du inn et bud som er enda lavere. På den måten får du varen billig.

Einar

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...