Gå til innhold

Hvor lenge kan en pc stå på uten oppsyn?

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på om man f.eks drar på en ukes ferie eller to, kan man da la pc stå å surre for seg selv eller kan det være uheldig. Hva skjer med disken om maskinen henger seg etter en dag, eller andre ting?

Finnes det prog som restarter pc til faste tider?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går heilt fint, det. Eg har gått fra PC-en i påslegen tilstand over lengre periodar fleire gonger. Det er klart, når det ikkje er folk til stades får ein ikkje starta maskina om att viss ho henger seg opp, ein får ikkje trekt ut kontakten viss det kjem tordenver, og slike ting. Dette må ein sjølvsagt ha i tankane. Men, maskina mi står på stort sett 24/7, utan at dette har vore noko problem. :)

Når det gjeld program som startar PC-en om att til faste tider, veit ikkje eg om noko i farten. Men, det skulle forundre meg om ikkje det finst. Det er sikkert nokon andre her som kan svare på det.

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar

sett uptimetråden? mange som har hatt servere på i flere måneder i strekk. Hadde en på skolen som stod på i tre år uten trøbbel.

Men det som kan skje om den har stått på i noen år og du skrur den av er at diskene ikke liker at de kjøles ned og krymper så neste gang du starter opp kan noen av harddiskene være ødelagt. Det er det største problemet jeg har merket

ang restart kan du jo lage en batfil som restarter pcn når du dobbeltklikker på den og så går du inn i planlagte oppgaver i kontrollpanel og sier når batfilen skal kjøres

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar

om en PC henger seg opp, så henger den seg opp.. den står kanskje å piper, eller ikke gjør noe...tror ikke det er så farlig om en maskin står med bluescreen akkurat...men så er winXP f.eks. konfigurert til å reboote automatisk ved bluescreen da...

jeg er rimelig sikker på at du enkelt kan schedule en restart task i windows xp...sjekk schedule tasks under accessories->system tools, så finner du sikkert ut noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...