Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blåskjerm etter innlogging

Anbefalte innlegg

Omstendingheter: Pcen har fungert perfekt i over 6mnd. Ingen hardware endringer eller driver oppdateringer er gjort.

Problem: Pcen booter opp og loader inn Windows XP. Når en bruker logger seg på, kommer det opp blåskjerm etter noen sekunder. Dersom man først kommer inn uten blåskjerm, er maskinen ellers stabil(ingen blåskjerm etc), helt til pcen skal skrues av, da dukker ofte blåskjermen opp igjen.

Dette skjer ikke _hver_ eneste gang, men veldig ofte.

Feilmeldingskode på blåskjerm: Stop 0x0000008E(0x0000005, 0x806ff94f, 0xa6bbbb18,0x00000000)

Hardware på maskinen: Cpu: Intel dual core D820 775, HK: asus p5wd2 Premium, HDD: 2stk raptor 74GB, 2tsk seagate 300GB som alle kjører i raid, skjermkort: ati x800 pro, ram: geil ddr2 2gb(2x1gb), Creative audolgy.

Feilsøking: Ram-brikkene er tatt ut og satt inn en etter en, Bios er flashet til nyeste verson, skjermkortdriver er tatt bort og installert nyeste verson, programer som renser registeret er kjørt, lydkortdriver er tatt bort og nye installert. Virus/spyware -skan er kjørt.

Utrolig irriterende at blåskjermen fortsatt henger igjen! :no:

Ettersom ingen hardware/drivere er byttet, og systemet har fungert utmerket i lengre tid, så skjønner jeg lite av dette.

Om du har den minste anelse om hva dette kan være, så vær så snill å kom ut med det!

Endret av paynee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm, jeg er ingen ekspert!

men akkurat dette var problemet på en annen data jeg hadde før, akkurat det ass..

og da holdt det med en reformatering så var problemet løst for alltid!

jeg har ingen aning om hvorfor dette skjer, men reformatering hjelper altså!

du kan også lese DETTE

der står det litt om BSOD som det kalles, og hvis ikke jeg husker feil står det også der at det hjelper med reformatering :thumbup:

Lenke til kommentar

Skal prøve f8 med gjennoppretting, har prøvd system restore i windows, uten at det hjalp.

Det er utvilsomt mye som kan være feil, men å reinstallere windows kan bli dyrt, da programmer for endel penger er kjøpt og lastet direkte ned fra internett.

Takk for alle tilbakemeldinger så langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...