monkeyboogie Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Heisann. Jeg har planer om å bestille noen filmer/tv-serier fra denne engelske siden play.com, jeg har hørt masse skryt om denne siden men jeg har jo tenkt litt i priser/toll. Jeg hadde tenkt å kjøpe en tv-serie boks som koster £17.99 Delivered Denne prisen tilsier dette her da ; 213,73kr levert, men hvordan blir det med toll da? jeg vet jo at det ikke skal overstige 200kr, hvordan må jeg gjøre dette da? må jo betale masse hundre kroner i toll ? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 jeg har bestilt endel filmer derfra og har enda ikke fått toll på ting jeg har kjøpt. dette selv om varene har ligget på rett under £20 (men over 200 NOK). tror det spørs litt på tollerne som behandler filmen din.. Lenke til kommentar
monkeyboogie Skrevet 19. august 2006 Forfatter Del Skrevet 19. august 2006 Jeg bestilte nemelig engang en boks med noen filmer i, den kostet 220kr elns levert, dermed måtte jeg ned på post-terminalen for så å få noen papirer der, så dra til ett annet sted får å hente noe der, å til slutt kunne jeg hente ut dvd-boksen, håpet å slippe sånt stress igjen. Uansett, du anbefaler butkkken også? det er ikke noe tøv med den? Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 (endret) Hvis den stoppes i tollen må du betale +25% i MVA for varen, pluss 85 kr i tollgebyr. Slike spørsmål skal stilles i Guide for kjøp av DVD filmer på nett Endret 19. august 2006 av JacEr Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Jeg bestilte nemelig engang en boks med noen filmer i, den kostet 220kr elns levert, dermed måtte jeg ned på post-terminalen for så å få noen papirer der, så dra til ett annet sted får å hente noe der, å til slutt kunne jeg hente ut dvd-boksen, håpet å slippe sånt stress igjen. Uansett, du anbefaler butkkken også? det er ikke noe tøv med den? 6707056[/snapback] jeps. anbefaler den. de har utrolig stort utvalg (så å si alt jeg noen gang har vært på jakt etter av filmer jeg ikke har funnet i butikkene her i Norge). Det har hendt at leveringen har tatt litt lenger tid enn det som er oppgitt men det regner jeg med er postens skyld på grunn av at filmene må igjennom tollen.... de har også salg rett som det er hvor en får filmer fra £5.. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Med gjeldende kurs ifølge toll.no er £17.99 = 211,20kr. Av dette skal du betale 25% MVA. Lar du Posten foreta forenklet tollbehandling blir det 85,- i gebyr. Totalt koster det deg 349,-. Lenke til kommentar
AlfSimen Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Bestilte en cd derfra for noen uker siden som kom på 208 norske kroner, dermed ble det toll og faenskap slik at jeg endte opp med å betale over 300 for cd'en. Posten fikset alt arbeidet og det fulgte med en giro for tollen og slikt. Men ellers vil jeg anbefale PLAY på det sterkeste. Så lenge man holder seg under tollgrensen per enhet man handler der, går det fint. De sender filmer og slikt hver for seg slik at man slipper å komme over 200 spenn per pakke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå