Gå til innhold

kjøpe nå eller vente

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er er spørsmål som hele tiden dukker opp.. Det som er greia er at utvikligen skjer hele tiden så det å vente i data miljøet er litt teit..

Klart kan du alltid vente til det kommer noe bedre, men da vil du aldri få kjøpt en pc.

Du kan heller kjøpe noe nå også bytte seinere..

Lenke til kommentar

Såvidt jeg har forstått ved å lese her på forumet - er det ikke så veldig mye å vente på sånn med det første. Ved å vente i noen måneder vil du kanskje få en liten prisreduskjon på prosessorer, du vil kunne få med en kupong ved kjøp av en maskin med XP installert - slik at du får Vista gratis når den kommer på nyåret.

DX10 vil såvidt jeg har forstått først komme ut på nyåret (her er jeg usikker) Når det gjelder Quadkjerne er det mitt inntrykk at dette også vil være alment tilgjengelig mot nyåret.

Iogmed at AMD nettopp har droppet prisene med inntil 50% og conroe CPUene er såpass rimelige vil jeg anta at det er ganske gunstig å kjøpe nå - eller vente en god stund (halvt år) før du kjøper. Dette er mitt inntrykk, men jeg er på ingen måte ekspert på dette.

Lenke til kommentar

4 kjerners yter vell dobbelt så bra på multitasking, men man trenger egentlig ikke mer enn dobbelkjerne nå. pluss de quadcore's prosessorene som kommer skal visst ikke være ekte quadcore, "ekte" quadcore kommer visstnok ikke ut før til sommer/høst neste år, etter det jeg har hørt.

Lenke til kommentar

Så lenge det er utvikling så er det ikke noe poeng å vente så lenge på noe nytt siden det da vil hele tiden være noe nytt å vente på og "behovet" er nå. Løsningene med fire kjerner i cpu vil være så dyre at det ikke lønner seg. Det er heller ikke så mye konkret å vente på når det gjelder DirectX10, men likevel har noen ventet siden november i fjor siden det blir "så bra".

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...