sullemikkel Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Jeg ville ha kjøpt D50 med kitobjektivet, selv om kitobjektivet ikke er av topp kvalitet, er det mer enn bra nok for en nybegynner. Bli kjent med kameraet og se hvilke brennvidder du bruker mest, deretter invester i dyrere objektiv hvis du har bruk for dette. Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 Bør jeg vente til d80 blir billigere? Blik nok mest sansynelig d50.. Tar meg en tur innom fotovideo snarest... Lenke til kommentar
whoi Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Kan hende det er en del måneder til d80 blir noe spesielt billigere (og tilgjengelig i det hele tatt), så hvis du vil ta bilder nå, så gå heller for d50. Lenke til kommentar
sullemikkel Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 D80 koster nesten det dobbelte. Heller gå en for en D50 og heller invester i et objektiv på et senere tidspunkt. Hvis du bruker kameraet mye og blir virkelig interessert i digital fotografi og billeddbehandling kan du alltids oppgradere til et nytt kamerahus om noen år! Den strategien har jeg valgt nå! Er storfornøyd med mitt D50 og middels godt fornøyd med kitobjektivet 18-55 mm. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Da står det mellom nikon d50 og d70... Er det noen viktige funksjoner som gjør at jeg heller bør velge d70?D50 fungerer ikke trådløst med en ekstern blitz. For de som bruker blitz mye så kan det være en god grunn til å ikke velge D50. Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 Da står det mellom nikon d50 og d70... Er det noen viktige funksjoner som gjør at jeg heller bør velge d70?D50 fungerer ikke trådløst med en ekstern blitz. For de som bruker blitz mye så kan det være en god grunn til å ikke velge D50. 6736523[/snapback] eeeeeeeeeh? HÆ? har ikke d50 sko for ekstern blits da? trådløs? Skal nok kjøpe eksten blits når jeg får sjangsen til det... Lenke til kommentar
whoi Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Du kan bruke ekstern blits, men du kan ikke kontrollere den uten å ha den i blitsskoen. Eventuelt kan du bruke en sb800 eller su800 til å kontrollere andre blitser trådløst. Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 Tror ikke det skal bli noe problem... Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Mange vil aldri finne ut av hvordan det trådløse blitzsystemet fungerer og vil aldri ha bruk for det. Men for noen er det meget viktig for kreative bilder å kunne plassere blitzen hvor som helst. Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 OK! Da er Nikon d50 kit i hus. Måtte i 5 butikker før jeg fant en som hadde det... Tusen takk for all hjelpen Lenke til kommentar
whoi Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Gratulerer så mye med D50! Nå har du mye moro å se fram til! Lenke til kommentar
sullemikkel Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Nå gjenstår det å kjøpe sekk som nesten er enda vanskeligere å bestemme seg for Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Prøv å finne ut hvor mange objektiver du vil ta med deg på en typisk tur. Der er da gjerne lurt å tenke bruksområder. f.eks. ett til ultra vidvinkel, ett til generellt, ett til tele o.s.v... også velge sekk utifra det. Det er også viktig at du sjekker at sekken er god å bære på. Hvis du går til innkjøp av flere objektiver, blir det fort endel vekt å drasse på, da er det bra å ha en god og stabil sekk som fordeler vekta bra. Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 Har kjøpt en liten veske som rommer kamerahus med objektiv... Holder fåreløpig... Men det blir nok helt sikkert et makro-objektiv som blir mitt neste mål... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Jeg fant fort ut at det er gøy med en liten readybag og en stor til å frakte ting i ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå