Håvard Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Har en pc med windows instalert. Skulle partisjonert opp den disken, så vi fikk instalert linux på den maskinen, men vil ikke formatere hele disken. Er det mulig å lage en 20GB partisjon på den uten å formatere? Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Man kan bruke Partition Magic til dette, har brukt det flere ganger. Ligger en trial-version av programmet her. Jeg vet ikke hva trial-versionen inneholder, eller hva den ikke inneholder. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Jada. Det er lett det, såfremt du ikke har partisjonert hele disken. Bare å åpne diskbehandling, så vil resten gå som en lek med det genuitive brukergrensesnittet. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Man kan bruke Partition Magic til dette, har brukt det flere ganger. Ligger en trial-version av programmet her. Jeg vet ikke hva trial-versionen inneholder, eller hva den ikke inneholder. 6706742[/snapback] Jeg tror det er sånn at du kan gjøre hva du vil, men programmet vil ikke utføre selve partisjoneringa. Altså nytteverdi lik null. Da vil jeg heller foreslå Gnome Partition Editor. Det er en live-cd linux distro som kan gjøre stort sett det samme som partition magic. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Man kan bruke Partition Magic til dette, har brukt det flere ganger. Ligger en trial-version av programmet her. Jeg vet ikke hva trial-versionen inneholder, eller hva den ikke inneholder. 6706742[/snapback] Jeg tror det er sånn at du kan gjøre hva du vil, men programmet vil ikke utføre selve partisjoneringa. Altså nytteverdi lik null. Da vil jeg heller foreslå Gnome Partition Editor. Det er en live-cd linux distro som kan gjøre stort sett det samme som partition magic. 6706816[/snapback] Går det med NTFS også? Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 19. august 2006 Forfatter Del Skrevet 19. august 2006 Jeg har en fullversjon av Partision Magic, men splitt partision er grå.. Noen som vil gi en brukerveiledning her? Lenke til kommentar
iMono Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Det er en stund siden jeg har brukt det, men kan du vise et skjermbilde? Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 19. august 2006 Forfatter Del Skrevet 19. august 2006 (endret) Det er en stund siden jeg har brukt det, men kan du vise et skjermbilde? 6707168[/snapback] Tror vi fant ut av det. Vi valgte "Install new operativsystem".. Tror den lager en partisjon på ca 20GB nå... Edit: Det gikk dårlig gitt.. Ødela windows instalasjonen.. Så da blir det suse som hovedsystem Endret 19. august 2006 av Hrisebro Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Det blei så enkelt som å installere linux, så nå mista microsoft enda en bruker Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 omg lykke til.... Verdens vanligste "bug": BRUKERFEIL! Jeg har hørt et ordtak så mang en gang, det lyder rtfm, og betyr i praksis at ingenting fungerer hvis du ikke vet hvordan det brukes. Partition Magic f.eks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå