Gå til innhold

Saints Row anmeldelser tråden

Straffa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ser at det er kommer opp en anmeldelse av spillet på aftenposten.no

aftenposten sin anmeldelse av Saints Row

Anmeldern (Tore Sand) var ikke så imponert over spillet, og ga det bare 3.. Men det sto liksom ingenting om online mulighetene i spillet, som trekker mye opp hos andre utenlandske sider jeg har lest..

6780333[/snapback]

De ga spillet 3? Haha.

Jeg legger ikke den på lista da Aftenposten ikke er akkurat en kilde man bruker for anmeldelser

Lenke til kommentar
ser at det er kommer opp en anmeldelse av spillet på aftenposten.no

aftenposten sin anmeldelse av Saints Row

Anmeldern (Tore Sand) var ikke så imponert over spillet, og ga det bare 3.. Men det sto liksom ingenting om online mulighetene i spillet, som trekker mye opp hos andre utenlandske sider jeg har lest..

6780333[/snapback]

Typen har åpenbart spilt så mye GTA at han irriterer seg over ting de har kopiert. Anmeldelsen bærer preg av det. Som en IKKE-GTA kjenner så har jeg svært motsatt inntrykk enn det anmelderen har. Jeg synes cut scenes er med på å bygge opp figurene, det er gode voice overs osv...

Bugs har jeg ikke opplevd ennå, spilt ca 6 timer totalt effektivt nå. Er sikkert der som i alle andre store produksjoner. kjedelig men sant.

Utviklerne har selvfølgelig også stjålet bilradiokonseptet fra GTA-serien, så når du kjører bil, kan du velge mellom en rekke forskjellige radiostasjoner. Soundtracket er milevis unna de bunnsolide spillelistene i Vice City og San Andreas, og reklamene som kommer inne imellom, er omtrent like morsomme som rotfylling.

Bare en av mange sammenligninger han drar over til GTA serien. Jeg synes radio biten, og musikk-kjøp biten i Saints Row er meget god. Men igjen, jeg kan ikke sammenligne med GTA. Hvis GTA er så forbannet mye bedre på alt han nevner i sin ameldelse så må jeg virkelig ha gått glipp av noe der. Men... jeg har prøvd GTA spillene, men alltid latt de ligge etter kort tid...

Saints Row fenger meg i en helt annen grad enn det GTA greide.

Dr Peedee

Lenke til kommentar

Alle anmeldelser vil inneholde en viss grad av subjektivitet. Men felles for alle gode anmeldelser, er at de til en viss grad prøver å holde seg objektive. Bortsett fra en kort beskrivelse av hva spillet går ut på, er jo denne objektiviteten totalt fraværende. Ufattelig at Norges nest største avis kan få seg til å trykke noe som like gjerne kunne ha vært en brukeranmeldelse fra en 12-åring på GameSpot.

Nei, hold dere til andre ting enn spill Aftenposten.

Lenke til kommentar
Må si meg enig i en ting angående gta bedre en saints row.

Musikken på Vice city og San andreas er legendarisk.

Å at Axl Rose var DJ på K-DST i san andreas gjorde ikke spillet  dårligere :w00t:

6780461[/snapback]

Ok, kult! Dette ante jeg ikke.

Koser meg med Saints Row nå. Blir spennde da når neste GTA kommer. Tidligere har jeg irritert meg over kort draw distance, frame rate og det at det har vært vanskelig (for meg som gammel pc spiller) å sikte og skyte i GTA. (på PS2) Dette fungerer derimot ganske så bra i Saints Row - bortsett fra at jeg snart har kjørt ned flere lyktstolper enn Avanore, tross halvparten så mye spilletid :D

Dr peedee

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
Sannheten om spillet kommer ut ser jeg.

Beklager min Saint`s Row tråd om at det var bedre enn GTA når det tydeligvis ikke er tilfelle. En moderator må gjerne slette tråden.

6780480[/snapback]

Sannheten om spillet - dette er jo subjektivt. Hvis du ser over anmeldelsene f.eks på gamerankings.com så vil du se at noen gir det full pott mens andre er nede i 70%. De fleste ligger mellom 80-90. Så da oppfatter i hvert fall jeg det som at majoriteten mener det er et bra spill. Men neppe det helt store legendariske.

Dr Peedee

Lenke til kommentar

Lurer på hva Saint Row hadde fått hvis dette var det første spillet i GTA sjangeren.

De fleste gir det en god karakter, men største kritikken er vel "GTA kopi"

Vel man trenger ikke fikse på noe som allerede virker.

Nå synes jeg ikke Saints Row er 100% kopi av GTA, men er i samme sjanger.

Lenke til kommentar

No er eg ikkje heilt inne i verken GTA eller SR universet og muligheten hvert av spillene bringer frem i lyset. Men sett at GTA kommer med minimal fornyelse,og kansje samtidig låner ting fra SR som ligende MP del etc.

Ka skal man si da? Gi det bedre karakter bare fordi det har GTA trykket på coveret? GTA er jo pr. i dag er vel på randen av å bli oppgulp,ihvertfall er det blitt eit stort melkeprosjekt.

Bare ein liten tankegang som slo meg men eg leste nedover denne siden.

Lenke til kommentar
No er eg ikkje heilt inne i verken GTA eller SR universet og muligheten hvert av spillene bringer frem i lyset. Men sett at GTA kommer med minimal fornyelse,og kansje samtidig låner ting fra SR som ligende MP del etc.

Ka skal man si da? Gi det bedre karakter bare fordi det har GTA trykket på coveret? GTA er jo pr. i dag er vel på randen av å bli oppgulp,ihvertfall er det blitt eit stort melkeprosjekt.

Bare ein liten tankegang som slo meg men eg leste nedover denne siden.

6780538[/snapback]

En god tanke det. Men jeg tenker også - hvilke alternativer finnes per i dag til Xbox 360? Det finnes ingen "likeverdige" titler til 360'n per i dag. Hvis GTA IV kommer og er så godt som likt som nr 3 eller Saints Row - ja, da får vi jo denne samme diskusjonen om igjen og da mener jeg den er enda mere aktuell fordi man har to spill til samme plattform. Jeg, og sikkert en del andre med meg, eier ikke en PS2 eller Xbox 1 per i dag, og da blir diskusjonen for meg litt uinteressant. Men jeg kan forstå at andre som har spilt de tidligere titlene til døde trenger "mer" for å overbevises.

Dr Peedee

(f... så døgnvill jeg var da..)

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

"(...)stjålet bilradiokonseptet fra GTA-serien(...)"

Altså, bilradiokonseptet? Når jeg kjører bil fra A til B i det virkelige liv, så bytter jeg radiokanaler uten at jeg føler at jeg driver med et slags spesielt konsept...eller jeg har vel stjålet det fra GTA... uten copyright...pokker, dette blir dyrt!

Lenke til kommentar

Ang. Staal, gi gutten lillefingeren og han tar hele hånden. Det kan komme 100 anmeldeser med 10/10 og en med 1/10 og du kan bite deg i nesen på at alt han poster de neste par dagene vil dreie seg om den ene med lavest score...det er helt naturlig og ikke uventet fra den kanten.

Bionor, som ønsker god bedring.

Endret av BioNor
Lenke til kommentar
Spillets elementer? Vel, jo.

Grafikk (Saints Row har blitt plaga med frameraten sin og grafikkfeil i anmeldelser), lyd (ikke musikken, men kvaliteten på selve lyden).

6800013[/snapback]

Men det er jo subjektivt om jeg som anmelder blir plaget av framedrops, tearing eller lydkvaliteten? For en anmelder vil det kanskje være fryktelig plagsomt at bildet tearer veldig mye i Saints Row, for en annen spiller det ingen rolle for spillopplevelsen.

Lenke til kommentar
"(...)stjålet bilradiokonseptet fra GTA-serien(...)"

Altså, bilradiokonseptet? Når jeg kjører bil fra A til B i det virkelige liv, så bytter jeg radiokanaler uten at jeg føler at jeg driver med et slags spesielt konsept...eller jeg har vel stjålet det fra GTA... uten copyright...pokker, dette blir dyrt!

6780572[/snapback]

:roll:

Nå er det vel mer sett i lys av reklamene og selve infastrukturen i radioene. Det er ikke å legge under en stol at dette er en gta kopi. Å viss du ikke kan se det så er du enten veldig blind eller aldri spilt gta.

Selvsagt har det nye ting som gta ikke hadde. Det er jo bare å vente. Men i bunn å grunn så er dette som Gta 3,5 til next gen system.

For spør deg selv, ville dette spillet sett ut som det gjør viss gta ikke hadde vært laget?

Lenke til kommentar

GTA kopi. Vel, det ligner veldig på GTA, men dette kan man tross alt overføre til andre sjangere. For eksempel FPS-er. Her kan man si at veldig mye er en kopi av den opprinnelige Doom. Man har våpen, noen nokså spektakulære, som man velger mellom med nummertastene. Man har en hovedperson som tar ufattelig mye skade, og som har evnen til å plukke opp health kits/potions/medkits og vips, 100% frisk. Man har en mer eller mindre teit sci-fi-historie som ingen bryr seg om (her finnes det veldig hederlige unntak som HL1 og 2), det er skytinga som teller.

Eller hva med RTS-er. Hvor mange er det ikke som ligner vanvittig på gode, gamle Command & Conquer? Eller Age of Empires?

Det Volition har gjort er å velge seg en sjanger (freeform non-linear life-of-crime), tar det beste fra det beste og forbedrer det. Det har blitt gjort utallige ganger før med andre spill og sjangere, men ikke så mye med GTA, ikke med så mye suksess (ser det ut til). Å lage et GTA-lignende spill er en stor jobb. Mye enklere å lage enda et lineært FPS-spill enn et spill som GTA.

Volition skal ha kudos og mye respekt for jobben de har gjort. Og de har gjort mye for sjangeren. Her er det en rekke elementer som Rockstar bør legge merke til og ta med i sitt arbeid med GTA4. Og jeg synes Volition har funnet på flere nye ting til Saint's Row enn hva Rockstar fant på mellom GTA fra Liberty via Vice til SA. Så sånn sett kan man tenke på Saint's Row som det beste som kunne skjedd sjangeren, hvis man skal overdrive litt. ;)

Dermed er det vel ingen tvil om hva jeg mener om Aftenposten sin anmeldelse. :)

Lenke til kommentar

Yes,,en lokal databutikk som jeg har bestilt Saint's Row fra har fått inn spillet.jeg kan ikke hente spillet før om en dag eller to:-(

Nå spiller jeg på Saints Row...Utrolig bra dette spillet...Men det lagger som faen når det er masse action...Som da jeg begynte å skyte alt som rørte på seg og fikk politiet,politiets spesial styrke og Fbi etter meg og jeg var omringet av politiet og politi lysene lyste og blinket så lagget det noe sinnsykt:-(

Kjøre rundt i denne under som jeg tok bildet av er rett og slett latterkick..kjøre igjennom biler og bildeler og eksplosjoner overalt..hehe..utrolig artig..

Etter at jeg utførte Clear harddisk cache så er det mye bedre nå.. :D

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...