Gå til innhold

Hvor mye kan jeg få for denne maskinen?

Anbefalte innlegg

Hei!

For ca. 2 uker siden slo lynet ned i pc'en til kameraten min, dei får 20.000 i erstatning og dei fikk at pc'en! Det einaste som vart ødelagt er hovedkortet og strømforsyninga.. Syntest at det var rart dei fikk igjen pc'en + 20.000 kr... hmm..

Anyway, pc'en er ca. et halvt år, det er en dell pc med:

P4 1.8 ghz

2 x 128 MB RDRAM (er ikke sikker på om det er rd eller ikke)

Geforce 3 ti500

Modem kort

nettverks kort

firewire kort med 2 utganger

dell kabinett

kjøleribbe

dvd rom (svart)

24x brenner (svart)

80 GB harddisk

Dei betalte 17.000 for den ny, og den er ca. et halvt år..

Det går selfølgelig ann å kjøpe et hk og strømforsyning og selge det som ei heil maskin, hva lønner seg?

Jeg skal bygge en ny amd-basert maskin til han, så her skal han selge alt.

Skjerm, mus og tastatur beholder han...

Hvor mye er det mulig til å få for denne maskinen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Komponentene fra denne maskinen kan godt være verdiløse. Når lynet har slått ned i maskinen kan de andre komponentene være skadd slik at de fungerer kanskje en uke eller en måned før de tar kvelden. Selger du/kameraten din disse komponentene uten å opplyse om at de kommer fra en lynskadd maskin, så vil jeg kalle det svindel.

Tror du vet dette, for mange av disse komponentene kunne fint vært brukt i den nye maskinen du skal bygge.

Lenke til kommentar

Hvis du er så sikker på komponentene er uskadde, får han selge de MED opplysning om at de kommer fra en lynskadd maskin og MED garanti.

JEG hadde i alle fall blitt fly forbanna om noen solgte meg komponenter fra lynskadd maskin uten å opplyse om dette. Selv om komponentene fungerer nå, så kan chip'er o.l. ha fått skader som først viser seg senere. Tviler sterkt på at datafirmaet har testet hver chip, kondensator osv. Det ville simpelten ikke lønne seg. Det er en GRUNN til at forsikringsselskapet ikke beholdt den skadde maskinen ELLER forsøkte å reparere. Det er fordi de VET at lynskadd elektronikk ikke er til å stole på. Det hadde jo vært langt rimligere for forsikrigsselskapet å få Dell til å skifte hovedkort og PSU enn å betale ut full erstatning hvis dette hadde vært en fullgod løsning.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hvis du er så sikker på komponentene er uskadde, får han selge de MED opplysning om at de kommer fra en lynskadd maskin og MED garanti.

JEG hadde i alle fall blitt fly forbanna om noen solgte meg komponenter fra lynskadd maskin uten å opplyse om dette. Selv om komponentene fungerer nå, så kan chip'er o.l. ha fått skader som først viser seg senere. Tviler sterkt på at datafirmaet har testet hver chip, kondensator osv. Det ville simpelten ikke lønne seg. Det er en GRUNN til at forsikringsselskapet ikke beholdt den skadde maskinen ELLER forsøkte å reparere. Det er fordi de VET at lynskadd elektronikk ikke er til å stole på. Det hadde jo vært langt rimligere for forsikrigsselskapet å få Dell til å skifte hovedkort og PSU enn å betale ut full erstatning hvis dette hadde vært en fullgod løsning.

Så sant så sant...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...