iChristian Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Er det noen her som har prøvd å flytte en wordpress-side fra et webhotel til et annet? Hvordan går det? lett? mye arbeid? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 (endret) Ja, jeg gjorde det for noen få dager siden, faktisk. Gikk relativt greit. Bare eksporter eksisterende database til ferdige SQL-spørringer, installer wordpress på nytt webhotell, fjern alt standard-innhold i den nye databasen og kjør INSERT-spørringene fra den gamle. Fikk litt problemer med æøå, som måtte fikses manuelt, men bortsett fra det gikk det veldig bra. Du kan få problemer med postmeta-tabellen der referanser (absolute path) til bilder du har lastet opp ligger. Hvis den path'en er annerledes på det nye webhotellet må du oppdatere alle radene i tabellen. Har en UPDATE-spørring liggende som fikser det, hvis du trenger. I tillegg må du selvsagt ta vare på wp-content-mappen der themes og uploads ligger. Endret 19. august 2006 av Loomy Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 Finnes det noen løsning for å ikke måtte manuelt stille inn æøå. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 (endret) ja, det gjør det nok. I utgangspunktet burde det jo ikke være noe problem. Jeg har sikkert valgt feil charset når jeg eksporterte innholdet. Endret 24. august 2006 av Loomy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå