Gå til innhold

Musikk: Mitt første låt på hw.no til vurdering

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke fordra trance .. ikke i hele tatt.. synes det er møkkakjedelig, uten sidestykke..

Men, har akkurat "slitt" meg gjennom 4 minutter og 33 sekunder av det nå, uten å tenke (så altfor mye) på å trykke på stopp, faktisk..

..det var en positiv kommentar, for å si det slik! :)

Lenke til kommentar

Takk for alle tilbakemeldingene.

Må bare si at forskjellen ikke er som natt og dag, så stor forandring har jeg ikke gjort med låta. men viser jo bare at med tilbakemeldinger får man gjort låtene bedre.

For de som lurer på den ene spesielle synthen så er det oberon-8 kjørt gjennom northpole filter, så de som vil prøve seg med det. De 2 nevnte vst'ene er freeware. Viser bare at behovet for skikkelig utstyr og slikt ikke er nødvendig når man skal lage låter, bare kreativitet.

Slik som at jeg lider litt under av at jeg har en ekstrem stor mangel på samples, derfor over halvparten av samplene i denne låta kommer fra samplepakken til directx.

Lenke til kommentar

Den begynner ganske kjedelig og flatt. Bassen på starten er kjedelig. Det bygger seg dermed opp litt, den synthesizeren som dukker opp (likner på barokkpiano) er kul. Så kommer paddene og bygger seg opp rundt denne melodien. Minner meg om dreamhouse, repetisjon er fint her, syns jeg. Synthen rundt 1:28 er spesiell ved første gjennomlytting, men man vender seg til og lærer seg å like den. Bassen i bakgrunnen her (mer bestemt melodien, er nokså bra).

Repetisjon funker som sagt i slik musikk, enten det er for dansegulv eller til hjernens glede. Er jo tross alt nydelig å høre på (nå snakker vi ikke om death trance og det som verre er ;))

Trommene er kanskje litt ufarlige gjennom låta, men det er ditt valg. Hovedtyngden er følgelig lagt på pader og synther. Ettersom det er vakre melodier som passer fint inn i hverandre, er dette et respektabelt valg.

Sluttfasene av låta er ikke like vellykket. Oppstykking av bass og eksposisjon av kubjelleaktige lyder gjør meg ikke glad. Burde ha tona ut låta med vakre pader eller synther.

Godt håndverk, men trenger litt audiomessig finpuss her og der...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...