TheBoz Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Hei! Jeg fikk i dag tilbake internett på hybelen, og fyren som var her byttet modemet. Jeg fikk da et SpeedTouch 546T2. Det fungerer egentlig helt fint, men irriterer meg GRØNN over det "fine" ultra-brukervenlige web grensesnittet. Hvorfor kan de ikke bare lage noe som er enkelt og greit sånn som routerene var før? Bare å forwarde en port er mye jobb. Et problem jeg har er å bytte IP adresse. Trenger å bytte ip siden jeg kjører VPN til hjemmenettet og det kjører også på 10.0.0.0/24. Noen som vet om dette er mulig? Jeg klarte det på mitt gamle 510i modem etter litt streving. Lenke til kommentar
sabohn Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Hei! Jeg fikk i dag tilbake internett på hybelen, og fyren som var her byttet modemet. Jeg fikk da et SpeedTouch 546T2. Det fungerer egentlig helt fint, men irriterer meg GRØNN over det "fine" ultra-brukervenlige web grensesnittet. Hvorfor kan de ikke bare lage noe som er enkelt og greit sånn som routerene var før? Bare å forwarde en port er mye jobb. Et problem jeg har er å bytte IP adresse. Trenger å bytte ip siden jeg kjører VPN til hjemmenettet og det kjører også på 10.0.0.0/24. Noen som vet om dette er mulig? Jeg klarte det på mitt gamle 510i modem etter litt streving. 6705837[/snapback] Jepp, dette er mulig. Gå på "home network" og "interfaces" og deretter "configure" (øvers til høyre på siden) Du kan ikke redigere den IP'n du har i og med at du har fått en IP fra DHCP-poolen som denne svarer til og at du i tillegg har benyttet den til å administrere modemet. derfor må du oprette en ny en. Tror muligens det ligger en 192.168.1.254 der fra før, hvis ikke så kan du jo f.eks oprette den. Deretter setter du fast IP på maskinen din til den nyoprettede adressen f.eks 192.168.1.5 eller noe... Gå inn under "Home Network" - "devices" og slett alle DHCP-leasene. (configure, gå inn på dem og trykk slett, en etter en) Når du har slettet disse så kan du endre DHCP-poolen slik at den samsvarer til din nye adresse. Dette gjør du under "home network - "Interfaces" Alternativt kan du slettet det gamle IP interfacet (10.0.0.138) da mener jeg at DHCP-poolen skal endre seg automatisk. (er ikke helt sikker da) til slutt endrer du til DHCP mottak på maskinen din og ser at du får IP fra den nye poolen. Alt utstyr tilkoblet må nå renewe IP'n sin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå