BoondockSaint Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Hei! Jeg har nettopp fått meg ADSL 2+ MegaFree med 20000 / 1200 Kbps, men når jeg tar speedometer/surfometere får jeg bare 1500/350. Hva er galt hvordan kan jeg fikse det?? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 (endret) 1: Slå av og på modem, test på nytt. 2: Ring NGT Endret 19. august 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
BoondockSaint Skrevet 19. august 2006 Forfatter Del Skrevet 19. august 2006 Slå av og på har jeg gjort en del ganger... får vel ring nextgentel da Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Her kan du ringe NGT gratis http://www.gulesider.no/gs/categoryList.c?q=Nexgentel# Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 (endret) Hei! Jeg har nettopp fått meg ADSL 2+ MegaFree med 20000 / 1200 Kbps, men når jeg tar speedometer/surfometere får jeg bare 1500/350. Hva er galt hvordan kan jeg fikse det?? 6705824[/snapback] Første du sjekker er om du får riktig hastighet i modemet. Du kan sjekke via telnet eller webgrensesnitt. Hvis nei må dette meldes til ISP. hvis ja, så kobler du direktei nn i ruteren som dui fikk fra ISP (eliminer tredjepartsutstyr som står mellom, og alle trådløse nett. hvis problemet ikke løses da: Ta www.tptest.se (mål med versjon 3.12 og mot telenor,stockholm serveren). Ta inn og utmåling. Gjøre det på KABEL! og direkte koblet inn på ruteren som du fikk fra din ISP. Får du TCP inn hastighet som er mange ganger mindre enn UDP inn? I så tilfelle er du rammet av en spesiell type bug som rammer noen 2+ linjekort, og dette må raporteres inn til ISP for å løses fra deres side. Håper det hjelper litt på vei mot å vite hvordan du skal begynne å feilsøke =) -Stigma Endret 19. august 2006 av Stigma Lenke til kommentar
BoondockSaint Skrevet 20. august 2006 Forfatter Del Skrevet 20. august 2006 Takk for svar! Skal begynne å prøve meg fram nå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå