Gå til innhold

ledning fra kontrollsenter passer ikke i lydkort!

Anbefalte innlegg

Hallo.

jeg har nå nylig kjøpt meg Logitech Z-5500, det går der en ledning fra "kontrollsenteret" til subwooferen, denne ledningen skal også kunne festet på lydkortet...

men den passer ikke i mitt lydkort som er:

nVIDIA MCP04 - Audio Codec Interface

Hvorfor ikke, og hva kan jeg gjøre med det?

Endret av GamEzoR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ett integrert lydkort? Støtter det 5.1 surround? Støtter det optisk ut? Som det står på hjemmesiden til Logitech: PC sound cards (requires optical cable, sold separately)

Kan du på noe måte beskrive ledningen som skal inn i PCen som du mener ikke passer noe sted?

AKIRA

Lenke til kommentar

Jeg er ikke sikker asså, jeg lurer litt på om det er integrert i hovedkortet..

men når jeg ser på feks everest så står det at lydkortet mitt heter nVIDIA MCP04 - Audio Codec Interface.

Her er bilde av hvordan den ser ut inni

litt uklart men...

her er bilde av hvordan den ser ut utenpå

Edit: Beklager, ble veldig store bilder, håper dere klarer å se likevel...

hvis ikke skal jeg få fikset dem mindre

Endret av GamEzoR
Lenke til kommentar

Den kabelen der er helt riktig den som skal fra kontrollenheten til subwooferen, det er ikke den som skal til lydkortet. Der skal du bruke enten den med 3 mini-jacker i hver ende som fulgte med eller en digital/optisk kabel.

Hvilken du bør velge kommer ann på hva slags utganger lydkortet ditt har.

-Simen

Lenke til kommentar

Jeg har samme settet som deg, og jeg kan ikke finne noe sted å koble mini-jackene på subwooferen. Så du må nok forklare litt bedre hvordan du har koblet (bildene funket fint).

Jeg har koblet slik:

pc - 3x minijack - kontrollsenter - dsub kabel - subwoofer (forsterker) - 2-tråd - høytalere.

-Simen

Lenke til kommentar

ja, herregud...sorry...det var det jeg mente :p

liksom, hvis jeg kobler den med 3x minijacker fra kontrollsenter til pc, trenger jeg den kabelen som går fra kontrollsenter til subwoofer da?

den kabalen er jo alt for kort, for suben min står et stykke unna pc'en så jeg får sånn dum plassering på kontrollsenter og ledninger :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...