Jannis-15 Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 når jeg setter opp PC'en min som en server i Q3A lagger den innimellom, dette er veldig plagsomt for spillerene, så jeg lurer på hva som kan være galt.. noen som vet hva problemet er? jeg har ADSL 704/128k og bruker win2k.. se sigg for resten av PC'n. Mvh, Jan Erik _________________ Asus A7V133-c AMD Athlon XP 1800+ 768Mb SDRam Asus GeForce4 Ti4400 128Mb 25Gb hd 5400rpm SB Pci 64 LG CDRW 40*12*40 3DMark 2001se: 9324 http://home.no.net/pcdude [ Denne Melding var redigert av: Jannis-15 på 2002-10-24 16:13 ] Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 24. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2002 ingen som vet? Lenke til kommentar
s_M_p Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 hvis du spiller på maskinen din og server i tillegg vil det til tider lagge. men også upload hastigheten din er nok noe lav. spørs hvor mange som er på serveren din. sjekk ut noen Q3 faqs for eventuelt å få greie på hastighet pr. spiller. Lenke til kommentar
Pinhead Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Dette kan jeg absolutt ingenting om ettersom jeg aldri har satt opp en gameserver, men jeg har lest et sted at gameservere trenger mellom 2 og 20 KB/s upload per spiller. Du skal kunne begrense hvor mye en bruker får tilgang til, men jeg vet ikke hvordan. Hvis det ikke settes grenser vil selvfølgelig en bredbåndbruker benytte seg av mest mulig båndbredde for å få best mulig ytelse. La oss si at hver bruker krever 2KB/s (16 kbit/s), da vil du i teorien kunne hoste 8 spillere. Jeg har selv opplevd på noen servere i MOHAA at det begynner å lagge hver gang noen prøver å logge seg på en overbelastet server, og det blir alltid bra igjen med en gang de stikker. Kanskje det er problemet ditt. Konklusjon blir vel at du har alt for dårlig upload på linja di. Dette var en wild guess så du får ta det for hva det er verdt. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 24. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2002 "Konklusjon blir vel at du har alt for dårlig upload på linja di." men da ville det vel ha lagget like mye hele tiden...? og det er det samme om jeg hoster 10 eller 2 spillere, det lagger ved jevne mellomrom uansett.. ja, jeg spiller på min egen server samtidig med andre, kan det være dette som er problemet? jeg bruker jo selv ingenting av linjen.. eller? Takker for alle svar! :smile: Mvh, Jan Erik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå