Gå til innhold

Oppussing av båt


Anbefalte innlegg

Vel, nå er sommeren straks over og jeg skal snart ha båten på land.

 

Til neste år har jeg mye arbeid på båten og jeg lurte på om noen her vet om noen butikker i Bergen som selger alt fra ratt til lakk. Nå tenker jeg litt sportslige ting.

 

Det jeg har tenkt å gjøre er:

 

Slipe ned hele båten - reparere og tette igjen hakk, bytte coat laget.

Spraylakke den

Forsterke hekken

Skaffe ny rattstyring og fotgass

Trekke om skinnet og evt kjøpe 2 nye seter framme

Forlenge bunnen i båten (den man går på) og legge nye tepper

Skaffe kalesje

Endret av mX_D
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har sett litt på www.maritim.no. Der har jo de en del.. Har foreløpig bare vært på nettsiden dems å sett.. Og sånn diverse utstyr kjøper jeg bare på biltema o.l. Men jeg finner fortsatt ikke ut hvor jeg kan få skaffet det jeg trenger til fotgass, tepper, og hvor jeg kan trekke om skinnet.

 

Håper på svar denne gangen :)

Lenke til kommentar
Jeg har sett litt på www.maritim.no. Der har jo de en del.. Har foreløpig bare vært på nettsiden dems å sett.. Og sånn diverse utstyr kjøper jeg bare på biltema o.l. Men jeg finner fortsatt ikke ut hvor jeg kan få skaffet det jeg trenger til fotgass, tepper, og hvor jeg kan trekke om skinnet.

 

Håper på svar denne gangen :)

6717496[/snapback]

 

du kan få trekt om skinnet hos en salmaker, men det koster en del.

Lenke til kommentar
Hvor mye bør jeg regne med da?

 

Jeg har to seter

Platen foran med rattet

To plater (en på hver side) som er i siden

Sofaplaten

Ryggen

6720235[/snapback]

 

han jeg kjøpte båten av hadde trekt om sete putene, altså bare de du sitter på. og det kosta 1040kr. nå veit ikke jeg om dette var hos en som er jævli dyr eller noe. eller kanskje du får det billigere når du skal sy om så mye. men kommer nokk til å koste en del. desverre:( kan hende det går an å få noen som er drevne til å sy til å gjøre det for deg, det kan da ikke være så vanskelig.

Lenke til kommentar
Det er lite gunstig med fotpedaler i en båt..

Når du hopper litt på bølgene vil foten også bevege seg litt, og du vil få svært ujevn fart og ubehagelig kjøring. Derrfor brukes håndspeed i båt..

 

:roll:

6720381[/snapback]

Håndgass er jo dumt når du skal ligge fra alt mellom 25-50 knop i bra med sjø.. Da er det viktig at du kan jusse raskt opp og ned på gassen, og det kreves en 2 takter ja :) Fotgass er for en hensikt, ikke fordi det er "kult".

 

 

Bruker de ikke vanligvis kraftige "symaskiner" til å trekke om skinn? Skinn er tungt å sy i vil jeg tro.. Viss ikke får jeg min tante til å sy :D Men er ikke selve skinnet dyrt og da? Evt forhandler?

Endret av mX_D
Lenke til kommentar
Bruker de ikke vanligvis kraftige "symaskiner" til å trekke om skinn? Skinn er tungt å sy i vil jeg tro.. Viss ikke får jeg min tante til å sy :D Men er ikke selve skinnet dyrt og da? Evt forhandler?

6722613[/snapback]

 

det kan godt hende jeg er ikke sikker.. men trur det er best å bruke skai(trur det heter det) er nesten samme, bare ikke så slitesterkt. trur det er vesentlig billigere. har ikke anelse over hvor du kan skaffe det. er er vell bare å google det:P

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei. Det er for det meste skai som blir brukt til båtstoler, det koster ikke alverden. Skai får du kjøpt på de fleste møbel foretninger. Men hvis du skal få noen som jobber med det til å trekke om ville jeg heller vurdert å kjøpe nye stoler. De har noen på maritim til 6-700,- som er greie.

Lenke til kommentar
Hei. Det er for det meste skai som blir brukt til båtstoler, det koster ikke alverden. Skai får du kjøpt på de fleste møbel foretninger. Men hvis du skal få noen som jobber med det til å trekke om ville jeg heller vurdert å kjøpe nye stoler. De har noen på maritim til 6-700,- som er greie.

7251559[/snapback]

Er ikke det utrekte stoler da?

Lenke til kommentar
Hei. Det er for det meste skai som blir brukt til båtstoler, det koster ikke alverden. Skai får du kjøpt på de fleste møbel foretninger. Men hvis du skal få noen som jobber med det til å trekke om ville jeg heller vurdert å kjøpe nye stoler. De har noen på maritim til 6-700,- som er greie.

7251559[/snapback]

Er ikke det utrekte stoler da?

7290827[/snapback]

 

Du kan jo se selv *trykk på meg*, de er så vidt jeg kan se trekt inn med skai. :)

Lenke til kommentar
Har uansett mye annet som skal trekkes om.. Sofaen bak og sidene i båten.. Stolene har jeg nettopp bestilt fra en annen butikk.. Noen bøtteseter til 2650,- pr stk.

7313969[/snapback]

Synd du har bestilt stoler, for vi har noen stoler fra eiker motorshop som er gode å sitte i, som er i skay.

Det er en sånn som det HER Bare med lang rygg. Vi har 2 sånne foran og 2 kortrygga bak.

 

Og en som nevnte på at fotgass ikke er gunstig. Kan ikke skjønne dette, man planter helen i dørken og da har man full kontroll på gassen. Og holder seg også fast med venstre bein. Det er mye mere behagelig med fotgass, og man har mye mere kontroll.

 

Hvordan V bunn er det på den? er det mulig å se et bilde av den forfra, sånn at man ser V-bunnen.

 

Båtmerke?

Lenke til kommentar
Har uansett mye annet som skal trekkes om.. Sofaen bak og sidene i båten.. Stolene har jeg nettopp bestilt fra en annen butikk.. Noen bøtteseter til 2650,- pr stk.

7313969[/snapback]

Synd du har bestilt stoler, for vi har noen stoler fra eiker motorshop som er gode å sitte i, som er i skay.

Det er en sånn som det HER Bare med lang rygg. Vi har 2 sånne foran og 2 kortrygga bak.

 

Og en som nevnte på at fotgass ikke er gunstig. Kan ikke skjønne dette, man planter helen i dørken og da har man full kontroll på gassen. Og holder seg også fast med venstre bein. Det er mye mere behagelig med fotgass, og man har mye mere kontroll.

 

Hvordan V bunn er det på den? er det mulig å se et bilde av den forfra, sånn at man ser V-bunnen.

 

Båtmerke?

7314002[/snapback]

Det er en sheakspear.... men uansett jeg har sånne stoler som du viser over her :D bare uten skai da.... langrygga.... blir litt trange å sitte i å en venn av meg som ikke er så liten sleit med å få plass :!: men tror ikke det er noe problem på de med skai og pute

Endret av csViRuS
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...