Gå til innhold

for ung til å ta kreatin?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spør i kosttilskudd-tråden;)

Du er ikke for ung, men jeg synes ikke at du har behov for det.

Men skal du først ta kreatin så ville jeg valgt Creatine Monohydrat fremfor CEE(creatine ethyl ester) siden CEE inneholder mye kreatini og det er ikke bra. X-CE-ME er CEE creatin hvis det skulle være noen tvil

Endret av kengdal
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Husker når jeg gikk på kreatin, gikk opp 5kilo på en uke eller noe. Når jeg var ferdig med kuren pisset jeg ut 5kg vann:P Pisset som faen i en uke.

6714564[/snapback]

hørt sånt før.

om man tar kreatin (monohydrat?), blir man sterkere eller er det kun økning i synlige muskler. og når man slutter å trene regelmessig og med kreatin, forsvinner de synlige musklene? forsvinner mye av musklene du har trent opp pga at kreatin går ut?

Lenke til kommentar

Personlig syns jeg det er litt dødfødt for folk som fremdeles er i puberteten å trene i form av masse bygging. Kroppen er ikke ferdig utviklet, men hvis du ikke vil ha noen ekstra cm i høyden, så peis på.

Kreatin/kosttilskudd har ingen aldersgruppe, men hvis du ikke har tilstrekkelig testosteron i kroppen, bygger du ikke muskler...bl.a derfor folk som går på testosteron kur får en sinnsyk masse, men mister den når de slutter på kuren, ettersom kroppen ikke har mulighet til å holde på massen under kur. Kur er forøvrig "doping" og kan potensielt fucke opp mye...

 

Kreatin bør du ta i perioder. En uke med dobbeldose, deretter normal dosering i 3måneder. 3 måneder pause. Trinn 1 igjen osv.

Kreatin hjelper cellene dine med å oppta vann (derfor øker du i masse, pga cellene blir større), akkurat som koffein presser cellene dine for vann. Dvs hvis du drikker mye kaffe/koffein, får du ikke et optimalt forhold til kreatin tilskuddet. En celle som har mye vann kan arbeide lengre og bedre enn en celle med mindre vann. Dvs du kan presse musklene dine mer (rive over flere muskelfibre for å få ny masse) og restitusjon går fortere/bedre enn uten kreatin.

Du skal selvsagt ha protein ved siden av - for å øke masse&restitusjon, og for de unge fyre som har en sinnsyk forbrenning, burde nok ta weight gainer i tillegg (bemærk, hvis du trener mye). Red kick/Red bull osv "trenings startere" med koffein skal du holde deg langt vekke, det ødelegger kreatin effekten. Protein pulver og wieghtgainer er best fra Optimum Nutrition, mens jeg ikke har oppdaget noen forskjell på kreatin på de forskjellige tilbyderne.

Lenke til kommentar
eg har gitt meg på kreatin, men om eg ikkje skulle vekse meir i høgda so hadde ikkje det gjordt so mykje i og med at eg er nesten 1,90...

btw so drikker eg kaffi kvar dag.

6864116[/snapback]

 

vel, det var strengt tat tikke kreatin som gjør noe med høyden, men hard trening i puberteten får kroppen til å prioritere restitusjon isteden for vekst. Men å drikke mengder med kaffi samtidig som du er på kreatin kur fjerne edgen. Drikker selv kaffi på jobb, men drikker mindre når jeg er på kreatin perioden, for å maksimalt utnyttet kreatin boosten.

 

Det er jo smak og behag, noen trener hardt, andre lett, noen for å slanke seg, yppe seg på byen, bli stor eller rett og slett for å ha det gøy.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Nå har jeg ingen erfaring med kreatin, men jeg har hatt nyresvikt (og transplantasjon) og vet at det ikke er bra for nyrene dine om du ikke får nok vanngjennomstrømning. Så hvis kreatin har samme effekt som salt ("holder på vannet"), så vill jeg holdt meg unna det.

 

Men som sagt.... jeg kan ikke nok om midlet.

Lenke til kommentar
har hørt at folk som er i puberteten har ekstra mye testosteron , og det hjelper deg for å bygge muskler.. Du treng ikke kreatin..

wow. kilde på den kanskje? :)

Det er et velkjent faktum at hormonnivåene er skyhøye i puberteten. Det er derfor man blir høyere, får mer muskler, mer hår, mørkere stemme etc. Etter hvert som man blir eldre så synker hormonnivåene.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Puberty

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...