simpson Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Et bilde jeg tok i ferien med Canon Ixus 500. Satte kameraet på en stein for å få det så stødig som mulig. Har justert kontrast og lysstyrke. Selv er jeg fornøyd med bildet, men vil gjerne høre andres mening. Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Et godt bilde som viser den lille byen under det store fjellet. Fjellet er veldig stort og ser truende ut. Det som ikke helt gjør det for meg er forgrunnen. Steinene er en god ide syntes jeg, men til venstre blir de litt for mørke og er mer irriterende en fine å se på. Steinene til høyre er mye penere å se på, og hadde likt å sett mer av dem. Lenke til kommentar
simpson Skrevet 19. august 2006 Forfatter Del Skrevet 19. august 2006 Skjønner hva du mener med de steinene... Legger ved et annet bildet jeg tok samtidig. Det er fremdeles noen mørke steiner til venstre, men croppet bort så mye som jeg føler er mulig uten at resten av bildet blir ødelagt. Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Liker det nye bildet bedre ja Ser nå lettere husene. Jeg syntes det virker litt mørkere. Spesielt hvis du ser på sanden, men komposisjonen der ble mye bedre syntes jeg. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 det siste du tokk var mer klar en det andre. veldig fint bildet Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Absolutt det siste bilde...I det første bilde så begynnte jeg å lure på om det var flere hus til stede på bilde, mens i det andre bilde å så har du avklart det spørsmålet. syntes det er rett og slett nydelig. Stå på videre. Frankie Lenke til kommentar
simpson Skrevet 20. august 2006 Forfatter Del Skrevet 20. august 2006 Hei igjen og takk for tilbakemeldinger. Det andre bildet er litt mørkt, ja. La det ut uten å gjøre annet en auto kontrast. Her er en ny utgave hvor jeg har gjort det lysere samt brukt unsharp mask. Vet ikke om jeg har dradd for hardt i spakene? Synes jeg fikk frem konturene i fjellet bedre i hvert fall. Lenke til kommentar
sNx Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 (endret) Synest det ble bedre og om du har dratt mye i spakene? Synest bildet fortjente et løft i tonene og fargene. Ser ikke ut som det har tatt skade på den hvite sanden dette løftet, du kan fortsatt se skille mellom våt og tørr sann... Endret 20. august 2006 av sNx Lenke til kommentar
Tdale Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Virkelig fine bilder. Hvor er de tatt? Tommy Lenke til kommentar
simpson Skrevet 20. august 2006 Forfatter Del Skrevet 20. august 2006 Virkelig fine bilder. Hvor er de tatt? Tommy 6712565[/snapback] Tok de da jeg var på camping i Lofoten i sommerferien Lenke til kommentar
perottol Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Hm... Partiet i midten, der hvor husene er skulle ha vært mye lysere. Øynene følger sanden, og ender opp ut av bildet. Tror du vil trekke mye mer oppmerksomhet mot husene hvis du gjør dem litt lysere. Legg inn et adjustment layer med curves, og masker bort alt utenom husene bed en stor bløt brush. Lenke til kommentar
simpson Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 Hm... Partiet i midten, der hvor husene er skulle ha vært mye lysere. Øynene følger sanden, og ender opp ut av bildet. Tror du vil trekke mye mer oppmerksomhet mot husene hvis du gjør dem litt lysere. Legg inn et adjustment layer med curves, og masker bort alt utenom husene bed en stor bløt brush. 6728726[/snapback] Takk for tipset! Legger ved første forsøk, visste ikke om at man kunne bruke adjustment layers... Tror det ble litt bedre i hvert fall. Lenke til kommentar
perottol Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Synes resultatet ble mye bedre, ville kanskje tatt i enda mer. Fått frem de grønne plenene rundt husene. En kort tutorial i adjustment layers (på norsk): http://snotpope.com/po/five_essential_adjustments_layers.doc Dette skal gi deg full kontroll på alt av farge/kontrastjusteringer i photoshop. Lenke til kommentar
simpson Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 Takker! Får prøve og feile litt så blir det sikkert bra til slutt Lenke til kommentar
tømta Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 (endret) Med en liten gjennomsiktig gradient nederst til venstre kan stene gjøres litt lysere, slik: Hvordan får dere lagt ut bilder med enlarge forresten? Endret 24. august 2006 av tømta Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå