Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå har jeg ikke eid en minolta speilrefleks selv, men jeg har fra annonser fått inntrykk av det slett ikke er uvanlig at LCD'en "blør" i hjørnene. (LCD'en oppå kameraet, se vedlagt bilde)

Dette gjelder både for film og digitale kamera. Det vedlagte bildet er croppet fra et bilde i en ebay-auksjon som nå er utgått

Som regel sier selgere at dette ikke påvirker informasjonen man får fra LCD'en, men jeg er nå skeptisk likevel. Er jo ingen garanti for at det ikke vil ødelegges mer senere...

Er dette virkelig et så vanlig symptom for minoltaer som jeg har fått inntrykk av?

Utgjør dette vanligvis noe problem for bruk av kameraet og hvor vanskelig er det å bytte lcd'en?

Satser på at det finnes noen der ute som har tuklet inni en minolta :)

Ønsker meg en 9000, men finner lite uten nettopp denne "skaden".

O.C

post-35936-1155990371_thumb.jpg

Endret av BlinkyBill
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men dette er da ikke noe Digitalt Speilrefleks?

Nei men:

Dette gjelder både for film og digitale kamera.

Altså, bruken av minolta 9000 er simpelthen fordi jeg ikke har noe bilde av dynax 5d (et annet minolta jeg vil ha) med "bleed" for hånden.

Endret av BlinkyBill
Lenke til kommentar

Hvilke digitale kamera? Jeg har ikke hatt dette problemet på mine Dimage 7x/Ax-kamera (som vel er den serien som hadde LCD på toppen), 5D har bare hovedskjermen, og jeg ALDRI hørt om problemer med skjermen. Har du noen linker å underbygge påstanden med?

Mvh

Kjetil

Endret av rotekaizer
Lenke til kommentar

Hvilke digitale kamera? Jeg har ikke hatt dette problemet på mine Dimage 7x/Ax-kamera (som vel er den serien som hadde LCD på toppen), 5D har bare hovedskjermen, og jeg ALDRI hørt om problemer med skjermen. Har du noen linker å underbygge påstanden med?

Mvh

Kjetil

6706015[/snapback]

intet mer enn diverse roting og kikking på annonser/auksjoner...ting jeg ikke har linker til. er meget mulig jeg har blandet ting sammen og tar feil her.

I stand corrected :blush:

edit: takk til moderatorene :)

edit2: LoSerboss: takk for den linken!

Endret av BlinkyBill
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...