Gå til innhold

Skal ha meg en ny PC. Hjelp?

Anbefalte innlegg

Jeg er en 33 år gammal PC noob... Eller.no.

PC har jeg hatt i... 12 år nå?

Jeg sliter med lese og skrive problemer. Så og holde styr på denne delejungelen har jeg lite peil på.

Hva er jeg ute etter?

1. En PC jeg kan spille de aller fleste spill uten å plages.

2. En diskre og stille pc.

3. Mange USB porter.

4. Ikke koste flesk.

Jeg har hatt barebone før. Og har hvert rimelig fornøyd med det.

Så jeg vurderer noe ala det samme.

Ideen er:

En barebone med 2 S-ATA disker? (Begge raptor disker til OS og spill).

Masse minne og ett knall grafikkort.

Jeg har 3 S-ATA disker jeg tenker å putte i eksterne kabinetter jeg kan slå av og på etter behov. Eller noe sånt.

Jeg har en del USB ting.. Derfor er det litt viktig at jeg har en del porter ledig. Ett par i front er også meget bra :-)

Jeg har tastatur og skjerm.

Budsjett: 13000,- sån ca. Må jeg putte mere penger inn, så går sikkert det. Men..

Alle forsleg og hjelp vill tas i mot med takk :-)

MVH

Odin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Barebone er en betegnelse på et kabinett med strømforsyning og hovedkort, ingen formfaktor. Men tenker du på SFF?

Jeg ville ikke kjøpt Raptor-disk, siden du ikke vil merke ytelseforskjell, men merke støy og pris.

Det råeste du kan putte inn i en slik vil nok være en Conroe-cpu. Men det er vel begrenset med barebone-kabinetter til dette. Jeg kan sette opp et AM2-oppsett om ønskelig.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Barebone er en betegnelse på et kabinett med strømforsyning og hovedkort, ingen formfaktor. Men tenker du på SFF?

Jeg ville ikke kjøpt Raptor-disk, siden du ikke vil merke ytelseforskjell, men merke støy og pris.

Det råeste du kan putte inn i en slik vil nok være en Conroe-cpu. Men det er vel begrenset med barebone-kabinetter til dette. Jeg kan sette opp et AM2-oppsett om ønskelig.

Hilsen,

efikkan.

6708517[/snapback]

SFF?

Jeg tenker på noe ala dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=324260. Ikke akkurat DENNE. Men denne typen :-)

AM2 oppsett? Ja takk :-D

Lenke til kommentar

Hilsen,

efikkan.

6708517[/snapback]

Erhem.. Ja takk :-D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...