OdinTheGod Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Jeg er en 33 år gammal PC noob... Eller.no. PC har jeg hatt i... 12 år nå? Jeg sliter med lese og skrive problemer. Så og holde styr på denne delejungelen har jeg lite peil på. Hva er jeg ute etter? 1. En PC jeg kan spille de aller fleste spill uten å plages. 2. En diskre og stille pc. 3. Mange USB porter. 4. Ikke koste flesk. Jeg har hatt barebone før. Og har hvert rimelig fornøyd med det. Så jeg vurderer noe ala det samme. Ideen er: En barebone med 2 S-ATA disker? (Begge raptor disker til OS og spill). Masse minne og ett knall grafikkort. Jeg har 3 S-ATA disker jeg tenker å putte i eksterne kabinetter jeg kan slå av og på etter behov. Eller noe sånt. Jeg har en del USB ting.. Derfor er det litt viktig at jeg har en del porter ledig. Ett par i front er også meget bra :-) Jeg har tastatur og skjerm. Budsjett: 13000,- sån ca. Må jeg putte mere penger inn, så går sikkert det. Men.. Alle forsleg og hjelp vill tas i mot med takk :-) MVH Odin Lenke til kommentar
lassaron-jon Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 (endret) skal det vere flatskjerm? skal du bygge sjølv? Endret 19. august 2006 av lassaron-jon Lenke til kommentar
OdinTheGod Skrevet 19. august 2006 Forfatter Del Skrevet 19. august 2006 skal det vere flatskjerm? skal du bygge sjølv? 6705214[/snapback] Bygge selv ja. Flatskjerm?? Har skjerm og tastatur (Samsung SyncMaster 930BF og Logitech G15) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Barebone er en betegnelse på et kabinett med strømforsyning og hovedkort, ingen formfaktor. Men tenker du på SFF? Jeg ville ikke kjøpt Raptor-disk, siden du ikke vil merke ytelseforskjell, men merke støy og pris. Det råeste du kan putte inn i en slik vil nok være en Conroe-cpu. Men det er vel begrenset med barebone-kabinetter til dette. Jeg kan sette opp et AM2-oppsett om ønskelig. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
OdinTheGod Skrevet 20. august 2006 Forfatter Del Skrevet 20. august 2006 Barebone er en betegnelse på et kabinett med strømforsyning og hovedkort, ingen formfaktor. Men tenker du på SFF? Jeg ville ikke kjøpt Raptor-disk, siden du ikke vil merke ytelseforskjell, men merke støy og pris. Det råeste du kan putte inn i en slik vil nok være en Conroe-cpu. Men det er vel begrenset med barebone-kabinetter til dette. Jeg kan sette opp et AM2-oppsett om ønskelig. Hilsen, efikkan. 6708517[/snapback] SFF? Jeg tenker på noe ala dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=324260. Ikke akkurat DENNE. Men denne typen :-) AM2 oppsett? Ja takk :-D Lenke til kommentar
OdinTheGod Skrevet 22. august 2006 Forfatter Del Skrevet 22. august 2006 Barebone er en betegnelse på et kabinett med strømforsyning og hovedkort, ingen formfaktor. Men tenker du på SFF? Jeg ville ikke kjøpt Raptor-disk, siden du ikke vil merke ytelseforskjell, men merke støy og pris. Det råeste du kan putte inn i en slik vil nok være en Conroe-cpu. Men det er vel begrenset med barebone-kabinetter til dette. Jeg kan sette opp et AM2-oppsett om ønskelig. Hilsen, efikkan. 6708517[/snapback] Erhem.. Ja takk :-D Lenke til kommentar
OdinTheGod Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 Barebone: Da kan du ta utgangspunkt i denne: http://www.komplett.no/k/config.asp?Config...ig.AllOptions=X Dette er en maskin vi bygger opp på bakrunn av dine ønsker. Midi tower: http://www.komplett.no/k/config.asp?Config...ig.AllOptions=X Kan dere fortelle hvilket skjermkort jeg burde velge i disse to alternativene? Lenke til kommentar
OdinTheGod Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 Hei hei.. Ro helt ned nå.. Ikke ALLE på en gang nå da ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå