Gå til innhold

Q-Fan og A8N32-SLI

Dal

Anbefalte innlegg

Hei!

Har kjøpt meg et slikt hovedkort nå, og en ny AMD X2 4600+

Men det ser ikke ut som Q-Fan virker så godt.. uansett om jeg slår på Q-Fan i BIOS eller ikke så går CPU-viften på 3200rpm, og det er ikke akkurat stille.

Har også oppgradert BIOS til nyeste versjon (1205), men nei.

Er det noe jeg har oversett her? Cool&Quit ser ut til å funke fint, men altså ikke Q-Fan.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den reduserer ikke hastigheten hvis prosessoren blir varmere enn grensen man kan sette i BIOS. Du kan prøve å installere Speedfan, og så må du kjøre Get config under Info og finne et oppsett for ditt hovedkort. Da skal du få mulighet til å stille viftehastighet manuelt så lenge Q-fan er på.

Lenke til kommentar

CPU-temperaturen ligger på +- 40C, threshold må da være satt høyere enn det?

Et annet problem er at jeg ikke finner noen plass å sette dette i BIOS'en på dette kortet.

På mitt forrige kort, et A8N-Sli Deluxe var det ikke noe problem, men på dette finner jeg altså ikke denne innstillingen noen plass.

Noen tips?

Lenke til kommentar

Nå er møkka røsket ut, og det gamle satt inn igjen, og viften er tilbake på behagelige 1150 rpm.

Hvorfor det skal være så vanskelig på dette nye kortet vet jeg ikke, hvis det selvfølgelig ikke er ødelagt da (det er vel mest sannsynlig)

Prøvde også Speedfan uten resultater.

Kjøpte dette som et demokort hos Komplett, men det er vel garanti på det allikevel? For alt jeg vet kan jo det være dette som gjorde at det ble tilbakelevert til å begynne med.

Uansett, takker så mye for tipsene jeg fikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...