Gå til innhold

Erfaringer med NOYOS *Løst*

Pozzolan

Anbefalte innlegg

Tenkte det var på tide å kjøpe et skikkelig webhotell + domene. Jeg trenger ikke all verden av plass 300mb+ og 3gb+ med båndbredde. Så NOYOS sin mellomstore pakke til 17,- pr/mnd +65kr for et domene passer perfekt hvis den holder det den lover.

Men hvordan er det med nedetid og FTPen?

Har tenkt og be dem om å få et hotell på en europeisk server.

http://noyos.no/?q=webhotell

Tenkte å bruke max 300kr i første omgang.

Endret av stealthy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker selv Noyos og kan anbefale de på det varmeste, har aldri opplevd noe problem med det. Ingen nedetid som jeg har merket.

Eneste problemet mitt er at jeg bestilte det for en stund siden slik at jeg har webhotellet på en server i USA, som fører til at sidene ikke laster seg så fort, men det problemet får du vel ikke om du velger å ha det på en server i Europa.

Det er vel ikke så mange andre billige og bra webhotelløysinger, men du kan også se på dcvhost, da de også kan holde seg innenfor prisrammen din.

Lenke til kommentar
Det ikke tillatt å ha filer liggende til nedlastning uten allerede avtale om bruk og begrensninger på dette. Det er heller ikke tillatt å bruke tiltenkt webservice som en backup-løsning, hvor det ligger materiale som ikke er tiltenkt offentliggjørelse via webservicen innenfor en overskuelig periode.

Vil det si at jeg ikke kan laste opp en PDF eller lignende? Jeg vil jo ha muligheten til å laste opp en fil til nedlastning en gang iblant.

Trafikk

Det er normalt fri trafikk på alle webhotell hos Cliche AS, men om det viser seg at det er snakk om misbruk forbeholder Cliche AS seg retten til å stenge en side. I et sånt tilfelle kommer kunden til å bli informert på forhånd. Trafikkgrensen på serverhosting framgår av hver enkelt avtale og i tilfelle av brudd på trafikkgrensen vil det bli en ekstra avgift på 35 kr. pr. GB.

På webhotell hos Cliche AS er det ikke tillatt å ha store filarkiv liggende for fri nedlastning. Grovt utnytting av Cliche AS's frie trafikk kan medføre ekskludering fra Cliche AS's servere.

Er litt forvirret nå... Står at det er fri trafikk og i tilfelle brudd på trafikkgrensen vil det bli en ekstra avgift på 35 kr. pr. GB.

Tror heller jeg holder med til NOYOS da vilkårene til Cliche er litt forvirrende.

Lenke til kommentar

Har selv noyos, kjøpte hos da de var relativt nye.

Serverene er i USA, litt høy ping, men funker konge for en blogg/portefølje med litt bilder.

PING:

emil@egenhost:~$ ping -c 4 noyos.no
PING noyos.no (70.85.214.226) 56(84) bytes of data.
64 bytes from thing.websitewelcome.com (70.85.214.226): icmp_seq=1 ttl=46 time=160 ms
64 bytes from thing.websitewelcome.com (70.85.214.226): icmp_seq=2 ttl=46 time=154 ms
64 bytes from thing.websitewelcome.com (70.85.214.226): icmp_seq=3 ttl=46 time=159 ms
64 bytes from thing.websitewelcome.com (70.85.214.226): icmp_seq=4 ttl=45 time=154 ms

--- noyos.no ping statistics ---
4 packets transmitted, 4 received, 0% packet loss, time 3031ms
rtt min/avg/max/mdev = 154.490/157.408/160.729/2.793 ms

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...