Gå til innhold

Tåle mer alkohol?

KissaMcDuck

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ta et par allergitabletter, så slipper du hvertfall hangover. Hva som skal til for å ikke bli fort dritings, er vel f.eks. å ikke være sliten, ha masse mat i magen, drikke vann (e.l.) mellom alkoholen, drikke sakte (ikke aktuelt i ditt tilfelle kanskje), få deg litt friskluft innimellom, og å rett og slett overbevise deg selv "nei jeg er ikke så full nå, det er bare noe jeg tror".

6704895[/snapback]

Ehh? grunnen til vondt i hodet og hangover er at alkoholen hemmer organet som styrer vannlatingen, med andre ord du tisser mer.. dette resulterer i at du får mindre væske i kroppen en vanlig og da du legger deg for å sove er ikke hjernen dekket helt ordentlig i væske. Når hjernen ikke er det vil den svelle opp (jeg kødder ikke) og presse mot skallen og du får vondt i hodet og kvalme..

eneste som hjelper er å drikke MYE VANN FØR DU LEGGER DEG!

Lenke til kommentar

Har aldri drukket øl på denne måten ,men noe sier meg at dette blir kjedelig.. Kom sent på et voirs engang og bestemte meg for å "ta igjen" de andre. Det ender med at jeg ble meget beruset og anbefales ikke.

Øl skal nytes. Helst fra Glass.

Lenke til kommentar
Salt binder veske i kroppen, så alkoholen får mer å blande seg med.

6704947[/snapback]

så da blir man fortere full :)

skal huske det :p

6704962[/snapback]

Nei? :ermm:

Hvis du har en halvliter øl, og en halvliter vann, blander det sammen, da blir ølen tynnet ut, som resulterer i lavere % alkohol.

Salt binder vann i kroppen og kroppen holder på mer veske. Blir jo akkurat det samme som med mat.

Lenke til kommentar
Ehh? grunnen til vondt i hodet og hangover er at alkoholen hemmer organet som styrer vannlatingen, med andre ord du tisser mer.. dette resulterer i at du får mindre væske i kroppen en vanlig og da du legger deg for å sove er ikke hjernen dekket helt ordentlig i væske. Når hjernen ikke er det vil den svelle opp (jeg kødder ikke) og presse mot skallen og du får vondt i hodet og kvalme..

eneste som hjelper er å drikke MYE VANN FØR DU LEGGER DEG!

6706231[/snapback]

Det er ikke kun dette som gir en slik effekt. Antihistaminer (finnes som virkestoff i allergitabletter) "tar hånd om" avfallsstoffene som dannes når etanol nedbrytes, som kan fremkalle hodepine/kvalme e.l.

Jeg gikk på allergitabletter på fylla før, uten å vite om dette, og hadde aldri større problemer dagen etter enn at jeg ofte drakk et par lite væske til frokost. En nyttårsaften var jeg hardt på fylla uten å gå på tabletter, og endte opp med å spy og ha dundrende hodepine dagen etter. Jeg kjenner mange som opplever den samme fordelen, og Juvente har også gått god for det (uten at de snakker av erfaring, sikkert :p)

Lenke til kommentar
Ehh? grunnen til vondt i hodet og hangover er at alkoholen hemmer organet som styrer vannlatingen, med andre ord du tisser mer.

6706231[/snapback]

Rettere sagt så hemmer alkohol det antidiuretiske hormon som blir produsert i hypofysen, dette hormonet virker på nyrene og minsker urindannelsen.

Som sagt, drikk mye vann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...