Gå til innhold

Lite men VIKTIG SPM ! SATA/RAID drivere på CD ?

Anbefalte innlegg

Hei

Skal installere win XP på nytt nå, men har ikke floppyen med raid driverne på med meg. Kan jeg laste de ned å kjøre drivere med cd på win xp ? dette må altså gjøres før installasjonen for å klare å legge inn win xp.

Raid/sata fila er også ei exe fil. skal denne pakkes ut før jeg brenner den ut på cd hvis det fungerer med å installere med cd før jeg har lagt inn win xp da.

Håper noen vet dette da ! Man MÅ vel ikke bruke floppy i dag vel ??

Endret av trolfseng
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et ABIT NFS-7 v.2.0 hovedkort, og jeg kommer til å få masse stress hvis jeg formaterer PCn og ikke får CDen med driverene til å boote, da får jeg jo ikke lagt inn win xp igjen....

hovedkortet er vel ca 3 år gammelt nå

m åha sikkert svar :)

takker for alle svar da !!

Lenke til kommentar

Hvis du trykker del i starten når du starter datamaskinen, kommer BIOSen opp. Det burde stå boot drive priority (eller noe lignende) der et sted. Sett CD/DVD-ROMen før harddisken og set i boot cd (med hva enn du vil, så lenge det er en bot-cd). Sannsynligvis fungerer det, hvis ikke kan du jo bare forandre det tilbake til harddisk (eller bare ta ut cd-skiva).

Vakt deg for Hard Disk Priority (hvis du har det), det er ikke det du leter etter. Det forandrer på hvilken HDD som er "den første" og er den du med hvert booter fra. Gammel XP har litt problemer med å kalle noen harddisker bortsett fra "den første" som C:, når du installer fra scratch.

Har forøvring hat feilsøking en hel dag for bare å innse at den bootet fra en annen harddisk enn eg hadde WIN på. :blush:

Håper det ordner seg (hvis eg ikke er for sen og du allerede har fikset det..) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...