Gå til innhold

Kalibrere Samusung-skjerm med Natural Color

Irminsûl

Anbefalte innlegg

Kalibrering av skjerm er noe av det mest frustrerende og vanskelige jeg har vært borti når det gjelder data.

Kan noen forklare meg hva dette skal bety?

untitled1mp6.jpg

Skal feltene i midten ligne de lyse eller mørke strekene?

Jeg synes den dokumentasjonen jeg har funnet i forbindelse med kalibrering av Samsung-skjermer har vært svært dårlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sansynlig at du skal justere fargen på begge firkantene til det du synes passer.

Siden alle har litt forskjel øynene sine så er et ikke lett.

jeg justerte fargen og lyset i instiligen til skjermkortet. Der brukte jeg gama justeringene.

Har du fått magic tune til å virke uten at windows henger seg ?

Jeg har syncmaster 960 BF.

Der fulgte magic tune med og den vesjonen har en lei tendens til å låse windows.

jeg finner heller ike magitune som nedlastning på netet.

Lenke til kommentar
Det er sansynlig at du skal justere fargen på begge firkantene til det  du synes passer.

Siden alle har litt forskjel øynene sine  så er  et ikke lett.

Det er det jeg har gjort til nå, men jeg er fortsatt usikker på hva som er "riktig".

jeg  justerte fargen og  lyset i instiligen  til skjermkortet. Der brukte jeg gama justeringene.

Mjna. Jeg er ikke særlig glad i Catalyst. :ermm:

Har du fått magic tune  til å virke uten at windows henger seg ?

Har ikke hatt noen problemer med det. MagicTune starter "LCD Gamma" automatisk--vet ikke hvorfor eller om jeg trenger det. Jeg bruker MagicTune v3.5 til Samsung 1100MB.

jeg finner heller ike magitune  som nedlastning på netet.

http://www.samsung.com/Products/Monitors/m...gictune_05s.htm

Lenke til kommentar
Du har ikke vurdert å innvestere i en skjermkalibrator ala Spyder? Den er riktignok noe dyr (fra 1000,- og oppover), men den er vel verdt pengene. Det er en engangsinnvestering, så du slipper unna slikt i fremtiden.

6706581[/snapback]

Virker veldig interessant - men dyrt. :) Men, som sagt, en engangsinvestering.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte nylig ny skjerm (dell 2407) og for å slippe unna problemer som de du har, kjøpte jeg en Spyder2 Express. Den har en meget hendig funksjon som lar deg se skjermbildet før og etter kalibreringen, og forskjellen var godt merkbar. Den var med andre ord vel verdt investeringen. Og om du en gang i fremtiden ønsker en mer avanserte muligheter, så kan du kjøpe en oppgraderingspakke. :)

Lenke til kommentar

det viste seg at jeg likevel hadde lastet ned versjon 3.6 av magic tune tidligere.

det var med tre progrmer på cden til skjermen min.

- driver . jeg har lastet ned en annen som fungerer like bra

- magic tune 3.6

- magic rotation - tro ikke jeg fant den pa samsung sine netsider

edit: det virker som sidene er forandre siden jeg var der sist for noen måneder siden

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Kalibrering av skjerm er noe av det mest frustrerende og vanskelige jeg har vært borti når det gjelder data.

Kan noen forklare meg hva dette skal bety?

untitled1mp6.jpg

Skal feltene i midten ligne de lyse eller mørke strekene?

Jeg synes den dokumentasjonen jeg har funnet i forbindelse med kalibrering av Samsung-skjermer har vært svært dårlig.

6704304[/snapback]

I tilfelle noen lurer på dette, så skal du sette deg et stykke fra skjermen (1 meter) og myse slik at det blir litt grøtete. Da blir de lyse og mørke stripene en farge, og da skal du justere fargen i midten slik at den stemmer med denne sammenfallende fargen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...