Haansi Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Heisann! I min laptop har eg eit 256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS med Tv inn/ut på. Eg har også MediaSenter 2005 som OS. Hva trenger eg for å sette dataen min opp mot tv'en for å ta opp programmer osv? Kan dette gjøres trådløst? Mvh Hansi. Lenke til kommentar
RoosterX Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Du vil altså bruke din laptop som HTPC? Regner med du har std svideo ut, normalt ville du jo kjørt med svideo kabel, men i dette tilfellet får du kjøpe en sender og mottaker for video signaler siden du vil ha dette trådløst, og dette finnes(skal da si at jeg er skeptisk til billedkvalitet), så må du jo ha tv kort av noe slag, skal du ha et digitalt tv kort for DVB-c/s(evt. DVB-t om det finnes sendinger i norge enda?!) kan jeg varmt anbefale http://www.Digital-Everywhere.com sine FireDTV/FloppyDTV produkter(som går via FireWire/ieee1394 standarden, om du vil ha analogt kort kjøper du noe med usb tilknytning Hauppauge har bl.a. dette. Og til sist installerer du noen form av programvare, enten det som måtte følge med ditt tv kort, eller 3'dje part til windows er jo MediaPortal blitt veldig poppis på siste tiden. Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 19. august 2006 Forfatter Del Skrevet 19. august 2006 Du vil altså bruke din laptop som HTPC? Regner med du har std svideo ut, normalt ville du jo kjørt med svideo kabel, men i dette tilfellet får du kjøpe en sender og mottaker for video signaler siden du vil ha dette trådløst, og dette finnes(skal da si at jeg er skeptisk til billedkvalitet), så må du jo ha tv kort av noe slag, skal du ha et digitalt tv kort for DVB-c/s(evt. DVB-t om det finnes sendinger i norge enda?!) kan jeg varmt anbefale http://www.Digital-Everywhere.com sine FireDTV/FloppyDTV produkter(som går via FireWire/ieee1394 standarden, om du vil ha analogt kort kjøper du noe med usb tilknytning Hauppauge har bl.a. dette. Og til sist installerer du noen form av programvare, enten det som måtte følge med ditt tv kort, eller 3'dje part til windows er jo MediaPortal blitt veldig poppis på siste tiden. 6705053[/snapback] Takk for fint svar Men eg vil altså gjøre alt lettere for meg selv ved å bare bruke ein svideo kabel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå