Imsvale Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Jeg prøver å finne ut av hvilken kjerne jeg har fått, så blir det kanskje BIOS-skifte for å se om jeg kan få brukt flere pipelines. Sitter med Powercolor X800GT 256 MB. Sjekket med ATITool og fant ut at: CONFIG_DIE_FUSES = 0xFFFF9FFF CONFIG_SUBSTRATE_FUSES = 0xFFFFFF9D Ut ifra det jeg har lest ser dette lovende ut. Tallene med fet skrift er de som visstnok kan være hva som helst (?). Var fremdeles litt usikker, så jeg tok ut kortet. På det står det forøvrig R43CA like over heatsinken, men det betyr kanskje ikke noe? Fjernet heatsinken for å se etter, men jeg kunne ikke se noe pga kjølepastaen. Hvor sannsynlig er det at jeg sitter med en R480? Hvis jeg har R480, er det da garantert at det er flere brukbare pipelines til stede? Har ikke diskett liggende, kan jeg bruke CD (RW) til å flashe BIOS, hvis jeg f.eks. starter opp i DOS med en gammel Win 98-CD? Hvor langt sånn ca går det an å dra frekvensen på en R423-kjerne i forhold til R480, standard kjøling? Lenke til kommentar
lommerusk Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 (endret) Etter hva jeg har lest skal du ha 16 pipes men kan hende jeg tar feil Hvis CONFIG_ROM_FUSES har 0 i det siste tallet har du 16 pipes Den finner du under disse: CONFIG_DIE_FUSES = 0xFFFF9FFF CONFIG_SUBSTRATE_FUSES = 0xFFFFFF9D CONFIG_ROM_FUSES = xxxxx http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=6056 Endret 23. august 2006 av lommerusk Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 Har skiftet BIOS nå, og det ser ikke ut som jeg har noen flere pipelines, står fremdeles 8. De er vel låst på annet vis. CONFIG_ROM_FUSES = 0x262 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå