Pysj Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Ved noen universiteter i USA, utstyres studentene med mobiltelefoner som gjør at skolen kan spore hvor de oppholder seg. Les mer Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 personlig ville jeg deativert gps sporing vis det var mulig, eller ha den mobilen på hypelen, og bruke en annen mobil;) Liker ikke overvåking Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 personlig ville jeg deativert gps sporing vis det var mulig, eller ha den mobilen på hypelen, og bruke en annen mobil;) Liker ikke overvåking 6705112[/snapback] Ikke jeg heller. Men vis det bare er å skru av funsjonen syns jeg det er greit. Men jeg håper bare studentene har blitt opplyst om funsjonen. Ellers virket det som en veldig fin tjeneste at man fikk oppdatert timeplan og sånt. Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Høres ut som den sporingssaken bare en en tillleggstjeneste for studenter som føler seg truet e.l. Altså for å øke sikkerheten når man gjerne har 10000 studenter eller mer på campus. Ingressen gav meg inntrykk av at dette var USA-flamebait-materiale. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Mobilene har jo noen positive funksjoner da. Mobiltelefonene brukes hovesdaklig til å opprettholde kommunikasjonen mellom skolen og elevene. Det betyr at telefonen er proppet med spesialtjenester for studentene, som oppdaterte timeplaner og mulighet for å kontakte lærerne og få svar på spørsmål når de måtte trenge det. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Er jo og et ivy league universitet som utstyrer elevene sine med en Ipod, og etter endt forelesning, kan den lastes ned fra en server og høres på i etterkant. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 gps-sporing har blitt ganske populært borti statene. tror jeg leste en kommentar fra en person på nettet om at det var vanskelig å finne en mobil der borte som ikke hadde en eller annen form for sporing bygget inn, eller noe sånt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg