Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med ustabil trådløs hastighet

Anbefalte innlegg

Sliter kraftig med ustabilt trådløs hastighet på min stasjonære PC.

Litt info

Router: Linksys WRT54GX4

Nettverkskort: Linksys WUSB54GS (usb)

Når jeg kobler opp den stasjonære pcen får jeg 54mbit, men etter en stund når jeg har lastet ned i noen minutter dropper hastigheten til 5.5mbit. Signalstyrken sier at det er Utmerket tilkobling! Hvis jeg går inn i routeren å skifter wireless channel (står vanligvis på auto) kommer den seg opp til 54mbit en stund til, før den dropper ned til 5.5 og blir der!

Laptopen har ingen problemer med å holde seg stabilt på 54mbit.

Har prøvd å installere nyeste drivere til nettverkskortet, oppdatere firmware på routeren , holde nettverkskortet forskjellige steder i rommet.....etc etc etc etc!!

Noen forslag til hva jeg kan prøve nå?!

Endret av JohnnyJonas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sliter kraftig med ustabilt trådløs hastighet på min stasjonære PC.

Litt info

Router: Linksys WRT54GX4

Nettverkskort: Linksys WUSB54GS (usb)

Når jeg kobler opp den stasjonære pcen får jeg 54mbit, men etter en stund når jeg har lastet ned i noen minutter dropper hastigheten til 5.5mbit. Signalstyrken sier at det er Utmerket tilkobling! Hvis jeg går inn i routeren å skifter wireless channel (står vanligvis på auto) kommer den seg opp til 54mbit en stund til, før den dropper ned til 5.5 og blir der!

Laptopen har ingen problemer med å holde seg stabilt på 54mbit.

Har prøvd å installere nyeste drivere til nettverkskortet, oppdatere firmware på routeren , holde nettverkskortet forskjellige steder i rommet.....etc etc etc etc!!

Noen forslag til hva jeg kan prøve nå?!

6703542[/snapback]

Har samme wusb54g selv. Er vel ett par år siden den ble innkjøpt. men jeg også opplevde samme feil du har. Prøvd den på flere pcer og samme skjer, kan sitte på router`n men samme feil uansett. Prøvde den også for ikke så lenge siden, samme feil igejn. Så den er lagt i "glemmeskuffen" Har også oplevd noe av samme oppførsel på andre trådløse usb-enheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...