Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"Lagger" ved avspilling av video

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du har garantert for lite minne (RAM).

Oppdater til 1024 ram det er nok. Med kun 512ram er det ikke stort du kan bruke maskina til før det er stopp, fordi Windows Xp bruker mye resurser.

En annen ting er harddisken din. Er den for full? Trengs det en defragmentering eller er hd ganske enkelt en treg type.

6745800[/snapback]

har 130 mb ledig på C:(brukes til windows osv), har 43 gb ledig på E: (brukes til filmer, spill, programmer osv) og 10 gb ledig på D: (brukes bare til musikk)

men kanskje det er litt for lite med bare 130 mb på C:? kan det være problemet?

noen som har noen programmer å anbefale som kan ordne opp i dritt-programmer som spam osv? :p

EDIT: lasta ikke ned noe spesielle programmer før jeg fikk disse problemene, ikke som jeg husker ihvertfall :ermm:

6745932[/snapback]

130mb er en del mindre enn hva windows selv sier den trenger (200 mb). Mener å ha hørt at det er kjekt å ha enda mer, men har ikke sjekket dette så nøye at jeg kan bekrefte det.

Se gjennom hva du har i mine dokumenter, og se om det ligegr filer der (f.eks. musikk, video) som du like gjerne kan flytte til en annen maskin. Hvis du har en "oppsamlingsmappe" på skrivebordet kan du kanskje flytte litt bort derfra også, alt det ligger på c-disken nemlig.

6746236[/snapback]

Lenke til kommentar

Hei!

Ikke rart at filmen hakker når du har så liten plass på C:.

Du må ha flere GB ledig plass på C:

Og du bør absolutt ha mer Ram enn de 512 du har.

Last ned Ad-Aware og Spybot - Search & Destroy fra f.eks. www.downleod.com

Disse er gratis og når du har installert de er det viktig at du søker etter nye opptadering av programmene. Disse fjerner effektiv spyware.

Etterpå bør du defragmentere disken.

Lykke til

Lenke til kommentar

JAVEL! blir seriøst irritert nå! :mad: har akkuratt formatert C: (der windows etc. ligger på, slik at jeg har filmer, spill osv enda). så jeg tenkte at da ville kanskje filmene virke. filmene virka ei lita stund...etter jeg fikk innstalert litt småprogrammer virker de ikke!

kan skrive en liste over hva jeg instalerte:

Windows Media Player 10

ACE Mega CodecS Pack

Adobe Flash Media Player 9 ActiveX

J2SE Runtime Environment 5.0 Update 6

Liveupdate 3.0 (Symantec Corporation) (noe til Norton 2006)

Norton Antivirus 2006

NVIDIA Drivers

Winamp

Windows Live Messenger

Trodde ikke dette skulle skape problemer? lagg osv..

om noen vet noe jeg kan prøve, vær så snill å skriiiv!

EDIT: nå har jeg 1,34 gb ledig på C:, så kan ikke være plassmangel!

Endret av hmz
Lenke til kommentar

noen som har linker til sider der jeg kan laste ned skjermkort-drivere? lurer på om det kanskje er det som er problemet med video-avspillinga :p

men er usikker på hva det er for et skjermkort jeg har. TROR det er noe GeForce, men er i tvil. Er det noen måte å finne dette ut på ? (sorry, har ikke mye peiling når det gjelder data) :innocent:

på forhånd takk :thumbup:

Lenke til kommentar
noen som har linker til sider der jeg kan laste ned skjermkort-drivere? lurer på om det kanskje er det som er problemet med video-avspillinga :p

men er usikker på hva det er for et skjermkort jeg har. TROR det er noe GeForce, men er i tvil. Er det noen måte å finne dette ut på ? (sorry, har ikke mye peiling når det gjelder data)  :innocent:

på forhånd takk  :thumbup:

6758655[/snapback]

SiSoft Sandra kan du kanskje sjekke hardware med. Når det gjelder drivere så finnes de på hjemmesidene til nvidia.

Lenke til kommentar

Fant ut at jeg har GeForce4 MX 440 hovedkort. Har lasta ned nesten alt jeg kom over på nvidia.com, men bildet vil enda ikke virke... Noen som har fler tips? Hjelper det å formatere hele pc'n..? Gidder egentlig ikke det, men om det er det som må gjøres får jeg vel bare gjøre det :p

EDIT: Ingen som har vært borti slikt før? :innocent:

Endret av hmz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...