Gå til innhold

Viewsonic 20" LCD VX2025WM Problem

Stigy

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk nettopp en Viewsonic 20" LCD VX2025WM på skrivepulten min. Problemet er at den sliter med endringer i oppløsning\hz. Hver gang jeg prøver å endre oppløsning klarer den ikke oppdage den nye, jeg må da slå den av og på igjen. Det samme skjer iblant i bios (ergo lite sannsynlig en driver feil). Den detter også ut noen ganger når jeg bare surfer på nettet. Hovedproblemet kommer når jeg skal starte opp BattleField2. Dersom du har spillt BF2 vet du når EA Games logoen dukker opp, dvs helt i starten. Rett før den dukker opp så detter jeg tilbake på desktopen. Jeg kobla til en annen skjerm, og da funka alt fint. Når jeg bytta til ViewSonicen igjen oppstod samme problem. (Akkurat som om den ikke takler endringen i oppløsning når spillet starter, og derfor hopper ut igjen. Men den oppløsningen kan neppe være for høy siden den står nokså lavt som default.)

Noen som har peiling på LCD skjermer som kunne kommet med noe tips?

I`m lost... Prøvd å oppdatere alt av drivere, flasha bios, formatert og reinnstallert windows og battlefield2... Prøvd med 2 ulike PCI-E grafikkkort også, pluss både analog og DVI kabel og inngang.

Takknemmlig for all god tilbakemelding!!¨

Mvh

Stig Olav Kasin

Endret av Stigy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisan nettopp fått samma skjermen selv, ca 14 dager nå.

Har aldri hatt slike problemer.

Hvilke oppløsninger bruker du?

(60hz er sikker vinner)

Selv kjører jeg altid på native dvs 1680x1050.

OBS i bf2 må du forandre manuelt innstillingene.

Gidder ikke forklare dette les her :p

bf2 wide how too

OBS! denne posten under er oxo viktig!

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Just a note, the shortcut fix alone did NOT work for me straight off. Regardless of shortcut parameters, the game would exit to desktop right after the logo splash screen. After a bit of searching around I was able to fix the problem.

Since I had been running the game on my CRT before I installed my flatscreen, I had the following line in my "My Documents\Battlefield 2\Profiles\Default\Video.con" file:

VideoSettings.setResolution 1600x1200@75Hz

I didn't think to look in "My Documents" but luckily found a post by someone else that had resolved this issue. You can either change this line to something like 800x600@60Hz, or just stick "rem " in front of the whole mess so that it is ignored by BF2. (You'll be overriding it with shortcut parameters anyway)

Good luck.

Endret av Sgt.Stav
Lenke til kommentar

Jeg har akkurat det samme problemet med den samme skjermen. Skjermen begynner plutselig å slå seg av og på, helt til jeg napper ut strømkabelen. Det skjer ofte når jeg endrer oppløsning, men også helt spontant. Det virker som den blir overopphetet, for det hender nesten alltid etter den har stått på noen timer, og det hjelper å rette en bordvifte mot den.

Forøvrig en flott skjerm, men den går i retur.

Lenke til kommentar

Sgt.Stav Takk skal du ha! Bra post! :D Veldig kjekt å vite ;)

Jeg sender forøvrig min skjerm i retur også. Finne noe annet istedet.. Irriterende ;) Vil ikke anbefale denne skjermen pga dette problemet, men mulig den "egentlig" funker fint ;)

Hmm, hva skal jeg kjøpe da tro...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...