Gå til innhold

Kraftkrevende industri og statlig sponsing

Anbefalte innlegg

Selv har jeg sterk tilknytning til den kraftkrevende industrien, men jeg bare rister på hodet over de slag-i-luften-argumentene mannen fra Odda på nyhetene kom med. Permanent statlig sponsing er en uting fordi det tapper staten for midler til nyttige sammfunnsoppgaver. Næringslivet skriker etter arbeidskraft om dagen og det er god nytte for de som mister jobben når staten slutter å fore dem med det norske folks penger. Arbeidsledighet vil bare bli et lokalt og midlertidig problem. Likevel tror jeg en god del av de kraftkrevende bedriftene vil overleve selv om de mister de statlige tilskuddene.

Mange av argumentene fra tråden Bønder og statlig sponsing kan sikkert resirkuleres i denne tråden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei la de kraftkrevende bedriftene som ikke har råd til BÅDE strøm og høye lønninger flagge ut. Så slipper vi å høre skrikene etter arbeidskraft....

Edit: trykkleif

6702317[/snapback]

For å kunne kjøpe de dyre varer disse bedriftene produserer trengs høye lønninger.

Tenk hvis alle reduserte sine lønninger med 50%, dette ville virkelig næringslivet fått kjenne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...