Gå til innhold

for høy tempratur på nvidia 7900 gt ?

karlif

Anbefalte innlegg

Jeg fikk i dag ett Gainward Bliss nvidia 7900 gt, og monterte det i en Dell dimension 8400, p4 3.2ghz 1gb ram. Det står på Gainward experttool at idle tempraturen er 80-85 grader C! Det spretter opp i over 120C når jeg starter ett spill!! Nvidia control panel viser det samme, gjerne 2 grader høyere og. Er dette kortet ødelagt? Jeg tror det skal være ganske grei kjøling i maskinen forøvrig, sitter en vifte rett under skjermkortet. Jeg var klar for å spille, men jeg tør ikke det når det går over 120grader :cry:

Fant ut hva som var galt! Sitter en råtten holder greie fra dell som gikk over kjøleelementet på toppen av kortet, tok den bort og tempraturen sank med 40 grader med en gang! Nå ligger idle temp på 40 grader. Det er greit det??

Endret av karlif
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallo...Du må ikke fjerne kjøleelement som er over skjermkortet, den er til cpu. Den er jo en grunn til at den er der.

6702453[/snapback]

neinei! er en plastdings som holder fast skjermkortet til hovedkortet som jeg fjerna! Og den gikk over kjølelementet og da gikk temp rett til værs. Har ikke fjerna noe fra skjermkortet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...