karlif Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 (endret) Jeg fikk i dag ett Gainward Bliss nvidia 7900 gt, og monterte det i en Dell dimension 8400, p4 3.2ghz 1gb ram. Det står på Gainward experttool at idle tempraturen er 80-85 grader C! Det spretter opp i over 120C når jeg starter ett spill!! Nvidia control panel viser det samme, gjerne 2 grader høyere og. Er dette kortet ødelagt? Jeg tror det skal være ganske grei kjøling i maskinen forøvrig, sitter en vifte rett under skjermkortet. Jeg var klar for å spille, men jeg tør ikke det når det går over 120grader Fant ut hva som var galt! Sitter en råtten holder greie fra dell som gikk over kjøleelementet på toppen av kortet, tok den bort og tempraturen sank med 40 grader med en gang! Nå ligger idle temp på 40 grader. Det er greit det?? Endret 18. august 2006 av karlif Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Først og fremst. Går vifta i det hele tatt? Nyeste drivere? Lenke til kommentar
Mit Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 det der hørtes ganske ekstremt ut. har ikke god peiling på nvidia drivere men går vifta på 100%? Lenke til kommentar
karlif Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 ja vifta surrer og går, om jeg stiller på fixed speed på vifta så holder den seg ikke. den detter bare ned igjen med en gang. Driverne er de nyeste fra nvidia. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Hallo...Du må ikke fjerne kjøleelement som er over skjermkortet, den er til cpu. Den er jo en grunn til at den er der. Lenke til kommentar
AndyBroke Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Hadde selv en dell 8400 før. I det kabinettet er det bare en vifte det var i hvert fall det i mitt. Det jeg gjorde var å kjøpe nytt kabinett, hovedkort og cpu-kjøler. Hvis du gjør dette mister du garantien på pcen Lenke til kommentar
karlif Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 Hallo...Du må ikke fjerne kjøleelement som er over skjermkortet, den er til cpu. Den er jo en grunn til at den er der. 6702453[/snapback] neinei! er en plastdings som holder fast skjermkortet til hovedkortet som jeg fjerna! Og den gikk over kjølelementet og da gikk temp rett til værs. Har ikke fjerna noe fra skjermkortet Lenke til kommentar
Mit Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 (endret) ja hvis tempen ligger på ca 40 grader er alt greit. Game on Endret 19. august 2006 av MItjmannen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå