bjornawarjar Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Har akkurat installert vannkjøling og har dermed hatt ut hovedkort og skjermkort. Da jeg tok av kjøleribba og vifta på skjermkortet, oppdaget jeg at det var en del støv under denne og måtte fjerne dette før jeg satte på vannblokka. Når jeg så satte inn alle komponentene igjen, startet problemene. Det kommer ikke opp noen ordentlige bokstaver på skjermen under oppstarten, bare masse kryptiske tegn. På det punktet hvor windows-logoen pleier å komme opp, kommer det bare masse striper på skjermen som går i oransje, blå og svart. Her stopper også hele bootprosessen. Fikk på et stadium beskjed om at det var problemer med skjermdriveren og at windows ikke ville starte pga dette. Prøvde å skifte tilbake til den originale kjøleløsningen uten at dette hjalp. Kan skjermkortet være ødelagt av statisk elektrisitet? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Det virker som om skjermkortet har gått på en smell ja. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Hei og velkommen til forumet! Det er fullt mulig at skjermkortet er skadet, men tvilsomt av statisk elektrisitét. Uansett kan du finne dette lett ut ved å prøve et annet skjermkort. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
bjornawarjar Skrevet 19. august 2006 Forfatter Del Skrevet 19. august 2006 (endret) Hei og velkommen til forumet! Det er fullt mulig at skjermkortet er skadet, men tvilsomt av statisk elektrisitét. Uansett kan du finne dette lett ut ved å prøve et annet skjermkort. Hilsen, efikkan. 6702740[/snapback] Takk! Har ikke noe å prøve med her og elkjøp var nytteløst. Satser på at det er i skjermkortet feilen ligger og har nå bestilt et Sapphire Radeon x1900xtx hos komplett... Lover å si ifra hvordan det går. Endret 19. august 2006 av bjornawarjar Lenke til kommentar
bjornawarjar Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 Har nå installert skjermkort og vannkjøling på dette og alt fungerer utmerket. Prosessor holder ca 30 grader og skjermkortet ca 35 grader. Eneste irriterende støy fra denne pcen nå er psu-en (og tro meg... den bråker). Kan bare si meg veldig fornøyd hittil. Blir enda bedre når jeg får bytta psu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå