Gå til innhold

Hva synes du om plata til Paris Hilton?

TOO TRILL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men så påstålig du er på dine felt trekker jeg sluttningen dithen at du bare mener Rune Rudberg, Jørn Hoel og en rekke andre ikkeselgende artister er bare grisebra musikk. For i din målestokk sier det jo mer om musikken om den IKKE finnes på noen billboard lister.

6717275[/snapback]

Wow, ja, du har verkeleg skjønt det! =D

Herregud, du VIL verkeleg ikkje skjønne.

Lenke til kommentar

Suksessoppskrift:

Vi tar en kjent person.

Mekker noen standardiserte og uovertrufne kjedelige rytmer og melodier og lar det gå gjennom en millionproduksjon.

Styler opp denne kjendisen.

Lager en musikkvideo til noen millioner som ikke er original eller har hjerte, men som spiller på sex.

Betaler for MASSE reklame.

Og vips, så har vi Dahles kvalitetsstempel.

Lenke til kommentar

Musikken Paris Hilton og liknende artister fremfører, er laget for å selge. Dette er sanger som spilles i noen uker, og så blir glemt. Mange liker det, men ingen elsker det. Når det kommertil de bandene som er litt smalere i målgruppe, er det færre som liker det, men flere av dem som elsker det. Hm, vanskelig å skrive det.

Lenke til kommentar

Denne tråden handler om Paris Hilton sin musikk. Er tydeligvis gått litt vel av sporet her. Denne stenges for opprydding.

Edit;

Åpnes igjen. Og da er vel rundt 50 innlegg med trolling, off topic, personangrep og spam (alt etter) fjernet. Tusen takk for at dere er så elskverdige å kaste bort deres egen tid på å skrive slikt, slik at dere også kaster bort min tid. :)

Nå diskuterer man musikken til Paris, det er vel ikke så vanskelig? Om man vil diskutere Paris som person opprett en tråd om det.

Det er vistnok noe universalt med Paris som gjør at folk bare må fly i tottene på hverandre, ikke vet jeg hva det er, men det er tydeligvis nødvendig med en vakt her. Mer tull og dere får med The Hoff å gjøre. Ta en pils og smil, ikke noe poeng i å bli uvenner over en blondine, slikt skjer alt for ofte :)

Og ja, selvfølgelig så skal reaksjon på moderering gjøres på pm og ikke i tråden som blir moderert, da detter er å anse som off topic.

Lenke til kommentar
Det er ofte pengene som styrer hva som er på Billboard, ikke personlige egenskaper hos artister som Paris Hilton.

6717285[/snapback]

Enig! hadde Paris vært en tilfeldig ukjenkt pop synger ville hun nok aldri ha blitt kjent av den sangen! sangen er halvt cover... Hvor mange cover sanger kommer du på som har gjort det stort? det er ikke mange!

Og et begrenset talent for den sags skyld

Pasris er muligens verdens mest anerkjente blondine. ok, greit nok. Men når slike folk "plutselig" kan å synge kan man stille en del kritiske spørsmål... Det finnes mer enn nok utstyr for å fikse på stemmen til folk. Hvis jeg ser Paris synge live uten playback skal jeg begynne å godta det hele litt mer. for alt jjeg vet er det ikek hun som har sunget selv engang :p:ermm:

Endret av sixx
Lenke til kommentar
Som sagt så har hun sunget og spilt forskjellige instrumenter siden hun var 6 år gammel.

6720447[/snapback]

har spillt keyboard hele livet omtrent jeg å:p men går ikke like bra som med gitaren:P har spillt gitar i ca 5 år, men får til mye mer på den enn keyboardet...

men nå støtter ikke jeg pop musikk heller da:P musikk hun ikke lager selv får jeg klare meg uten! samme hvor populær band blir så må de ha lagd musikken selv! jeg støtter iron maiden(de har gjort det stort for å si det mildt) men de lager i det minste musikken sin selv! å da blir alt helt annet ;)

Lenke til kommentar

Salgstall vil aldri være en brukbar målestokk for kvalitet, ikke i noen som helst retning. Ja, mye bra musikk har solgt bra, og mye bra musikk har solgt dårlig. Samtidig har mye dårlig musikk solgt bra, og mye dårlig musikk har solgt dårlig. Salgstall og topp-lister som billboard og VG-lista sier oss i dag stort sett bare om salgbarhet og markedsføring av musikken.

"Kvalitet" er også på mange måter subjektivt når det kommer til musikk. Når det gjelder Paris Hilton, samt mange andre typiske rumpe-lår-puppet-popartister (tilgi det upartiske uttrykket), er musikken skrevet, spilt inn og produsert av profesjonelle musikere av høyeste rang, og har et lite artistvaremerke (stemme og kropp) ved siden av. Musikken kan for all del være hørbar (kunne jeg få nyeste plata til Christina Aguilera uten at hun sang oppå, hadde jeg kjøpt den. Dødsfønki), og mange digger den sikkert, men det er overhodet ingen tvil i mitt sinn om at dersom nevnte artist hadde samme markedsføringsapparat som en hvilken som helst bra, men mindre, band eller artist, ville det ikke nødvendigvis solgt bebre. Folk tar, desverre, det de får. Det er ikke tilfeldig at store plateselskaper legger enorme summer i å øve press på radiostasjoner for å påvirke spillelistene deres. Uten aggressiv markedsføring ville hverken Paris Hilton eller Hillary Duff ha solgt millioner. Garantert.

Lenke til kommentar

Men hva i helvete skjer med sensuren her? Mange av innleggene som er fjernet var saklige, enten de var skjult bak ironi eller andre tungmetaller. Ironi = trolling? Greit, jeg veit at forumet driter i norsk lov, men hva med norske tradisjoner for toleranse?

Endret av cun
Lenke til kommentar
Men hva i helvete skjer med sensuren her? Mange av innleggene som er fjernet var saklige, enten de var skjult bak ironi eller andre tungmetaller. Ironi = trolling? Greit, jeg veit at forumet driter i norsk lov, men hva med norske tradisjoner for toleranse?

6721238[/snapback]

Hva er det du ikke forstod med "reaksjon på moderering gjøres på pm?" Innleggene som ble fjernet omhanldet ikke Paris Hilton sin musikk. Hva folk syntes om henne som person, hva andre syntes om hennes utseende, hva folk syntes om hverandre er ikke topic. Ei heller er moderatoravgjørelse topic her (Det er derfor jeg sier den må taes på pm, slik at tråden ikke sklir ut. Det er ikke fordi jeg ikke ønsker kritikk, den tar jeg imot med stor takk).

Ja det er sensur. Man sensurerer vekk det som ikke har med topic å gjøre, spesielt når rapportene rant inn angående de mengdene med off topic som var. Mener du at et innlegg fra deg som omhandlet musikken til Paris Hilton er blitt fjernet, så send meg en pm og jeg skal sjekke det opp. Det kan alltids hende at ting forsvinner i dragsuget. Dette er for ordens skyld ikke noe brudd på norks lov. Moderator er satt til å forhindre off topic, så de som bruker tid på å skrive off topic har seg selv å takke om dette ble fjernet. :)

Videre diskusjon om moderering gjøres på pm.

Lenke til kommentar
"I know music," she reassured the Sunday Times children's section. "I hear it every single day."

While this obviously gives Hilton a massive advantage over those who have never heard any music and thus believe it to be a variety of cheese, there remains the nagging suspicion that this might not represent sufficient qualification for a career as a singer...

AHAHAHaaaa :!:

Lenke til kommentar

Her var mye slettet ja. Synd at folk som kommer inn i tråden nå ikke får lest hvordan den samme gjengen maler på at kun det de liker er kvalitetsmusikk.

Men for å si det slik. Musikken man hører på sier meget om personen man er.

En person som liker listepop er ofte en person som har en stort spenn over hva denne liker. Det kan være alt fra Hip Hop til Rock. Slike mennesker har kanskje ikke noe spesielt behov til å tolke sanger til det uendelige under påvirkning av narkotiske stoffer....

En person som liker listepop ønsker variasjon i musikken sin, det som er inn den ene dagen kan være ut den neste. Slike folk setter en del standarder for etterfølgerne. Dette er krative nytenkende mennesker som sørger for at samfunnet beveger seg fremover og lar nye musikkstiler komme til.

På den andre siden har vi etternølerne som har grodd fast i sin egen sjanger og klarer ikke å like noe annet. De har så skyggelapper at de ikke engang kan forestille seg annet enn det de hører på. Det er kvalitet det. Min far havner i denne gruppen. For han er det kun en artist og det er Edith Piaf. Alt annet er søppel. Han har stort sett et sort/hvit syn på alt. En TV fra forrige årtusen er kvalitet, men når han er hos meg med HD løsning og fantastisk bilde, lurer han på om jeg er nagla rett da det kun er Panasonic fra før 1970 som har bra kvalitet.

Inovatørene og nyskaperne finner du blandt listepogruppen. De tørr innrømme at de liker det de hører. De lytter og kaster og er stadig på jakt etter noe nytt.

Det er ikke noe hemmelighet at Paris selger bra og folk lytter på det. Men hun er in nå og ut i morra. Uansett er jeg glad for at jeg tilhører den gruppa som er kreative og på jakt etter å leve i nuet, for vi setter standarder for hva brukere som Kun, Kaltan, Ovien, frank-odd, Thomas-L og andre forumsbrukere om 20-30 år anser som superkvalitet....

Lenke til kommentar

Du forsetter å overraske meg Øyvind :) Med dine 34(?) år på baken hadde jeg nesten forventet mer av deg enn dette. Det eneste du kommer med av argumenter er at "vi" er trangsynte, har dårlig musikksmak, og er etternølere. Bra måte og forsette denne diskusjonen da to sider med innlegg ble slettet igår grunnet slikt :)

Menmen, utfordring til deg Dahle: beskriv hva som gjør for det første Paris Hilton sin musikk så sabla god(å nei, salgstall er ikke bra nokk), og hvis du er skikkelig i siget, hvorfor din musikksmak og væremåte er så fantastisk mye bedre enn omtrent samtlige på dette forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...