Gå til innhold

Den store fotballsko-tråden

ingveh

Anbefalte innlegg

lurer litt på nye fotballsko og har sett på laser og predator, fordi det står at de gir et tyngere skudd osv. men jeg har hatt et par av total ninety serien før og de fikk jeg gnagsår av uansett hvor mye jeg prøvde å få dem til å passe til foten min. er det forskjell på passormen på laser og modellene før? har prøvd laser i butikk, der satt de som støpt på foten. har hatt predator absolion før også, og de passet også foten min veldig godt. :hm::thumbs:

Fikk du prøvd predator? Men jeg tror laser kan være et veldig godt valg, spesielt hvis de sitter så godt på foten. :thumbup:

Jeg har ikke prøvd power swerve, men jeg tror jeg går for laser

takk for svarene

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I vinter så kjøpte jeg meg Adidas Predator Powerswerve TRX HG. Nå har sømmen gått opp foran og de er ganske slitt. Har bare spilt med de på kunstgress.

Gjelder garantien for dette? Det er jo en HG modell, så regner med at garantien dekker dette.

Edland

Man pleier ikke å få garanti på skoene hvis man har brukt de på kunstgress, men det er selvfølgelig lov å prøve seg. :p Gjort det selv, hadde brukt skoene (predator absolute) på kunstgress, men sa bare at skoa ble ødelagt på gress (noe de også ble, sålen knakk rett og slett) :ohmy:

Lenke til kommentar
I vinter så kjøpte jeg meg Adidas Predator Powerswerve TRX HG. Nå har sømmen gått opp foran og de er ganske slitt. Har bare spilt med de på kunstgress.

Gjelder garantien for dette? Det er jo en HG modell, så regner med at garantien dekker dette.

Edland

Man pleier ikke å få garanti på skoene hvis man har brukt de på kunstgress, men det er selvfølgelig lov å prøve seg. :p Gjort det selv, hadde brukt skoene (predator absolute) på kunstgress, men sa bare at skoa ble ødelagt på gress (noe de også ble, sålen knakk rett og slett) :ohmy:

Men skoene mine er HG (Hard Ground). Disse TROR jeg er meningen at man skal bruke på harde gressbaner og kunstgressbaner.

Edland

Lenke til kommentar
Og du fikk nye sko?

Jepp, dvs. jeg fikk pengene tilbake og kjøpte dermed vapor III for 240 kr (på Torshov) :thumbup:

Og du fikk nye sko?

Jepp, dvs. jeg fikk pengene tilbake og kjøpte dermed vapor III for 240 kr (på Torshov) :thumbup:

Jeg fikk reklamasjon så vapor bare kostet 240 kr, fikk ikke tilbake pengene for så å få et sykt tilbud på vapor...

Lenke til kommentar
Det er korrekt.

Da er vel garantien gyldig og jeg bør vel få et par nye!

Edland

Mine var hg, men jeg tror fortsatt at man ikke skal få reklamasjon på sko med knotter (HG,FG eller SG) hvis man har spilt på kunstgress. Men det funket for meg, så hvorfor ikke for deg? :p Men det er nok ikke lurt å si at du har brukt dem på kunstgress...

Lenke til kommentar

Ok, da har de endra reglene siden jeg var der sist, men det var jo ikke knottene som var problemet, eller?

Nei, det er skotuppen som har gått opp.

Hvis jeg eventuelt bytter de og sier at de er brukt på gress, gir de meg et par nye sko til den verdien så kan jeg legge til litt hvis jeg skal ha noen andre? Eller hva spør de om og hva skal jeg si`

Edland

Lenke til kommentar
Hvis jeg eventuelt bytter de og sier at de er brukt på gress, gir de meg et par nye sko til den verdien så kan jeg legge til litt hvis jeg skal ha noen andre? Eller hva spør de om og hva skal jeg si`

du kan vel få det du vil, det fikk ihverfall jeg. hvis det er dyrere så kan du bare legge til.

Lenke til kommentar

Det er nok bare å prøve å få de byttet, så skal du nok se at det vil gå ann. Aldri hatt problemer med å få nye sko dersom de har vært litt ødelagt. Spesielt hvis det er en/ei som jobber på det stedet som ikke kjenner til reglementet så godt... Da er det vel bare å utnytte det for de som finner på å gjøre det...

De beste skoene jeg har hatt er nok Air Legend II. Holdt siden høst, enkel å vedlikeholde, meget komfortable, sitter på føttene som bare det og ikke har jeg hatt noen form for fotkomplikasjoner med de skoene. De hvit/blå og rød/gul MV4-skoene er også sko som satt sykt godt på meg, men jeg fikk bare prøvd de litt, så jeg vet ikke hvordan de er over tid, men de vil nok sitte like bra som de rød/gul MV4-skoene mine. Litt off-topic, men når det kommer til hverdagssko, så har de siste Air Force 1, Vapor og Air Legend satt som støpt på føttene mine. Utrolig komfortable og behagelige.

zxcvbnm, prøv PowerSwerve før du bestemmer deg. Får du ikke prøvd de, så kan du nok gå for Laser, ja.

Og ja, skoene utgjør jo ikke hvor god en spiller er, men de skal hjelpe spillerne i de ulike områdene. Det som har blitt en tendens med dagens fotballsko, er at de fokuserer mer og mer på et par felt fremfor å ha en typisk all-around sko. Adidas er veldig flinke på å holde seg til det fremdeles, og det merkes godt. adiPURE er et godt eksempel på det der. Bare for å ta et generelt eksempel da. Men ja, skoene er bare et hjelpemiddel, men det er spilleren selv som må stå for evnene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...