Gå til innhold

Den store fotballsko-tråden


ingveh

Anbefalte innlegg

Som "Atald" sa; v1.08. ;)

 

Ellers har jeg funnet bilder av Ricardo Kaka i... hold dere fast, gull adiPURES!

Disse: 2qbam2x.jpg

Jesus i Kaka sitt hjerte: ouodfs.jpg

In action: 5d8c9v.jpg

 

Noen andre bilder du kan bruke i posten din; Shoo. ;)

adox6v.jpg

2rgnc5t.jpg

 

Og som dere sikkert vet, så er MV-III tiden over, men jeg vill vise spesial lagde for Didier Drogba som dessverre aldri kom ut i markede. Ganske fete:

mtni8z.jpga9tg07.jpg

 

Også har jeg bilder av spesial lagde Tunits for Cisse som han bruker i Marseilles bortedrakter: 2uym39w.jpg

 

Babel i noen fete SL's jeg aldri har sett?

wirr7r.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det er ingen som har svart på detter her. Er talaria mye dårligere enn vapor eller er det ikke så mye dårligere?

 

bare lurer litt for har lyst på vapor eller talaria men det koster 1840 kr. på torshov for MV4

 

Talaria er litt dårligere siden Vapors er noen gram lettere. Men jeg har brukt Talaria og de er meget gode! ;)

 

Mine Talaria under MV-III tiden:

post-152215-1204837990_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Som "Atald" sa; v1.08. ;)

 

Ellers har jeg funnet bilder av Ricardo Kaka i... hold dere fast, gull adiPURES!

Disse: 2qbam2x.jpg

Jesus i Kaka sitt hjerte: ouodfs.jpg

In action: 5d8c9v.jpg

 

dem skoa ble vel bare laget i et eksemplar eller noe? Kaka fikk dem fordi han vant den verdens beste spiller kåringa og han fikk bare bruke dem i en kamp.

Lenke til kommentar
det er ingen som har svart på detter her. Er talaria mye dårligere enn vapor eller er det ikke så mye dårligere?

 

bare lurer litt for har lyst på vapor eller talaria men det koster 1840 kr. på torshov for MV4

 

Jo... jeg bare ventet på at Chauz skulle svare på det jeg. Han pekte på den nøyaktige forskjellen på MV4 og Talaria.

 

Men men... er ikke all verdens forskjell. Design, selvfølgelig, men også litt forskjell materiale. Og slik man har nevnt tidligere, så er ikke Talaria noe "fake", men en litt "billigere" versjon av MV4. Så nei, Talaria er ikke så MYE dårligere enn MV, men ja, de er dårligere enn MV. Du får ikke samme komfort og ytelse i Talaria som i MV. Er heller ikke lissedekke på Talaria, noe som gir bedre skuddoverflate.

 

Veit ikke om noen kom med svar på mitt sikkert helt idiotiske spørsmål =P

Det er jo så fantastisk mye aktivitet her at jeg sliter med å henge med. Prøver meg en gang til:

 

Hvorfor ikke lansere alle fargene på adiPURE med en gang? Skal vedde på at den helsvarte hadde solgt så det grein, jeg hadde i hvertfall skaffa meg noen par :p Så hvorfor i indre hakkadalen vente helt til september med lasnering?

 

Mvh K ;)

 

Ah. Heh. Tenker man etter, så finner man nok frem til svaret på det du spør om. Det har noe med produksjon, markedsføring, prinsipper og hva de kommer frem til rundt bordene til design- og utviklingsteamet hos Adidas. Tviler sterkt på Adidas, Nike, Puma osv. tar risker med multi-lansering. Er neppe lurt det. Men ja, jeg støtter deg i det at det er ganske å så tamt å la de skoene slippes ut først i september... Skal liksom fargen være tilpasset det kommende høstmørket, kanskje? Jaja... er nå bare sånn det er. Ting tar tid og man kan ikke få alt i pose og sekk heller. Du skal nå se, så kommer det flere MV4-modeller og sånt utover høsten, spesielt når 2009-modellene begynner å gjøre sitt inntog.

 

Chauz, de bildene har jeg brukt tidligere. Hehe. Og ja, det er vel ikke noe nytt at alle hovedpromotørene får sine gullmodeller... Typisk det der.

 

Customized SL's var det Babel brukte der, vil jeg tro.

 

Drogba har Nike ID da... Jeg hadde et par MV3 med svart bakpå og blodrødt som hovedfarge.

 

Forresten, Chauz... hvor fant du bildet av Babel i de skoene?

Endret av Shoo
Lenke til kommentar
Hva er forskjellen på Vapor SL og Vapor IV?

 

De vesentlige forskjellene er kun to/tre deler: hælkappen og sålplaten (også vekta da). Begge er laget av karbon på SL. Hælkappen beskytter bedre mot skader + at den er mer solid på SL enn MV4. SL er også bittelitt lettere samt at den skal tilpasse seg bedre enn de vanlige MV4.

 

Men helt ærlig, så er det liten vits å bruke ekstra med hundringser bare pga. det der. Ville anbefalt deg å gå for de vanlige MV4 fremfor SL. Du merker knapt forskjellen når du har skoene på deg, skal jeg si deg. Jeg har selv MV4. Gadd ikke å gå for SL. Så ikke vitsen.

 

hvor får man kjøpt nike id sko? så på nikeid.com men der hadde de bare talaria. Tenker mest på mv4

 

De legges nok dessverre ikke ut for ID før til høsten, vil jeg tro. Så man må pent vente...

Lenke til kommentar

Takk for oppklaringen. Jeg har ikke planer om å kjøpe noen av de, så jeg kommer iallfall ikke til å bruke et par ekstra hundrelapper på SL. MV har aldri passet godt til foten min, og jeg foretrekker AdiPure, Copa Mundial, Air Legend og den typen sko. T90 Laser er heller ikke ueffne.

 

Er det noen grunn til å ikke gå for Laser med kenguruskinn i forhold til den vanlige modellen? Jeg har bare gode erfaringer med k-skinn fra før.

 

Legger ved et bilde av Ribery i røde SL, som står meget godt til Bayerns drakt:

xgip3n.jpg

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Gå for de med K-skinn, da kan du gå enda mindre på størrelse; enda bedre ballkontroll. Jeg hadde LASER slik som Fernando Torres bruker og de fikk jeg vondt i tåa av pga det syntetiske stoffet som blir brukt i de hvit/svarte mtp. at jeg gikk så lavt jeg kunne gå på størrelse. Det samme ville ikke skjedd med kenguruskinn.

Lenke til kommentar
Er det noen grunn til å ikke gå for Laser med kenguruskinn i forhold til den vanlige modellen? Jeg har bare gode erfaringer med k-skinn fra før.

 

Legger ved et bilde av Ribery i røde SL, som står meget godt til Bayerns drakt:

xgip3n.jpg

 

Er egentlig smak og behag det der. Egentlig så foretrekker TJMF (Teijin Microfibre) fordi de er lettere å holde rene/behandle og de holder seg lengre enn k-skinn. De er heller ikke laget av dyreskinn (kenguru) som det k-skinn er, og siden man er den dyrevennen som jeg er, så foretrekker jeg å bruke TJMF-sko fremfor k-skinn-sko. Har, som nevnt tidligere, Air Legend II, som har overdelen i k-skinn, men disse har jeg fått. Kjøper ikke sko i k-skinn. Så ja, selv om jeg har ALII, så er jeg ikke noe fan av sko i k-skinn for det. Jeg foretrekker helst å holde meg til "det vanlige".

 

Sier ikke at du IKKE skal gå for k-skinn, men jeg sier heller ikke at du SKAL gå for k-skinn... Hehe. Er som sagt smak og behag. Men det er selvfølgelig noen som må ta til bruk k-skinn pga. føttene deres.

 

Nåja... når det er sagt, så må det jo nevnes at firmaene hyrer ikke inn snikskyttere for å skaffe skinn til de, akkurat. Alt foregår gjennom strikte regler, normer, lisensforhandlinger samt tillatelser. Så sånn sett er det ikke noe gæærnt at man løper rundt i sko laget av k-skinn. Måtte bare informere litt, siden jeg nå tok det opp.

 

Atald, ja. Supremacy-sko det der. Dårlig customized sko det der.

 

Er Puma eneste ut av "de 3 store" som ikke har sko av gull, eller..? Nike og Das tar jo helt av med de gullskoene...

 

Og ja, de skoene Ribery har på der går godt i stil med BM-drakten. Det er vel spillere som Ribery, C. Ronaldo, Zlatan, Drogba og Walcott som er hovedfigurene for Vapor-serien... Så det går vel ikke lang tid før man ser de fleste ut av de løpe i røde/gull MV4.

Endret av Shoo
Lenke til kommentar

De Kaka bildene var gamle ja. Bare jeg som var litt treg i skallen. :)

Back to topic.

 

Helhvite Copa Mundial's (?)

2ptta0x.jpg

 

R10 samling:

5jzm1l.jpg

 

Puma King XL:

2je9to5.jpg

 

De hvite/blåe Vaporene i Talaria versjonen:

25u5vn6.jpg

 

Drogba i Vapor SL's. (Er det fake?)

1zvuybb.jpg

 

Ett gammelt bilde av Ronaldo i SL (postet tidligere?)

2uo13tk.jpg

 

Diarra i Tuntis customs:

25swlzc.jpg

 

Cisse i Tunits customs:

2uym39w.jpg

 

adiPURES i AC Milan customs:

b8u544.png

 

Laser2 Gold / Black:

foehyf.png

Endret av Chauz
Lenke til kommentar

Den er fake. Legg merke til swooshen på høyre skoen som er feil vei (doh) OG hvor kraftig farge det er på skoene i forhold til resten av bildet.

 

Weird. De der borte i asia går jo fullstendig bananas med å være tidlig ute med promomodeller av de ulike skoene. Det er bare å se på samlingen til han ene duden. Inkluderer jo både R10II og R10dois. Modeller som ikke kommer ut før om...lenge. Possible fake det også, hmm? Hehe.

 

Utrolig hvor billige skoene er der borte. Ikke rart at folk har x-antall eksemplarer av de ulike skoene. Knappe 200kr for et par...

 

Og jeg slutter pr. i dag å anbefale Tunits til folk. Spesielt etter at man har sett litt nøyere på skoen. Har lagt merke til et par ting som fort kan føre til eventuelle skader og irritasjon. Må huske på at vi "vanlige" folk får ikke de samme Tunits som f.eks Messi og Quaresma får. De får egendesignet og ordentlige sko å løpe med, imens vi må holde oss til hva som følger med i Tunit-pakken. Så på dokumentar på TV for ikke så lenge siden hvor jeg la merke til at spillere som Ronaldo, Messi, Totti, C. Ronaldo, Rooney, Gerrard, Zidane og Ibrahimovic har 4-5 (kanskje mer) skopar å velge mellom i garderoben før de drar utpå banen. Alle i forskjellige størrelser og med forskjellige knotter, satt sammen av profesjonelle folk/apparater for å tilpasse spillernes føtter optimalt. Skal dog sies at de nye Tunit-skoene har blitt en smule bedre i forhold til forgjengeren i form av komfort, stabilitet, ytelse og tipasningsevne, men det er allikevel ikke godt nok, syns jeg. Det gjenstår å se om det er mange som kommer til å klage på de nye Tunits når de selv skal sette sammen delene til skoen. Noen vil nok miste knottene og noe vil ikke kunne plassere de ordentlig på plass heller... Blir spennende å se hvor mange returer man får på Tunits den her sesongen.

 

Ah! Imens jeg nå er inne på det... Kan dere som har de nye Preds, adiPUREs og Tunits ta å se hva som står på merkelappen deres? Hvor er skoen produsert? Vil gjerne vite det jeg. Har ingen Adidas-sko selv, såeh... Heh.

 

Ser jeg feil, eller er de MT4 i junior-størrelse, eller?

Endret av Shoo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...