Gå til innhold

Den store fotballsko-tråden


ingveh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger nye fotballsko, er det noen anbefalinger? Hvis det har noe å si så spiller jeg midtbane sentral og styrkene mine er hurtighet, teknikk og pasninger ;)

Er nike mercurial sl carbon (den med rosa swoosh) noe for meg? Bruker ikke så mye penger på andre ting så her er det ingen pengegrenser :p

Har du testet carbon-skoa Shoo?

Lenke til kommentar

Trenger nye fotballsko, er det noen anbefalinger? Hvis det har noe å si så spiller jeg midtbane sentral og styrkene mine er hurtighet, teknikk og pasninger ;)

Er nike mercurial sl carbon (den med rosa swoosh) noe for meg? Bruker ikke så mye penger på andre ting så her er det ingen pengegrenser :p

Har du testet carbon-skoa Shoo?

 

Det er jo mange bra sko du kan kjøpe, men jeg kan anbefale deg dissedet er denne modellen jeg spilte med i forrige sesong og jeg er fornøyd med dem, disse blir brukt av feks Carrick.

 

du kan jo også se påLaser,adiPURE,Predator

 

eller så er det jo vapor skoa som du har spurt om, det kan sikkert Shoo svare deg på.

Endret av DMATHISEN
Lenke til kommentar
Her er den modellen jeg tenkte på, og du har helt rett, SHOO. DEt var den serien :) BIllige var de også.

 

Hvordan er det å bruke slike sko til vanlig gym/andre innendørsidretter? Må vel fungere bra det ...?

 

Goscinny ;)

 

Jeg bruker Nike Mystic IC innendørs til andre ting enn fotball, også. Fungerer bra det altså! ;)

Lenke til kommentar
Står vel mellom et par nye Copa, eller adiPure. Noen som har prøvd begge og kan sammenligne?

 

Du tenker på nye innendørs? Ville heller anbefalt deg Copa enn adiPURE. Finner Copa bedre enn adiPURE på flere måter. Copa er komfortable, de har (hva jeg syns) bedre innendørsfeste, den sitter bedre på føttene og det kjennes bedre for føttene å løpe rundt med Copa enn adiPURE innendørs. Vil allikevel anbefale deg å sjekke ut Adidas Samba. De beste innendørsskoene jeg har prøvd, hakket over de jeg bruker pr. i dag; Nike Tiempo Rival II. Har selv fått høre fra flere hold at Samba holder i massevis samt at de er ganske så billig.

 

Ok takker. Men jeg tror det står mellom adipure, preds, vapor, sl og laser.

Spiller ca. like mye på gess som kunstgress (hjemmebanen er på gress), og spiller hver dag.

 

Har du vurdert å ta en titt på Adidas F50.8-skoene? Du kan få kjøpt deg egen skosett med F50.8. Da kan du sette opp egne sko til bruk på både gress og kunstgress. Det følger med 3 typer knotter. Knotter som er tilpasset både gress og kunstgress. De passer også spillestilen din. Vil mene at det er velbrukte penger det der.

 

Men til det du faktisk spør om...

 

Er kun MV4 og adiPURE jeg ville anbefalt deg. MV4 er dog noe smal for føttene hvis man har for store føtter, så da kan adiPURE (til tross for at de også er en smule smal) være et bedre alternativ. De skoene passer spillestilen din også. Men hvis de skoene blir for smale for føttene dine, så har Preds sko som er spesialtilpasset for spillere med vide føtter. Det er et tredje alternativ. Vil først og fremst anbefale deg MV4 og adiPURE i alle fall. Får du prøvd skoene, eller? Da hadde det blitt enklere å finne de rette skoene.

 

Når det kommer til carbon-skoene, så kommer jo ikke de før mot midten/slutten av mai... Enda en stund til det. Prøvd de skoene, ja, men bare prøvd de. Nesten så jeg lettet med skoene... syk lette sko og ganske så høyteknologiske sko med overdel i carbonfiber. Veldig solide og lette sko. Satt som skudd på føttene de. Så ja, vil da tro at MV4 vil passe deg bra. Er dog Nike Air Legend II jeg bruker pr. i dag. Men så snart man begynner å spille på gress, så skal jeg teste ut de hvite MV4. Er ALII og MV4 jeg finner som de beste skoene pr. i dag. :thumbup:

 

Tror at prisen på carbon-skoene vil være opp til 3-3500kr når de kommer...

 

Her er den modellen jeg tenkte på, og du har helt rett, SHOO. DEt var den serien :) BIllige var de også.

 

Hvordan er det å bruke slike sko til vanlig gym/andre innendørsidretter? Må vel fungere bra det ...?

 

Goscinny ;)

 

Er jo samme sko som jeg linket til, bare innendørssko. Har du disse skoene fra før, hmm?

 

Som Mr.SS nevnte, så fungerer slike sko finfint til gym og andre innendørsaktiviteter.

Lenke til kommentar

Takk, Shoo ;) Men jeg har egentlig aldri likt tunit-skoa så veldig godt. Skal prøve sko på torshov en eller annen gang i nær fremtid. Skal bestille sko fra soccer.com siden pappa jobber i USA (mye mindre i frakt, pluss det er billigere). Tror du de får in carbon-skoa? Uansett, det frister med ALII også. :p

Lenke til kommentar

Får nevne det igjen, bare denne gangen i en mer utfyllende liste...

 

Her er en liten liste over kommende sko til Adidas, Nike og Puma:

 

ADIDAS

 

Predator PowerSwerve TRX FG:

solid blue metallic/running white/dark marine - Mars 2008

running white/collegiate navy metallic/collegiate gold metallic (Beckham PS) - Mars 2008

psgo.jpg

poppy metallic (red)/metallic silver/iron metallic - Mai 2008

ps-red.jpg

predator running white metallic/indigo/rave green (Champions League) - Juli 2008

pswhitem.jpg

black/running white/true blue - Juli 2008

predator running white metallic/university red/metallic gold - August 2008

pswhre.jpg

gold/white/ (Beckham PS) - September 2008

psgold.jpg

 

F50.8 TUNIT:

running white/true blue/infrared - Mars 2008

f508t1.jpg

black/running white/lemon peel - Mars 2008

f508bla.jpg

university red/running white/warning - Mars 2008

f508re.jpg

lemon peel/black/metallic silver - Mai 2008

running white/black/metallic gold - Juli 2008

f508go.jpg

new navy/running white/light aqua - Juli 2008

rave green/indigo/dark orange - Juli 2008

sun yellow/black - ???

f508t2.jpg

 

F50.8 TUNIT Overdel:

alle farger som er nevnt ovenfor itillegg til disse:

running white/true blue/infrared (wide) - Mars 2008

black/running white/lemon peel (wide) - Mars 2008

running white/true blue/infared (clima-cool) - Mars 2008

black/running white/lemon peel (skinn) - Mars 2008

collegiate purple/metallic gold/black - Mai 2008

running white/black/metallic gold (wide) - Juli 2008

running white/black/metallic gold (ikke dekke) - Juli 2008

new navy/running white/light aqua (skinn) - Juli 2008

rave green/indigo/indigo metallic (skolissefri) - Juli 2008

f508gr.jpg

 

adiPURE TRX FG:

metallic silver/black - Mai 2008

master blue/white/metallic silver - Mai 2008

indigo/metallic silver/rave green - Juli 2008

adipurena.jpg

running whtie/collegiate royal - Juli 2008

adipurewhbl.jpg

blackout - ???

adipurebl.jpg

 

NIKE

 

Total90 Laser II:

dark army/volt/black - Mai 2008

laser2army.jpg

white/dark obsidian/metallic silver/bright cactus - Juli 2008

laser2whbl.jpg

metallic gold/black - Juli 2008

laser2cha.jpg

 

Total90 Laser II K-skinn:

black/metallic silver/varsity maize - Mai 2008

metallic summit white/varsity red/metalic silver - Mai 2008

laser2whre.jpg

 

Mercurial Vapor IV:

sport red/metallic gold/black - April 2008

vapor-red.jpg

white/blue spark/metallic silver - Juli 2008

vapor.jpg

pine green/white/metallic silver/sport red - Juli 2008

vapor-green.jpg

 

Mercurial Vapor SL:

pine green/white/metallic silver/sport red - Juli 2008

vapor-green.jpg

 

Air Legend II:

metallic summit white/metallic gold - April 2008

aliiwhgo.jpg

metallic summit white/team red/metallic silver - Juni 2008

aliiwhre.jpg

 

Tiempo Ronaldinho:

obsidian/varsity royal/metallic gold - April 2008

r10obs.jpg

 

Tiempo Ronaldinho Dois:

black/sail/red earth - Juli 2008

r10bla.jpg

metallic platinum/pro green/yellow ochre - August 2008

 

PUMA

 

v1.08:

dandelion/dark shadow/white - 15.mars 2008

v108dan.jpg

new navy/white/puma silver - Juni 2008

black/white/olympian blue - August 2008

puma red/ribbon red/white - Oktober 2008

 

v-Konstrukt II:

puma silver/white/puma red - 15.mars 2008

vkonsilv.jpg

white/black/puma silver - Juli 2008

new navy/team gold/white - Juli 2008

 

King XL:

black/white/team gold - Juli 2008

white/new navy/team gold - Juli 2008

team gold/black/white - September 2008

 

EDIT: Som dere ser, så mangler jeg en god del bilder, men hvis dere finner bilder, så er det bare å poste de, så skal jeg oppdatere denne posten.

 

Et par spennende sko å se frem til, ja...

Endret av Shoo
Lenke til kommentar
Mr. SS, hvordan fungerer denne "kiwimassen"? Hvordan er det med tanke på skoen? Får vel plukke med meg en sånn en til helga. Slik ser handlelisten ut nå:

 

"Shoe patch er en tykt flytende masse som er perfekt som beskyttelse på tuppen av gress-sko som benyttes på kunstgress. Følger med Sandpapir og rørepinne. Legg på tynt belegg og la den tørke over natten. Legg på nytt belegg etter 2-3 uker eller etter behov. ANBEFALES!"

 

Kort sagt bare smører du et lite lag på tuppen. Det fungerer som bra beskyttelse, det har jeg erfart. Du må kanskje smøre på igjen etter 1-2 gangers bruk har jeg erfart.

 

 

Bestilte AdiPure HG nå nettopp:) Får bare håpe de tåler kunstgress bedre enn de forrige jeg hadde, puma 1.06..

 

Hahah. Puma 1.06 må ha den dårligste konstruksjonen på tupp noensinne, makan til dårlig holdbarhet er det lenge siden jeg har vært borti selv ;)

 

på 1.08 er det mye bedre tåspiss:P just in case ..

Lenke til kommentar
Takk, Shoo ;) Men jeg har egentlig aldri likt tunit-skoa så veldig godt. Skal prøve sko på torshov en eller annen gang i nær fremtid. Skal bestille sko fra soccer.com siden pappa jobber i USA (mye mindre i frakt, pluss det er billigere). Tror du de får in carbon-skoa? Uansett, det frister med ALII også. :p

 

Ah. Skjønner. Vel, liker ikke designet på carbon-skoene jeg. Hehe. Men det er bare meg... De er nesten lik MV4, men annerledes materiale/stoff. Første i sitt slag.

 

Og ja, jeg vil da tro at de får carbon-skoene inn, men ikke før tidligst slutten av april/begynnelsen av mai.

 

Skulle du derimot valgt å gå for sko nå, så hadde jeg valgt MV4 rød/gull. Har de selv, og jeg er storfornøyd. Likens fornøyd er jeg med de hvit/røde ALII-skoene (disse kommer i juni). To herlige sko. :thumbup:

 

Siden davidvilla takket meg, og siden det er langt flere enn meg som hjelper godt til med å holde liv i tråden, så vil jeg selv takke dere andre for at dere holder liv i tråden. Også for at dere er meget hjelpsomme og rådville når det kommer folk som trenger råd/hjelp til sko. Det til tross for at man har hver sitt syn på skoene. Ikke verst det der, nei. Og det er kjekt å se at fotbalsko-tråden blir stadig mer og mer aktiv (selv om den står stille iblandt da...) Bare å fortsette slik, ja. :thumbup:

Endret av Shoo
Lenke til kommentar
Du tenker på nye innendørs? Ville heller anbefalt deg Copa enn adiPURE. Finner Copa bedre enn adiPURE....

 

Tenkte på FG sko jeg da :)

 

Ah. Tough call. Vil allikevel sette ekstra knapp på adiPURE. Men jeg tror at det er en del her som har hatt Copa og de har vært bra fornøyd med de... Men så har ikke så mange av de hatt adiPURE, så de vet ikke helt om de er fornøyd med adiPUREs eller ei... Heh. Men ja, adiPUREs er verdt et forsøk. :thumbup:

 

Danne91, bare hyggelig.

Endret av Shoo
Lenke til kommentar
adiPURE TRX FG:

metallic silver/black - Mai 2008

master blue/white/metallic silver - Mai 2008

indigo/metallic silver/rave green - Juli 2008

adipurena.jpg

running whtie/collegiate royal - Juli 2008

adipurewhbl.jpg

blackout - ???

adipurebl.jpg

 

kommer det 5 nye farger av adiPURE, eller er det bare de du har satt inn bilde av som kommer? Shoo?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...