Gå til innhold

Den store fotballsko-tråden

ingveh

Anbefalte innlegg

Nei, jeg mente disse Becks PS-skoene:

psgold.jpg

Det som er forskjell fra "vanlige" PS og Becks sine PS, er logoen på skotungen, som du sikkert ser ut ifra bildene dine. Ville blitt overrasket om jeg ser Becks med de helrøde eller hvite/blåe PS...

Becks bruker de hvite PS-skoene du postet, ja. Har dog sett han trene med de gullbelagte PS-skoene da, så det er godt mulig at han vil bruke disse i kamper også...

Endret av Shoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal ha fotballsko snart. Det står mellom Nike air legend II, Adidas F50.8 Tunit, Nike Total90 Laser, Adidas Adipure og Adidas Predator Powerswerve. Jeg tror nok at jeg går for legend. Men er ikke sikker. Kan dere gi meg noen råd? I fjorårssesongen hadde jeg to par predator og ett par Nike Vapor III. Av disse var jeg mest fornøyd med predator, men jeg kunne tenkt meg å prøve noe nytt. Laser hadde vært et godt alternativ, men i og med at de nyeste ikke kommer før i starten av mai så tviler jeg egentlig på at jeg velger disse. Hvordan er Tunit? Jeg har hørt at den gir en litt dårlig ballfølelse oppå vristen på grunn av den "åpne/lukke greia". (Vet ikke helt hva jeg skal kalle det). Og hvordan er egentlig adipure? Jeg spiller foresten sentral midtbane og mine styrker er at jeg har en god teknikk og gode pasninger.

Edit: Jeg vil foresten anbefale alle å sjekke ut forumet på www.bigsoccer.com. Der er det mange som har peiling...

post-154610-1204299470_thumb.jpg

post-154610-1204299493.jpg

Endret av GoldenGoal
Lenke til kommentar
Nei, jeg mente disse Becks PS-skoene:

psgold.jpg

Det som er forskjell fra "vanlige" PS og Becks sine PS, er logoen på skotungen, som du sikkert ser ut ifra bildene dine. Ville blitt overrasket om jeg ser Becks med de helrøde eller hvite/blåe PS...

Becks bruker de hvite PS-skoene du postet, ja. Har dog sett han trene med de gullbelagte PS-skoene da, så det er godt mulig at han vil bruke disse i kamper også...

Beklager på at det så ut som om det var ment til de skoene Becks kommer til å bruke. De helrøde og hvite / blåe tok jeg bare med siden den ikke var på din PS liste (litt tilbake i tråden). Og selvfølgelig har jeg sett Beckham logoen. ;)

Lenke til kommentar

De helsvarte skoene ser mega nice ut :) skal ha meg de:) er også veldig spent på tunits. Er det sann at de kommer 3 mars? har prøvd tunit 07 flere ganger. har litt problemer med at jeg får veldig vondt under skoen. pga for lite demping. Shoo? er 08 bedre demping i? eller burde jeg gå for velocity ? har selv 2 par med air legend som er de beste skoene ever. men de er utslitt og små. så det står mellom velocity, tunit eller air legend II.

Lenke til kommentar

Har tenkt å kjøpe meg nye sko før sesongen starter. Har sett meg ut Adidas AdiPure, Nike air legend II, og muligens vapor som aktuelle sko. Det jeg lurer på er om disse skoene vil bli ødelagt ved bruk på kunstgress?

Har hatt problemer med dette før, Bla med Puma 1.06 som revnet på tuppen etter 2 uker og vil nødig at det skal skje igjen.

Lenke til kommentar
Har tenkt å kjøpe meg nye sko før sesongen starter. Har sett meg ut Adidas AdiPure, Nike air legend II, og muligens vapor som aktuelle sko. Det jeg lurer på er om disse skoene vil bli ødelagt ved bruk på kunstgress?

Har hatt problemer med dette før, Bla med Puma 1.06 som revnet på tuppen etter 2 uker og vil nødig at det skal skje igjen.

Air legend tåler veldig godt kunstgress. men nye puma velocity har en ny form på skoen nå. på tåen så går plastikken over tåen. så den skal tåle kunstgress. adipure blir vell slitt fort. men du kan nå alltids tape skoen. det gjør jeg. vapor tåler kunstgress veldig bra:)

Endret av davidvilla
Lenke til kommentar

Gå for Air legend du:) har hatt 2 par selv. De aller beste jeg har hatt. jeg har hatt de fleste som er på markedet untatt velocity og de nyeste modellene som tunit, vapor, powerswerve, AdiPure osv.

Air legend er ganske lett. perfekt til å slå pasninger og utrolig gode å skyte med. gode og springe i og!

Lenke til kommentar

Å? Hadde jeg ikke nevnt de svarte ALII tidligere da..? Jaja... Disse har jeg planer om å forhåndsbestille, så de kommer fra statene, men når... det har jeg ikke fått vite enda. Har en mistanke om at de kommer i datoen nær de andre MV4-modellene, det vil si i løpet av juni/juli. Så lenge å vente... men må man, så må man. Men siden jeg ikke har fått noen offisiell bekreftelser på de skoene, så har jeg grunner til å tro at skoene er blitt lakkert til helsvart... Hehe. Det er jo trossalt muligheter for å customize skoene da.

ALII på kunstgress fungerer utmerket. Ikke hatt noen problemer med de der, så absolutt. Men som det har blitt nevnt før, se om du finner HG-sko fremfor TF-sko. Disse vil muligens falle bedre i smak ann TF.

Endret av Shoo
Lenke til kommentar

har du prøvd air legend da 7-up?

Å? Hadde jeg ikke nevnt de svarte ALII tidligere da..? Jaja... Disse har jeg planer om å forhåndsbestille, så de kommer fra statene, men når... det har jeg ikke fått vite enda. Har en mistanke om at de kommer i datoen nær de andre MV4-modellene, det vil si i løpet av juni/juli. Så lenge å vente... men må man, så må man. Men siden jeg ikke har fått noen offisiell bekreftelser på de skoene, så har jeg grunner til å tro at skoene er blitt lakkert til helsvart... Hehe. Det er jo trossalt muligheter for å customize skoene da.

ALII på kunstgress fungerer utmerket. Ikke hatt noen problemer med de der, så absolutt. Men som det har blitt nevnt før, se om du finner HG-sko fremfor TF-sko. Disse vil muligens falle bedre i smak ann TF.

du har listet dem Shoo. just in case liksom :)

men når kommer bilder av skosamlinga?? :)

Endret av davidvilla
Lenke til kommentar

Har ikke fått prøvd Air legend ennå nei, dårlig med utvalg her omkring (Nord-Trøndelag). Edit: En ting til; Hva er egentlig forskjellen på AdiPure Hg og Fg? Syns de ser helt like ut jeg.

Endret av 7-up
Lenke til kommentar
Ahh, kjøpte meg Total 90 Laser idag! Virker som en sinnsykt god sko!

Får håpe den lever opp til forventningene :)

sko er digge etterhvert. hadde dem en liten stund.

veldig gode og skyte med. hadde mange mål med de ja:P

De skoene er enormt gode å skyte med. Spesielt i starten var det en meget god ballfeeling med dem siden ballen på en måte klistret seg til skoen. Syns for øvrig at dette fortsatt er ganske bra, selv om skoa forståelig har tapt seg på det området.

Men er det bare meg eller er det flere som har fått gnagsår under tærne som en følge av bruk av disse skoene? Har endt opp med blåe tær etter langvarig bruk av disse. Jeg må si at det er ganske ubehagelig og det svir litt! Hadde håpet at de skulle være bedre. Noen som har noen peiling på hvorfor dette skjer? Kan det ha noe med passforma på skoa å gjøre? Min bror har prøvd et par andre Nike sko, men han endte opp med samme type gnagsår. Jeg har for øvrig brukt Adidas gjennom alle sesonger, men jeg følte at det var på tide med noe nytt.

Lenke til kommentar

De skoene er enormt gode å skyte med. Spesielt i starten var det en meget god ballfeeling med dem siden ballen på en måte klistret seg til skoen. Syns for øvrig at dette fortsatt er ganske bra, selv om skoa forståelig har tapt seg på det området.

Men er det bare meg eller er det flere som har fått gnagsår under tærne som en følge av bruk av disse skoene? Har endt opp med blåe tær etter langvarig bruk av disse. Jeg må si at det er ganske ubehagelig og det svir litt! Hadde håpet at de skulle være bedre. Noen som har noen peiling på hvorfor dette skjer? Kan det ha noe med passforma på skoa å gjøre? Min bror har prøvd et par andre Nike sko, men han endte opp med samme type gnagsår. Jeg har for øvrig brukt Adidas gjennom alle sesonger, men jeg følte at det var på tide med noe nytt.

Godt å høre! Gleder meg til å få testa dem

Du er i samma situasjon som meg da, jeg kjøpte Nike MV III fordi jeg ville prøve noe annet enn Adidas, og endte opp med brutale gnagsår på tå og hæl. Men de skoene var jo altfor smale til meg, så får håpe det blir anderledes med Laser! :)

Lenke til kommentar

Kjører på med test igjen jeg...

1: Hvilken fotballsko er det Messi bruker i kamper pr. i dag? Er Tunits, ja, men hva slags modell?

2: Hvilken fotballsko (merke+modell) er det John Carew har på seg her? (ble sist brukt i kampen mot Reading):

jcarew.jpg

OK, disse to var vel muuuligens litt vanskelig å svare på (spesielt #2), men det er vel noen som vet... eller?

Kjører bare igang en liten test bare for å se hvor godt folk følger med og hva folket "vet" + for fun da! Heh.

De som leser og/eller poster i denne tråden til vanlig siden jeg begynte å monge her; davidvilla, Nordz, Mr.SS, Blax, Chauz, Gorilla-Gutten, tomniel, han med MacGyver-avataren (bra avatar valg!), Bangern19**, Messi19**, Nrby, Jay, SurfingElite, The1, LarsP, + et par andre som jeg ikke husker i farten vet vel svaret...(?) :cool:

davidvilla, det kommer så snart jeg finner meg kamera og alle parene. Hah. Dessuten, har gitt bort så mange par, spesielt street/IC, så jeg har ikke SÅ mange igjen. Men ja, det kommer...

Endret av Shoo
Lenke til kommentar

jeg fikk også gnagsår ved bruk av skoa. men jeg og vennen min fikk farget av en del av skoa på strømpene våre.

http://www.prodirectsoccer.com/prodinfo.as...p;PROFILE=Power. hvis du ser det røde området hvor du tar på deg skoen.

Lenke til kommentar
1: Hvilken fotballsko er det Messi bruker i kamper pr. i dag? Er Tunits, ja, men hva slags modell?

2: Hvilken fotballsko (merke+modell) er det John Carew har på seg her? (ble sist brukt i kampen mot Reading):

jcarew.jpg

1. han bruker +f50.7 tunit i blå/sølv (hvis ikke han har skiftet til +f.50.8)

bilde

2. Carew bruker puma v.1.06 i Frozen grass på bildet

et bilde til

Endret av DMATHISEN
Lenke til kommentar

hehe. akkurat samme som meg det:) var på tur i polen med skolen og kjøpte meg laser :) veldig gode sko. første dagen var jeg bare på bana og triksa å skøt litt:) ble skikkelig imponert. får helt SYKT trøkk i skuddet:) men etterhvert fikk jeg enorme gangsår under foten. så jeg solgte dem til en kompis ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...