Gå til innhold

Den store fotballsko-tråden


ingveh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sikler på adiPure. Synes jeg leste litt tidligere at HG var anbefalt for kunstgress. Noe jeg stort sett spiller på hver dag(ikke det siste halve året pga skade...). Hvordan er disse knottene med tanke på vridning. Ut i fra bildene ser de "avlange og firkantede ut". Vil ikke dette være en risk når det gjelder raske vendinger. Der du opplever at foten står bom fast i matta i det du vender for å fortsette den andre veien. Vips enda et halvt års skademareritt pga feil sko. Folk som har erfaringer? Orker ikke lese igjennom alle 54 sidene eller hva det var for noe =)

 

Vurderer kjøp fra Unisport.dk, men skulle gjerne prøvd "live" før bestilling. Virker som om ingen av de lokale sporsbutikken tar de inn (Gsport, Intersport, Stadion). Noen tips. Bor på Kongsberg, mulig det er butikker i Drammen med disse skoa? Ellers får vi vel ta en tur til hovedstaden =)

 

KsG

 

jeg har ikveld testet mine adiPURE TRX HG i kamp på kunstgress. blir bare mer og mer fornøyd :)

knottestillingen er endret litt i forhold til tidligere på TRX HG såler, knottene midt på fremme er satt mer på skrå nettopp for å unngår at foten skal stå igjen. go for it! :thumbup:

Lenke til kommentar
Står mellom Nike Zoom FS og Adidas Copa Indoor. Begge koster 1000 kr i butikk. Har prøvd ein del par idag, veldig få hadde min størrelse (45-ish) inne.. Ser at PDS opererer med 75 pund for Copa, mens Nike sine koster bare 50 pund der.. Er Nike overprisa i Norge?

 

Fant du ikke Adidas Samba da? De tror jeg vil være mye bedre enn Copa... Men ut av de to, så ville jeg nok gått for Copa.

 

Nike har en tendens til å ha svært så høy pris på skoene sine, ja. Kommer jo ann på markedsverdien, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Står mellom Nike Zoom FS og Adidas Copa Indoor. Begge koster 1000 kr i butikk. Har prøvd ein del par idag, veldig få hadde min størrelse (45-ish) inne.. Ser at PDS opererer med 75 pund for Copa, mens Nike sine koster bare 50 pund der.. Er Nike overprisa i Norge?

 

Fant du ikke Adidas Samba da? De tror jeg vil være mye bedre enn Copa... Men ut av de to, så ville jeg nok gått for Copa.

 

Nike har en tendens til å ha svært så høy pris på skoene sine, ja. Kommer jo ann på markedsverdien, selvfølgelig.

 

Hadde ikkje Samba nei i dei butikkene som eg sjekka. Prøvde til og med dei nye adiPURE, men synes passformen ikkje var den store, uansett er 1200kr litt i meste laget for meg. Er ikkje Copa skoa eldgamle? Eller blir sånne modeller oppgradert med ny teknologi? Tenker på demping osv.

Lenke til kommentar

PDS er nok noe stiv i prisen de også, men de har kvalitet i det de sender. Men at dollarkursen er lav, er nok også sant. Men i og med at PDS hovedsaklig opererer i EURO, så blir det ikke så mye billigere enn å kjøpe skoene fra USA, f.eks...

 

PDS sender (selvfølgelig) til Norge. Har selv bestilt derfra flere ganger. Enda ikke opplevd noe tull med de, selv ved returer og sånt. Eneste risikoen man har, er tollavgift... og den kommer da på et par hundringser ekstra.

 

EDIT: Copa i seg selv er eldgammel, men teknologien i skoen forbedres med tiden for det. Har vært borti mange flere enn meg selv som finner Copa IC som et utmerket skovalg.

Endret av Shoo
Lenke til kommentar

Har endelig fått kjøpt meg nye fotballsko. Fikk testet noen par av diverse kompiser, deriblant Nike Legend II og Nike Total 90, men valget falt faktisk på en aldri så lite Retro-klassiker, nemlig Adidas Mundial Team (grus). Ekstremt behagelige sko med en god kontaktflate.

 

Uten tvil en av de kuleste skoene som selges per i dag:

 

250_Mundial-Team-019228.jpg

Lenke til kommentar
De er jo det. Alt det andre tullet jeg så på butikken lignet IKKE på fotballsko.

 

Fotballsko skal være svarte, basta bom! ;)

 

Bare tull det du sier der. Er intet som heter at sko SKAL være svarte... Design preger den dag i dag, og sånn vil det være. Folk er forskjellig. Folk syns det ene og det andre om hvordan skoene skal være, og siden vi stadig beveger inn i nyere tider, så vil vi fortsette å se flere typer sko i flere forskjellige fancye og kontrastrike farger. Men selvfølgelig, alle har hver sin smak, og det vil alltid være noen som deler synet med en hver. Og det humbug om at det generelle folket mener det og det... Det er smak og behag som teller! Noen liker det helsvart/nostalgisk/klassisk imens andre foretrekker det annerledes. Ikke noe å diskutere om det vel. Er bare sånn det er.

 

Sitter nå å venter på at de røde MV4-skoene skal finne veien til døra mi, også skal jeg ta bilde av skosamlingen min, som jo begynner å hope seg opp nå... Heh. Dog ikke en imponerende skosamling, men allikevel!

Lenke til kommentar
Likte i grunn Nike sine godt, meget god passform. Er det forskjell i kvalitet i demping på Copa og Zoom FS? Sko med Nike zoom demping blei i alle fall anbefalt sterkt i butikken.

 

Nike Air Zoom er et godt valg. Litt bak på denne tråden har jeg g R10 anbefalt sko som har "Air Zoom". Nike Air Legend skoene er de beste med Air Zoom innendørs spør du meg. Her er det anbefaling av grus da, men inne sko er (nesten) av samme type.

 

Av grus sko anbefaler jeg deg:

 

Copa Mundial:

 

2a6l7x5.jpg

 

Nike Air Legend II (Heter Nike Air Zoom i grus):

 

rtm73q.jpg

 

2hrk802.jpg

Liker hvit bedre, har den. ;)

 

Air Zoom er demperene i skoen og det er det som gjør at skoen er deilig. Air Zoom finnes også i noen R10 sko selv om de er stygg. Er veldig fornøyd med disse skoene.

 

Nike Tiempo Brasiliero:

 

15p34eg.jpg

 

Dempere på begge skoene som gjør det behagelig. Begge for rundt 1000'sen lappen. ;)

 

Ellers tror jeg disse er gode i motsetning til Absolado.

 

Adidas A.cub Predator:

 

ng7exk.jpg

 

************************************************************************

 

EDIT: Vapor, Predator, f50, Puma v5 osv. suger hardt i grus, det skal jeg love deg.

 

Nike Steam IV:

 

2ednvoz.jpg

 

Med fake mener jeg uten skinn.

 

Nike Steam:

 

10z1xf7.jpg

 

Denne skoen har forsåvid Air Zoom, men den er dessverre fake (uten skinn) og disse modelene finnes ikke i skinn i grus. Dessuten er de forbanna stygg i grus. ;)

 

adidas F30.7

 

14tc2lc.jpg

 

adidas Absolado:

 

9zshs3.jpg

 

Det er jo kanskje noe som heter såler da, men jeg anbefaler ihvertfall adidas Copa Mundial, adidas A.Cub Predator og den jeg liker mest, Nike Air Zoom i grus.

 

Anbefaler Air Zoom på det sterkeste. Rundt 1000'sen lappen som sagt. ;)

Endret av Chauz
Lenke til kommentar
Noen som kan anbefale en typisk street sko? :)

 

Hva mener du med street sko? Er det fotball sko eller? Det finnes ihvertfall en tråd som heter "Den massive sko-tråden", som handler om fritids / street sko.

 

Det er noe som heter for streetsko, ja. Disse er beregnet for bruk på både asfalt og innendørs. "Lifestyle shoes", som de også blir kalt. Disse trenger nødvendigvis ikke å være fotballsko, men ja, de er bergnet for multi-bruk. Jeg har et par slike sko selv. Nike Tiempo-sko. R10 har også slike sko, men er ikke særlig fan av de. Puma har også slike sko. Adidas også, da i Samba-utgave som gir mest komfort og ytelse.

 

Enda flere Beckham PS og V1.08 er på veg...

 

Puma:

puma108neon.jpg

 

Ser ut som om Eto'o vil ta i bruk disse om ikke så lenge, vil jeg tro...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...