Gå til innhold

Den store fotballsko-tråden

ingveh

Anbefalte innlegg

Davidvilla:

Takker. Skal sjekke de ut. :)

Går på St Svithun,. Gå her http://www.svithun.vgs.no/ og på "med toppidrett" for å vite mer; veldig bra nivå (man må blant annet være innom eller på kretslag, med rekommendasjon fra trener (lag eller krets). Men, det er mange forskjellige nivåer på idrettslinjene, de fleste er gode, og jeg kjenner flere som ikke er innom krets som er like gode--så det eneste det egentlig sier er at det er et jevnt høyt niva. Hvor du bor hen?

Kan definert anbefale idrett hvis du er ambasiøs og kan trene på egenhånd. Hvis det er halvhjertet vil du nok fort gå lei / skifte til bredde(idrett); og hvis du sliter å trene alene / to og to så får du kanskje ikke den utellingen du kunne å fått. Hvor mye trener du i uken, og hvilken ambisjoner har du?

Jeg kan velge selv hvor mye jeg vil trene. spiller på guttelaget, der jeg er kaptein. og på jr der jeg også er fast. trener 4-5 ganger med fotball og 4 ganger styrke på 1 uke:P blir mye men jeg er flink å spise og restituere meg. er ikke på krets fordi tidligere når jeg var på sonelaget gadd jeg ikke mer:P fordi alle treningene var på grus:P å treningen etter var uttak til krets:P hehe. smart av meg. menmen. treneren skal snakke med kretsen å få meg inn nå da:P så håper jeg kommer inn. bor i ålesund:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for opplysningen, Quaresma. (Liker navnet, forresten.)

Jeg kan velge selv hvor mye jeg vil trene. spiller på guttelaget, der jeg er kaptein. og på jr der jeg også er fast. trener 4-5 ganger med fotball og 4 ganger styrke på 1 uke:P blir mye men jeg er flink å spise og restituere meg. er ikke på krets fordi tidligere når jeg var på sonelaget gadd jeg ikke mer:P fordi alle treningene var på grus:P å treningen etter var uttak til krets:P hehe. smart av meg. menmen. treneren skal snakke med kretsen å få meg inn nå da:P så håper jeg kommer inn. bor i ålesund:)

Høres bra ut. For deg vil jeg helt klart anbefale idrettslinjen. :) Trener selv styrke, men mest på vinteren. Resten av året så er det fotball fult ut. Teknikk er viktig å terpe vet du. Selv om en ikke er fysisk sterk tidlig, så lenge en har det tekniske og forutsetningene til å bli rask og sterk, er det bare å vente med styrketrening. I det lange siktet. (i alle fall som jeg ser det). Bare se på Ajax og Lyons sine opplegg, og spillerene de skaper.

Har hørt at Ålesund skal ha veldig bra idrettslinje der, men jeg viste ikke at krets var nødvendig der. Gamlelæreren min linkte meg til det faktisk (stor cantona fan), men på grunn av venner og hjem valgte jeg å bli her i Stavanger. :)

Har vært syk i to uker nå; jeg ble frisk og så gikk jeg ut og trente, og dagen etterpå var jeg enda sykere. Elendig form for øyeblikket, som er veldig plagsomt siden jeg nettop hadde komt i form. :/ Men men - shit happens. :p

Endret av lengelevekongzidane
Lenke til kommentar

Også tilbake til fotballsko, folkens...

Tunits skal komme 3.mars / første uka i mars.

Her er forresten noen nye Tunits, adiPUREs og PowerSwerves:

Tunits:

Mars 2008:

f508re.jpg

Juli 2008:

f508gr.jpg

f508go.jpg

adiPUREs:

Juli 2008:

adipurena.jpg

adipurewhbl.jpg

September 2008:

adipurebl.jpg

PowerSwerves:

Mars 2008:

psblue.jpg

psbla.jpg

Juli 2008:

pswhitem.jpg

September 2008:

psredw.jpg

psgold.jpg

Litt småe bilder, men men...

Noen som finner de nye skoene saftige og lekre nok, hmm? Tror at det er en del der ute som helt sikkert setter pris på de helsvarte adiPURE-skoene... Heh.

De gullbelagte skoene er forøvrig sko som Becks bruker pr. i dag.

Så også en som hadde på seg de grønne F50.8, men husker ikke hvem...

Endret av Shoo
Lenke til kommentar

Dette er riktignok bare foreløpige datoer, men det er de jeg har fått opplyst... Intet er for sikkert. Kan komme før, kan komme senere... men tviler på at de vil komme senere uansett.

Og jeg tenkte meg nok at spesielt de svarte adiPUREs ville falle godt i smak hos en god del... Hehe.

Lenke til kommentar
Synes de gullpredatorene var leeeeeeekre!

Men hvorfor har du ikke satt opp de helrøde predatorene i den posten? Fordi du allerede har nevnt når de kommer ut, eller har de endra utgivningsdato på ?

Er litt usikker på om de var nye eller om de var de eldre Preds. Hehe. Så nå ut som de nye da... Og da kommer vel de enten i løpet av mars eller juli, vil jeg tro... Har ikke fått bekreftet det enda jeg.

Burde jeg velge SG eller FG skoa til adiPure?

Spiller som oftest på kunstgress, men vi har også en gressbane som blir flittig brukt.

Du kan bare ikke spille med SG på kunstgress. Du kan, om du vil, men da risikerer du skader så det holder. Er absolutt ikke til å anbefale! Da hadde jeg heller gått for FG-knotter...

Har du forresten sett dette Shoo:

Vet du forresten hva som er forskjell på Tunits / Mercurial i bredde? Hvilken passer best for høy / lav vrist; brede / tyne føtter? Vet du forresten om de er ute i Norge enda?

?

For meg så virket de som helt like, men kan hende at det blir litt forskjell med tiden... Men som sagt, så virket de helt like for mine føtter.

Vil si at Tunits passer bedre for de med litt brede føtter. MV4 kan bli litt for smal for enkelte. Vil også tro at Tunits passer bedre for de med høy vrist, uten at jeg skal være skråsikker på det...

Lenke til kommentar
Har du forresten sett dette Shoo:

Vet du forresten hva som er forskjell på Tunits / Mercurial i bredde? Hvilken passer best for høy / lav vrist; brede / tyne føtter? Vet du forresten om de er ute i Norge enda?

?

For meg så virket de som helt like, men kan hende at det blir litt forskjell med tiden... Men som sagt, så virket de helt like for mine føtter.

Vil si at Tunits passer bedre for de med litt brede føtter. MV4 kan bli litt for smal for enkelte. Vil også tro at Tunits passer bedre for de med høy vrist, uten at jeg skal være skråsikker på det...

To spørsmål. Vil det være billigere å kjøpe via PDS eller via butikk? Og har MV4 komt ut i Norge enda?

Mange takk for hjelpen og engansjemanget ditt, Shoo.

Lenke til kommentar

Bare hyggelig. Er jo ikke sikkert at jeg har hjulpet noen da (selv om jeg selvfølgelig håper det da), men jeg kommer nå med erfaringer og råd... Så ja, jeg takker. :thumbup:

Det er spørs, faktisk... Unngår du toll, så sparer du fort et par hundringser. Har selv unngått å betale toll et par ganger, men har betalt toll, og da er det like greit å kjøpe i nettbutikk. Eller mente du vanlig butikk, kanskje? Da tror jeg nok at PDS vil være et bedre alternativ... KANSKJE! Er ikke sikker... Men har sett at butikker som G-Sport og diverse har en lei tendens til å skyve prisene til værs.

Har faktisk ikke sett noe til verken adiPURE, V1.08 og MV4 i de butikkene jeg har vært innom (G-Sport og sånt), men de kommer vel snart (om de ikke har kommet enda), vil jeg tro... Har dog ikke oversikt over alle butikker heller... Så det kan jo hende at noen har fått de. Torshovklubb.no har jo skoene da... Heh.

Lenke til kommentar

Heisann, hoppsann

jeg spiller fotball og futsal (har gode innesko) for et aldri så lite linjeforeningslag på NTNU og er på jakt etter nye fotballsko. Dekket vi spiller på er til vanlig kunstgress, så jeg er ute etter sko som er beregnet på slikt underlag. Jeg har ikke spilt i et skikkelig lag på flere år, så jeg trenger neppe samme sko som Messi, men det hadde vært greit med et par som ikke var så altfor "gjennomsnittelige". Hvis det er relevant innehar jeg den ene spissplassen på laget.

Si ifra om dere har noen forslag, evt trenger å vite noe mer. :)

Lenke til kommentar
Bare hyggelig. Er jo ikke sikkert at jeg har hjulpet noen da (selv om jeg selvfølgelig håper det da), men jeg kommer nå med erfaringer og råd... Så ja, jeg takker. :thumbup:

Det er spørs, faktisk... Unngår du toll, så sparer du fort et par hundringser. Har selv unngått å betale toll et par ganger, men har betalt toll, og da er det like greit å kjøpe i nettbutikk. Eller mente du vanlig butikk, kanskje? Da tror jeg nok at PDS vil være et bedre alternativ... KANSKJE! Er ikke sikker... Men har sett at butikker som G-Sport og diverse har en lei tendens til å skyve prisene til værs.

Har faktisk ikke sett noe til verken adiPURE, V1.08 og MV4 i de butikkene jeg har vært innom (G-Sport og sånt), men de kommer vel snart (om de ikke har kommet enda), vil jeg tro... Har dog ikke oversikt over alle butikker heller... Så det kan jo hende at noen har fått de. Torshovklubb.no har jo skoene da... Heh.

Ja. Syns Torshov har litt dyre priser, selv om veldig bra utvalg. Klubbprisen er jo mye bedre da (det gjelder alle klubber, ikke sant?).

Hva er forresten forskjellen på SL og MV4? Eneste forskjellene jeg har sett er utseende på dekoren bakpå skoen. hmm. Også vekt. Men 700 kroner mer for bare det?

Lenke til kommentar

LarsP, les sitatet nedenfor. Chauz oppsummerer TF-sko ganske enkelt og greit der.

Av grus sko anbefaler jeg deg:

Copa Mundial:

2a6l7x5.jpg

Nike Air Legend II (Heter Nike Air Zoom i grus):

rtm73q.jpg

2hrk802.jpg

Liker hvit bedre, har den. ;)

Air Zoom er demperene i skoen og det er det som gjør at skoen er deilig. Air Zoom finnes også i noen R10 sko selv om de er stygg. Er veldig fornøyd med disse skoene.

Nike Tiempo Brasiliero:

15p34eg.jpg

Dempere på begge skoene som gjør det behagelig. Begge for rundt 1000'sen lappen. ;)

Ellers tror jeg disse er gode i motsetning til Absolado.

Adidas A.cub Predator:

ng7exk.jpg

EDIT: Vapor, Predator, f50, Puma v5 osv. suger hardt i grus, det skal jeg love deg.

Nike Steam IV:

2ednvoz.jpg

Med fake mener jeg uten skinn.

Nike Steam:

10z1xf7.jpg

Denne skoen har forsåvid Air Zoom, men den er dessverre fake (uten skinn) og disse modelene finnes ikke i skinn i grus. Dessuten er de forbanna stygg i grus. ;)

adidas F30.7

14tc2lc.jpg

adidas Absolado:

9zshs3.jpg

Det er jo kanskje noe som heter såler da, men jeg anbefaler ihvertfall adidas Copa Mundial, adidas A.Cub Predator og den jeg liker mest, Nike Air Zoom i grus.

Anbefaler Air Zoom på det sterkeste. Rundt 1000'sen lappen som sagt. ;)

Så ja, jeg ville også abefalt deg å ta en titt på Nike Air Legend II TF...

Spiller du KUN på kunstgress, LarsP?

Lenke til kommentar
Takk for opplysningen, Quaresma. (Liker navnet, forresten.)

Høres bra ut. For deg vil jeg helt klart anbefale idrettslinjen. :) Trener selv styrke, men mest på vinteren. Resten av året så er det fotball fult ut. Teknikk er viktig å terpe vet du. Selv om en ikke er fysisk sterk tidlig, så lenge en har det tekniske og forutsetningene til å bli rask og sterk, er det bare å vente med styrketrening. I det lange siktet. (i alle fall som jeg ser det). Bare se på Ajax og Lyons sine opplegg, og spillerene de skaper.

Har hørt at Ålesund skal ha veldig bra idrettslinje der, men jeg viste ikke at krets var nødvendig der. Gamlelæreren min linkte meg til det faktisk (stor cantona fan), men på grunn av venner og hjem valgte jeg å bli her i Stavanger. :)

Har vært syk i to uker nå; jeg ble frisk og så gikk jeg ut og trente, og dagen etterpå var jeg enda sykere. Elendig form for øyeblikket, som er veldig plagsomt siden jeg nettop hadde komt i form. :/ Men men - shit happens. :p

ja, kjedlig å vær syk. når jeg blir syk, blir jeg syk i godt over en mnd. og det er mega kjedlig.

Kvalifiserte oss til 1 div i dag btw:) kjempe glad :p lå under 1-2 til det var 5 min igjen. da scorte jeg først og spissmakkeren det andre:) gjett om jeg ble glad da da:D

Endret av davidvilla
Lenke til kommentar

Jeg har to spørsmål:

1. Hvordan er det å bruke FG sko på kunstgress egentlig?

Har gjort det nå siden før jul og har ikke fått noen skader enda hvertfall.. Skoa er det ikke så farlig med.

Spiller på en relativt ny og myk kunstgressbane

2. Så at det var tilbud på Total 90 Laser på Unisport.dk.. Hvordan blir det med toll? Kan jeg forhåndsbetale og få dem til å sende som vanlig pakke kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...