Gå til innhold

Den store fotballsko-tråden


ingveh

Anbefalte innlegg

Hehe. Nå har dere mistforstått meg en smule her. Såklart hadde alle spillere brukt f.eks MV4 hvis den gjør at man løper fortere... Det jeg mener er at skoene er designet så at spillerne som er avhengig av at skoene er lette å drasse på samt at de har god ballfølelse med de aktuelle skoene. Det er jo bare propaganda at man løper fortere med f.eks MV4. Den bare føles lettere for føttene, noe som gjør at enkelte er tilfreds med det. Det er det jeg mener med den lista. At skoene er designet for de aktuelle aspektene ved spillet, ikke at de blir bedre i de områdene, men at de, som dere nevnte, føles bedre i de aktuelle aspektene. Men nå så har jo de fleste merkene begynt å komme med deadweight sko, så snart har vel alle vekter sin egen "topspeed"-sko...

 

Uten at jeg skal nevne for mye, så er Torres blant de spillerne med best akselerasjon (= eksplosjon = Lasers), ikke blant de aller fremste i fart, faktisk. Det samme med Rooney også. Men men, nok om det...

 

Dessverre for Rooney i forkant av VM 2006 (eller var det etter?), så utgjorde skoene hans store deler av prestasjonene... Men men...

 

Og ja, jeg støtter dere i det at skoene ikke er alfa og omega, men ja, de spiller en viktig rolle for en spiller, uten tvil. Passer vel heller å si "It's not the gear that defines whether you're good or not, that's entirely up to YOU!"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Shoo :) gi meg litt info om nye tunit skoene da;) er veldig spent på de. åsså skal jeg ha nye sko. spiller spiss, men er både kjapp og har et godt skudd. tar frispark på laget osv. men liker ikke lazer. får gangsår under bena av dem. har også veldig lyst på vapor IV ;) eller noen andre som har peiling selvfølgelig :)

Endret av davidvilla
Lenke til kommentar
Noen andre som har sett di noe Lotto Zhero Gravity skoa? De er dritkule og ser dritgode ut.

her!

 

Zhero Gravity er jo sko som skal være svært komfortable. Ikke har de skolisser heller. De skal være ganske så tilpasningsvennlige, men det er flere som ikke synes det... Er sko som er designet for fart og smidighet, noe som man kan se på skoens vekt. Det er bare MV4 og Puma V1.08 som er lettere enn disse skoene (ok, V1.08 er vel like lett). Det er også kjent at de nye ZG med mikrofiber på overdelen er blitt bredere på innsiden, så at foten kommer seg lettere nedi. Vet ikke helt om det er verdt pengene, da jeg har vært borti folk som ikke har blitt særlig begeistret over disse skoene av ulike grunner som f.eks dårlig tilpasningsevne(!), utilfreds på føttene og at de ikke er så behagelig i lengden... Jeg mener nå i alle fall at Nike MV4 vil være et bedre alternativ, med tanke på komfort, ytelse, tilpasningsevne og pris. Siden begge er designet for smidige og fartsrike spillere, så ser jeg MV4 som et bedre alternativ. MV4 er også lettere sko. Kvaliteten på begge skoene er det ikke noe å utsette på heller... Anbefaler deg i alle fall å få prøvd ut skoen FØR du kjøper på nettet. Er flere som har "brent" seg på det her. De har kjøpt skoene også har de funnet ut at de ikke er så "wow" som de høres ut når de kjøpte skoene... Så ja, prøv de først før du kjøper.

 

Man ble muligens ikke særlig klokere av det her, men men...

 

Her har du forøvrig andre Lotto ZG farger:

Svarte:

lottozg-black.jpg

 

Blå:

lottozg-blue.jpg

 

Grønne (Cruz-design):

lottozg-green.JPG

 

 

Skal ikke kjøpe dem, men har lyst på dem. Syntes de ser kjempegode ut. Liker ikke nIke sko. De jeg har hatt har aldri passet 100% til foten min i forhold til Lotto og Diadora sko. Totti skoene ser også gode ut. Sett dem i butikken også, bra hælstøtte.

Men hvorfor er du opptatt at skoene skal være så innmarri lette? Det er bra at de ikke er for lette så du får litt trøkk i skuddet.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte et par med Mercurial Vapor 3 en liten stund før jul, har bare brukt dem på 3-4 treninger.

Men jeg får helt sinnsyke gnagsår av dem, så jeg vurderer å selge dem og kjøpe meg noen andre sko. De er nok for smale for meg..

Har lyst på Nike Total90 Laser, men er de like som Vapor i formen? Altså smale?

 

Og vi prøver igjeen :p

Lenke til kommentar
Shoo :) gi meg litt info om nye tunit skoene da;) er veldig spent på de. åsså skal jeg ha nye sko. spiller spiss, men er både kjapp og har et godt skudd. tar frispark på laget osv. men liker ikke lazer. får gangsår under bena av dem. har også veldig lyst på vapor IV ;) eller noen andre som har peiling selvfølgelig :)

 

Kan ikke si SÅ mye om de nye Tunits da jeg ikke vet alle specifics rundt de skoene, men i og med at de skal være en forbedret versjon av de nåværende Tunit-skoene, med tanke på komfort og følelse. Jeg har et par forslag til deg, men først; får du mulighet til å prøve ut sko der du bor, eller? Er som oftest lettere å vurdere hva slags sko man skal gå for når man har fått prøvd de, som du sikkert vet...

 

- Siden du setter din lit til farten og har et godt skudd, ville jeg foreslått at du prøver ut Tunit-skoene. Den er designet/modellisert(!) til akkurat de aspektene av spillet. Har snakket med et par som har Tunits fra før og som har omtrent samme spilleregenskaper som deg, og de er strålende fornøyd med Tunits.

 

- Du kan også prøve ut Puma V1-serien, da gjerne 1.08, hvis du finner det, men andre V1-sko (V1.06 og Trix) fungerer også like greit. De er også et svært godt alternativ med tanke på hvordan spillertype du er. Har prøvd skoene selv, og jeg finner de komfortable så det holder. De er over-all bedre enn de aller fleste skoene med tanke på de forskjellige kvalitetene som skoen har.

 

- Et annet alternativ (ikke noe bombe, men men), vil være MV4-skoene til Nike. Disse skoene former seg etter føttene dine, de er ekstremt lette, de er også designet for de delene av spillet som passer deg. Komfort, stabilitet og tilpasningsevnet til skoene er heller ikke til å klage på. Har snakket med flere spillere som setter sin lit til fart, og da finner de fleste MV-skoene som det beste alternativet. Det er dog ikke alle som finner MV-skoene like ypperlig, men de som ikke gjør det, har gått for en av de to førstnevnte skoene. Jeg ville derimot anbefalt deg å prøve de nye MV4-skoene om du får mulighet til det. Jeg er i alle fall storfornøyd med de, i forhold til tilpasningsevne, forming, komfort og ytelse. Men du ser nå selv.

 

De 3 skoene er vel de jeg har å anbefale deg. Skulle jeg valgt 1 av de, så ville jeg vel gått for MV4. Nyeste teknologi, komfort og følelse. Du får jo også vurdere de etter pris. De to første er nok de billigste alternativene.

 

Skal ikke kjøpe dem, men har lyst på dem. Syntes de ser kjempegode ut. Liker ikke nIke sko. De jeg har hatt har aldri passet 100% til foten min i forhold til Lotto og Diadora sko. Totti skoene ser også gode ut. Sett dem i butikken også, bra hælstøtte.

Men hvorfor er du opptatt at skoene skal være så innmarri lette? Det er bra at de ikke er for lette så du får litt trøkk i skuddet.

 

Vet du hva? Jeg finner også Diadora-skoene (Maximus) veldig bra og gode. Det kommer jo ann på hvor komfortable de er for føttene dine uansett. Absolutt et godt alternativ dersom Nike-skoene ikke er noe for deg. Folk har forskjellig føtter, så derfor har man så mange merker å velge mellom.

 

Er faktisk ikke så opptatt av skoene skal være så lette jeg. Jeg har MV4 og ALII, men jeg bruker mest ALII da de passer føttene mine + spillet mitt aller best. Føttene mine føler seg mest vel i de fremfor Vapor-skoene. Det er kun for speedy-spillere jeg anbefaler MV4-skoene, og spillere med rå fart er avhengig av at skoene er så lette som mulig, itillegg til komfort, ytelse og tilpasningsevne. Det er bare det.

 

Jeg kjøpte et par med Mercurial Vapor 3 en liten stund før jul, har bare brukt dem på 3-4 treninger.

Men jeg får helt sinnsyke gnagsår av dem, så jeg vurderer å selge dem og kjøpe meg noen andre sko. De er nok for smale for meg..

Har lyst på Nike Total90 Laser, men er de like som Vapor i formen? Altså smale?

 

Og vi prøver igjeen :p

 

Siden de er for smale for deg, så ville jeg definitivt anbefalt deg å selge skoene og heller prøve andre modeller. Hva slags spillertype er du? Spør det fordi da kan jeg foreslå sko fra andre merker om du vil det. Uansett, jeg ville anbefalt deg å prøver Nike Air Legend hvis du ikke finner Laser-skoene særlig behagelig heller. Laser-skoene er ikke laget for å forme føttene dine slik Vapor-skoene gjør, selv om de har likens overmateriale, men ja, de er litt "større" enn Vapors. Hvis Laser ikke duger, så prøv Air Legend. De skal igjen være litt "større" enn Lasers. Hælbeskyttelsen på alle nevnte skoene er utmerket.

 

EDIT: Laser-skoene er også en smule "hardere" enn Vapors, noe som gjør at Laserne ikke er så lette som Vapor-skoene, men det er ubetydelig for deg. Det er derfor man får bedre tilsalg på skudd med Lasers, eller, det er ihvertfall det som er meningen da...

 

men Shoo: vet du noe om størrelsene på MV III og MV IV er like?

 

Jeg anser de som svært like, ja. Ihvertfall på størrelsen. Men av en eller annen grunn, så finner jeg MVIV et par hakker bedre enn MVIII, uten tvil. Bra materiale, bedre komfort, bedre hælbeskyttelse, bedre tilpasningsevne og nyere teknologi.

 

 

 

Til dere som spør: Når jeg kommer med anbefalinger til dere, så er det basert på mine egne erfaringer samt hva andre har erfart med de ulike skoene. Jeg har vært borti x-antall skotyper/merker, og det varierer både smått og stort fra merke til merke og fra type til type. Det hele er jo opp til dere selv. Finner dere sko som jeg ikke har nevnt som er ypperlig for føttene deres, så er jo det som teller. Jeg forsøker bare å gi dere best mulige råd og tips på hva slags sko man bør prøve/sjekke ut før man faktisk kjøper sko. Det er jo ikke vits å sløse med penger hvis man vet hva man skal kjøpe, sant?

Endret av Shoo
Lenke til kommentar
Jeg kjøpte et par med Mercurial Vapor 3 en liten stund før jul, har bare brukt dem på 3-4 treninger.

Men jeg får helt sinnsyke gnagsår av dem, så jeg vurderer å selge dem og kjøpe meg noen andre sko. De er nok for smale for meg..

Har lyst på Nike Total90 Laser, men er de like som Vapor i formen? Altså smale?

 

Og vi prøver igjeen :p

 

Siden de er for smale for deg, så ville jeg definitivt anbefalt deg å selge skoene og heller prøve andre modeller. Hva slags spillertype er du? Spør det fordi da kan jeg foreslå sko fra andre merker om du vil det. Uansett, jeg ville anbefalt deg å prøver Nike Air Legend hvis du ikke finner Laser-skoene særlig behagelig heller. Laser-skoene er ikke laget for å forme føttene dine slik Vapor-skoene gjør, selv om de har likens overmateriale, men ja, de er litt "større" enn Vapors. Hvis Laser ikke duger, så prøv Air Legend. De skal igjen være litt "større" enn Lasers. Hælbeskyttelsen på alle nevnte skoene er utmerket.

 

EDIT: Laser-skoene er også en smule "hardere" enn Vapors, noe som gjør at Laserne ikke er så lette som Vapor-skoene, men det er ubetydelig for deg. Det er derfor man får bedre tilsalg på skudd med Lasers, eller, det er ihvertfall det som er meningen da...

 

 

Jeg er en skuddglad spiss! :p

Så i hovedsak vil jeg ha sko som er gode å skyte med. Derfor jeg er interessert i Total 90 Laser

Har bestandig brukt Adidas sko. Predator osv

Lenke til kommentar
Takker for svar igjen Shoo :)

 

Bare hyggelig.

 

 

ja, takk for alt du tar deg tid til å skrive. men jeg har vapor 3 i 45. og da kan jeg bestille vapor 4 i 45 og dem vil passe?

 

Ah. Du har størrelse over det som anses for å være "vanlig" størrelse... Skal ta å sjekke det for deg, bare for å være helt på den sikre siden. Vet at det er det samme fra størrelse helt frem til 44 (tror det var 44, husker ikke i farta)... Godt mulig at jeg tar feil her, så det er sikkert noen andre her som kan bekrefte dette bedre enn meg. Men jeg gir deg svar i løpet av kvelden/morgendagen, hvis ikke noen andre kommer meg i forkjøpet. Men helt ærlig, så har jeg troen på at det er helt det samme... Skal dog sjekke det ut for deg for det.

 

Heh. Ble selv bra nysgjerrig på det her nå jeg...

 

 

Siden de er for smale for deg, så ville jeg definitivt anbefalt deg å selge skoene og heller prøve andre modeller. Hva slags spillertype er du? Spør det fordi da kan jeg foreslå sko fra andre merker om du vil det. Uansett, jeg ville anbefalt deg å prøver Nike Air Legend hvis du ikke finner Laser-skoene særlig behagelig heller. Laser-skoene er ikke laget for å forme føttene dine slik Vapor-skoene gjør, selv om de har likens overmateriale, men ja, de er litt "større" enn Vapors. Hvis Laser ikke duger, så prøv Air Legend. De skal igjen være litt "større" enn Lasers. Hælbeskyttelsen på alle nevnte skoene er utmerket.

 

EDIT: Laser-skoene er også en smule "hardere" enn Vapors, noe som gjør at Laserne ikke er så lette som Vapor-skoene, men det er ubetydelig for deg. Det er derfor man får bedre tilsalg på skudd med Lasers, eller, det er ihvertfall det som er meningen da...

 

 

Jeg er en skuddglad spiss! :p

Så i hovedsak vil jeg ha sko som er gode å skyte med. Derfor jeg er interessert i Total 90 Laser

Har bestandig brukt Adidas sko. Predator osv

 

Aaa. Da ville jeg i alle fall anbefalt Laser-skoene, i aller høyeste grad! Hvis du får muligheten til å prøve de ut, så er det enda bedre. Hvis du ser et par sider tilbake, så har jeg gitt en liten oversikt over Laser-sko som er av skinn, dette for at de former seg etter føttene dine optimalt og er beregnet til å gi mindre gnagsår. Men du ser jo selv hva slags sko du liker... Tror allikevel at du vil finne Laser-skoene som meget brukbare. Tror og håper det.

Endret av Shoo
Lenke til kommentar
Takker for svar igjen Shoo :)

 

Bare hyggelig.

 

 

ja, takk for alt du tar deg tid til å skrive. men jeg har vapor 3 i 45. og da kan jeg bestille vapor 4 i 45 og dem vil passe?

 

Ah. Du har størrelse over det som anses for å være "vanlig" størrelse... Skal ta å sjekke det for deg, bare for å være helt på den sikre siden. Vet at det er det samme fra størrelse helt frem til 44 (tror det var 44, husker ikke i farta)... Godt mulig at jeg tar feil her, så det er sikkert noen andre her som kan bekrefte dette bedre enn meg. Men jeg gir deg svar i løpet av kvelden/morgendagen, hvis ikke noen andre kommer meg i forkjøpet. Men helt ærlig, så har jeg troen på at det er helt det samme... Skal dog sjekke det ut for deg for det.

 

Heh. Ble selv bra nysgjerrig på det her nå jeg...

 

 

Siden de er for smale for deg, så ville jeg definitivt anbefalt deg å selge skoene og heller prøve andre modeller. Hva slags spillertype er du? Spør det fordi da kan jeg foreslå sko fra andre merker om du vil det. Uansett, jeg ville anbefalt deg å prøver Nike Air Legend hvis du ikke finner Laser-skoene særlig behagelig heller. Laser-skoene er ikke laget for å forme føttene dine slik Vapor-skoene gjør, selv om de har likens overmateriale, men ja, de er litt "større" enn Vapors. Hvis Laser ikke duger, så prøv Air Legend. De skal igjen være litt "større" enn Lasers. Hælbeskyttelsen på alle nevnte skoene er utmerket.

 

EDIT: Laser-skoene er også en smule "hardere" enn Vapors, noe som gjør at Laserne ikke er så lette som Vapor-skoene, men det er ubetydelig for deg. Det er derfor man får bedre tilsalg på skudd med Lasers, eller, det er ihvertfall det som er meningen da...

 

 

Jeg er en skuddglad spiss! :p

Så i hovedsak vil jeg ha sko som er gode å skyte med. Derfor jeg er interessert i Total 90 Laser

Har bestandig brukt Adidas sko. Predator osv

 

Aaa. Da ville jeg i alle fall anbefalt Laser-skoene, i aller høyeste grad! Hvis du får muligheten til å prøve de ut, så er det enda bedre. Hvis du ser et par sider tilbake, så har jeg gitt en liten oversikt over Laser-sko som er av skinn, dette for at de former seg etter føttene dine optimalt og er beregnet til å gi mindre gnagsår. Men du ser jo selv hva slags sko du liker... Tror allikevel at du vil finne Laser-skoene som meget brukbare. Tror og håper det.

 

Takk for tipset! ;)

Ja, denne gangen skal jeg enten kjøpe skoene i butikk, eller prøve de før jeg evt bestille fra nettet!

Takk for hjelp :)

Lenke til kommentar

Oi. Veldig mye sitering her nå. Heh.

 

Ja, prøv skoene i butikk. Når du har funnet skoene, kjøp på nettet. Anbefales. Er du utålmodig og ikke gidder/greier å vente en uke eller to, men er villig å betale mer skoene, så kan du kjøpe de i butikk. Opp til en hver vøtt. Hehe.

 

Håper du blir fornøyd med skoene... og lykke til.

Endret av Shoo
Lenke til kommentar
Kom forresten på at jeg er litt usikker på hvor mye man må ut med på toll+moms på skoene når de ankommer Norge, om man må ut med noe i det hele tatt... Det er faktisk så at bestiller du utstyr som f.eks keeperhansker, jakker, skjorter, drakter osv, så er det toll uansett, men dersom du KUN bestiller sko, så er det ikke toll på de. Dette gjelder ikke alltid, har jeg fått erfare. Var en fyr som faktisk bestillte 3 par sko UTEN at han fikk toll på de, imens det var motsatt for en annen som bestillte kun 1 par. Begge bestillingene ble gjort en god stund FØR 01.01.2008. Det kan være at reglene har endret seg pr. 01.01.2008, da jeg i dag fikk høre at det ikke er toll på sko uansett, men at det var det før, avhengig av hvilken stoff/materiale det var på skoene(!) Det var det tollvesenet sa til meg, så da stemmer det vel at det ikke er toll på sko lenger... Uansett, det er ikke snakk om mange hundringser, men man vil jo helst slippe toll da. Skal undersøke hvor mye man måtte ut med hvis det blir toll med varer bestillt hos PDS, _hvis_ man må betale toll da!

 

Ble mye rot på det her nå, med tanke på toll+moms, men kanskje noen som har bestilt fra PDS i år kan gi deg et bedre svar på det her enn hva jeg kan...

 

Det skal i utgangspunktet ikke være toll på sko når de ankommer Norge. Når jeg bestiller sko fra f.eks USA, får jeg ikke noe toll på de.

Lenke til kommentar

MEN, jeg har et lite dilemma:P vapor 3 er ikke god på foten. værtfall ikke på kunstgress. og i tillegg har jeg ganske bred rist. så hva vil du si om forskjellene på de skoene? i forhold til komfort å bredde?

 

hehe, gi oss litt info om cristiano ronaldo skoene da. selvom jeg tviler på det du sier en sant. i og med at c. ronaldo har vært med å utvikle vapor....

Endret av davidvilla
Lenke til kommentar
gjelder det vis jeg bestiller en fotball i tillegg også? eller blir det toll da?

 

Usikker på det der da jeg har bestilt bare sko, så det må du evt. høre med andre eller kontakte tollvesent. De har svaret på det der. De får sånne spørsmål ganske ofte, såeh...

 

Noen som har prøvd Adidas AdiPure. Ser ut som gode og ikke veldig dyre sko uten plastikk.

 

Les et tidligere innlegg av meg om adiPure.

 

MEN, jeg har et lite dilemma:P vapor 3 er ikke god på foten. værtfall ikke på kunstgress. og i tillegg har jeg ganske bred rist. så hva vil du si om forskjellene på de skoene? i forhold til komfort å bredde?

 

hehe, gi oss litt info om cristiano ronaldo skoene da. selvom jeg tviler på det du sier en sant. i og med at c. ronaldo har vært med å utvikle vapor....

 

Løp du rundt med SG-knotter, kanskje? Heh. Man får vondt i føttene da, ja...

 

EDIT: Så lenger oppover at du lurte på Tunits... Vil nå si at forskjellen der er vel begge deler. Komforten er nok bedre hos MV4, men for dine føtter så tror Tunits kan være et bra alternativ. Prøvd Puma V1-serien da? Kan være brukbare de også... Siden du hadde problemer med MV3, så tror jeg at du bør prøve MV4 for å se om det hjelper, men det er en fare for at det samme kan skjed med MV4 også, så Tunits er alternativet da. De skal nok være bedre tilpasset for føttene dine. Men se først om du får prøvd Puma V1-sko...

 

Det jeg sier om hva da..? Har ikke sagt at C. Ronaldo har vært med på utvikle skoene jeg. Han er bare en promotør, slik som bl.a Ribery og Zlatan er. De er med på å tester skoene med Nike. De har ikke noe med selve utviklingen å gjøre. Det jeg pekte som heller tvilsomt, var at C. Ronaldo får sitt eget undermerke hos Nike slik som f.eks Ronnie, uten at jeg skal utelukke det fullstendig, selvfølgelig.

Endret av Shoo
Lenke til kommentar

Shoo har du noen kunnskaper med Joma, Kelme og Kappa sko?

Har sett litt på Joma Aguila, men det tar meg 1,5 time å dra inn til oslo for å prøve dem også koster de så innmarri mye i Norge.

Spiller ving og innimellom spiss. Er rask også.

Sal ha nye sko i bursdagsgave så det står vel mellom Lotto ZG, AdiPure eller Diadora Maximus/Totti/Brasil.

 

 

Skal noen ha gode grussko til lav pris så foreslår jeg Lotto Optica. Beste skoa jeg har hatt og de kostet meg 1000 kr en gang i tiden. Nå får du dem til 300 kr på Torshov

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...